Monday, 3 November 2014

Diy botol terpakai

Botol2 mayonis atau sos spagetti kimball yg dh diguna jgn dibuang..selama ni saya tak terpikir pun nk diy kan balik botol2 ni..habis guna terus buang..lepas saya join group deko2 kat fb aru saya tau botol ni boleh dipakai semula....

Ni baru sempat simpan 3 botol terpakai..saya nk buat tmpt simpan rempah2 mcm kayu manis,bunga lawang,asam keping dll....nanti kalau ctk lagi boleh la balut kan botol tu dgn wallpaper..dan tampal sticker utk tulis nama rempah...

Jangan tak tau wallpaper la ni pun byk kegunaan tau..bkn utk tampal kt dinding je..boleh tampal kat peti sejuk,kat cabinet dan meja makan pun ada org buat...


Buat masa ni botol2 tu saya letak bubble rice coklat...nyum..nyum...sedap tau bubble rice coklat ni..ala ramai org jual dan letak dalam botol mcm ni...saya guna coklat compund..coklat tu akan mengeras dan kalau nk mkn kena rendam la botol tu dalam air panas utk cairkan coklat...pastu gaul dan makan...sedap....


Contoh botol2 terpakai yg dijadikan pasu bunga..gambar pinjam kt google..





Sunday, 2 November 2014

Gambar anak perempuan Cik Ta dan Zain Saidin

Comey anak Cik Ta dan Zain ni...Cik Ta telah selamat melahirkan anak perempuan pada hari Sabtu 1 Nov 2014....



Thursday, 30 October 2014

Tonton setitis kasih Darmia

Oh tidakkkk...saya sudah terjebakkk...lepas drama bukan kerana aku tak cinta kali ni Sharnaaz dan Nelydia Senrose berganding lagi dalam drama Setitis kasih Darmia di tv9 setiap hari Selasa dan Rabu jam 8.30 mlm..saya tak layan pun dari episod awal..layan pun dh episod 6...sekali ramai kawan fb update kata cite ni best..ala2 cite Cinderella lakonan Haliza Misbun dan ahmad Idham yg ngetop satu ketika dlu...saya pun cri la link cite ni kat google..dapatlah tgk online dri episod satu...



Sinopsis:

Setitis Kasih Darmia mengisahkan kehidupan gadis bernama Darmia yang kehilangan kasih ibu dan terjebak dengan perkahwinan yang dia sendiri tidak rela. Lelaki yang bernama suami meninggalkannya kerana maruahnya tercalar. Mujur ada Opah dan Haliza sepupunya.

Tawaran sambung belajar yang ditawar oleh Haliza disambut gembira oleh Darmia. Namun, lelaki bernama Khairul Amir yang pernah melafaz ijab kabul kepadanya merangkap kekasih dan majikan Haliza membuat hidupnya haru biru. Lelaki itu muncul dengan dendam yang tidak dilupakan. Rahsianya harus disimpan sebaik mungkin. Buatlah apa sahaja, Darmia rela agar Haliza tidak disakiti.

Dalam benci datang kasih. Jauh Darmia pergi, semakin kuat Khairul Amir mengejar dan rahsia yang terpendam selama ini terbongkar jua. Kasih Haliza pada Darmia juga berkecai. Khairul Amir nekad, biar hilang segalanya di dunia, setitis kasih Darmia terus dinanti.

Lakonan Nelydia Senrose, Sharnaaz Ahmad, Josiah Hogan, Zarynn Min, Puteri Chi Chi, Fauziah Nawi, Liza Abdullah, Azizah Mahzan, Nasir Bilal Khan, Kazar dan ramai lagi.


Episod 1 - update
Episod 2 -update
Episod 3 -update
Episod 4 - update
Episod 5 -update
Episod 6 -update
Episod 7 - update
Episod 8 - update
Episod 9 - update 
Episod 10 - update
Episod 11
Episod 12
Episod 15





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.