Thursday, 5 February 2015

Throwback hari pertama Maira darjah 1

Akhirnya bulan lepas Maira dh melangkah masuk darjah 1..sekejap msa berlalu..anak kecik yg saya duk tatang ni dh besar...saya kat umah pun dh kesunyian la..sume pi sekolah...

Gambar kat bawah ni msa sessi orientasi darjah 1 pada 31 Dec 2014 lepas...Maira dan abg2 nya bersekolah di Sek Keb Tasik Kesuma..kalau sebelum ni abg2 nya sekolah di Bandar Tun Hussein Onn Cheras...oleh sbb kami dah berpindah ke rumah baru di Semenyih maka terpaksa lah tukar sekolah..



Awal pagi 12 Jan 2015 Maira dh excited nk gi sekolah..sessi pagi sekolah agama dan sessi ptg sek keb..mmg sng budak ni bgun seawal 6.15 pagi..



Balik dari sekolah agama bersiap siap nk gi sek keb plk..ari pertama saya dan papanya htr la dlu..hari kedua dan seterusnya dh mula naik van..mmg ramai sgt pelajar darjah 1 kat sekolah Tasik Kesuma ni..hampir 400 org...mmg cuak la Maira tgk org ramai mcm ni...mula la saya tgk dia dh semacam...ada jugak la 3,4 org pelajar yg menangis...mujur Maira tak nangis..cuma dia kata dia takut sbb tkde kawan..pas dh siap berhimpun mereka dibawa ke kelas msg2..time ni mak bapak mmg tak dibenarkan ikut ye...hihihi




Time rehat saya pi jenguk jap..alhamdulillah dh ada kawan..nmpk la dia mcm seronok sikit..lega saya tgk dh pandai berdikari..


Sekolah keb Maira tak nak pakai tudung katanya nanti adik drjh 2 la ye adik pakai tudung sbb panas..ok la,,takkn la saya nk memaksa plk kan...kecik lagi tkpe la...belajar rajin2 ye sayang..lega dari hari ke hari menampakkan yg dia semakin seronok gi sekolah keb sbb katanya dah ada kawan...ujian transisi penempatan kelas aritu pn Maira dapat kelas pertama..alhamdulillah...


Wednesday, 4 February 2015

Throwback hari2 terakhir Maira di Pasti Nurul Iman

As salam selamat pagi semua..entry pembuka utk tahun 2015...korang sume masih ingat kat saya tak..huwaaa...sedihnyer kalau korang dah tak ingat...Saya nak tepek gmbr terakhir Maira di Pasti Nurul Iman tahun lepas...syg plk rasanya kalau tak abadikan di blog kesayangan ni..

Maira dapat hadiah utk kategori ujian spelling terbaik..100% markahnya...Alhamdulillah




Ni pula berkumpul dengan kawan2 utk persembahan nasyid..



Nyanyian nasyid dari pelajar 6 tahun..yg kecik coet sebelah Maira tu tetiba terselit..anak cikgu rasanya...


Ni pula beratur utk bersalam dengan cikgu2..


Sebak tgk mereka salam dgn cikgu masa ni...ye la dua tahun di Pasti Nurul Iman mmg seronok..cikgu2 pun baik2 belaka..rsa syg nk tinggalkan,,,


Bergambar bersama pengetua Pasti Nurul Iman Ustazah Noreha..


Maira di usia 6 tahun...


Gambar semasa konvo sayang la tkde sbb msa tu semua Pasti daerah Serdang berkumpul sekaligus dan buat majlis tu kat Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS)..jadi tak dapat nak amik gmbr msa penyampaian sijil tu sbb kawalan begitu ketat smpaikan nk pi ke depan pentas amik gmbar pun x dapat...ye la ibubapa terlalu ramai..kalau sume pi ke depan nk amik gmbar mmg kelam kabut la jawabnya...

Wednesday, 26 November 2014

Tonton setitis kasih Darmia

Oh tidakkkk...saya sudah terjebakkk...lepas drama bukan kerana aku tak cinta kali ni Sharnaaz dan Nelydia Senrose berganding lagi dalam drama Setitis kasih Darmia di tv9 setiap hari Selasa dan Rabu jam 8.30 mlm..saya tak layan pun dari episod awal..layan pun dh episod 6...sekali ramai kawan fb update kata cite ni best..ala2 cite Cinderella lakonan Haliza Misbun dan ahmad Idham yg ngetop satu ketika dlu...saya pun cri la link cite ni kat google..dapatlah tgk online dri episod satu...



Sinopsis:

Setitis Kasih Darmia mengisahkan kehidupan gadis bernama Darmia yang kehilangan kasih ibu dan terjebak dengan perkahwinan yang dia sendiri tidak rela. Lelaki yang bernama suami meninggalkannya kerana maruahnya tercalar. Mujur ada Opah dan Haliza sepupunya.

Tawaran sambung belajar yang ditawar oleh Haliza disambut gembira oleh Darmia. Namun, lelaki bernama Khairul Amir yang pernah melafaz ijab kabul kepadanya merangkap kekasih dan majikan Haliza membuat hidupnya haru biru. Lelaki itu muncul dengan dendam yang tidak dilupakan. Rahsianya harus disimpan sebaik mungkin. Buatlah apa sahaja, Darmia rela agar Haliza tidak disakiti.

Dalam benci datang kasih. Jauh Darmia pergi, semakin kuat Khairul Amir mengejar dan rahsia yang terpendam selama ini terbongkar jua. Kasih Haliza pada Darmia juga berkecai. Khairul Amir nekad, biar hilang segalanya di dunia, setitis kasih Darmia terus dinanti.

Lakonan Nelydia Senrose, Sharnaaz Ahmad, Josiah Hogan, Zarynn Min, Puteri Chi Chi, Fauziah Nawi, Liza Abdullah, Azizah Mahzan, Nasir Bilal Khan, Kazar dan ramai lagi.


Episod 1 - update
Episod 2 -update
Episod 3 -update
Episod 4 - update
Episod 5 -update
Episod 6 -update
Episod 7 - update
Episod 8 - update
Episod 9 - update 
Episod 10 - update
Episod 11 - update
Episod 12 - update
Episod 13 - update
Episod 14 - update





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.