Tuesday, 22 November 2011

Doakan yg terbaik untuk kawan kita LYA....

Selamat pagi semua...Apa pun aku nak ucapkan tahniah pada Skuad HARIMAU MALAYA kerana berjaya membawa pulang pingat emas semalam..Seronok tak terkata...Yang kelakarnya selama ni jarang lak aku nk tonton perlawanan bolasepak ni..Ntah kenapa la semalam punya perlawanan beria ria la aku tengok dgn penuh emosi dan debaran...Senak perut,kecut perut semua ada di minit2 yg terakhir tp alhamdulillah debaran aku berbaloi akhirnya...

Pagi ni yg aku nak share tentang kwn blogger kita LYA...YA ALLAH sedih dan pilunya setiap kali aku baca entry dia ..Biasanya dia lah yg rajin wat n3 dan bw..Setiap kali entry kwn2 dia pasti dtg untuk komen..Tapi yg menghairankan nape kebelakangan ni dia menyepi..Ramai gak yg tertanya tanya..Last n3 tentang birthday anak nya ASYA yg aku baca..Nasib baik minggu lepas aku terbaca kt n3 NUREEN bgtau yg LYA rupanya dimasukkan ke hospital sebab pengsan..Siannya kat LYA...Dia diberi ujian dari ALLAH yg sgt berat dari saat dia mengandungkan ASYA lagi.....dia mempunyai masalah injap jantung berlubang..Kisahnya boleh baca kat sini...


N3  dari LYA aku tetap pilihan nya baru2 ni telah menjawab persoalan apabila LYA muncul kembali..Sedih aku baca n3 tu sampai tak sedar airmata ni mengalir..LYA pengsan dan berhari hari dia tak ingat apa2..tak sanggup tgk tangannya yg hampir hampir hancur akibat dari suntikan...Paling pilu bila tgk gambar puteri kesayangannya ASYA yg belum memahami apa2 terpaksa berjauhan dgn ibu..Aku blh rasa kepedihan tu kerana ASYA adalah sebaya dgn MAIRA anak aku..
Hari ni LYA muncul lagi dgn n3 bila aku diuji bagi melepaskan rindu kwn2 padanya.....Matanya kurang nmpk menyebabkan byk perkataan yg dia typing error...LYA kuatkan semangatmu demi ASYA dan FAIN..Aku sekeluarga hanya mampu doakan semoga akan ada keajaiban untuk segalanya..Insyaallah LYA akan pulih seperi sediakala..Kwan2..sama2 lah kita doakan semoga penderitaanya akan berakhir dan akan menikmati kehidupan sempurna seperti insan2 lain di samping dapat membesarkan anaknya.....Tak dapat aku bayangkan jika aku di tempat LYA..adakah aku kuat untuk menghadapi semuanya...??

Doakanlah semoga family ini akan kekal bahagia hingga ke akhir hayat....
*gambar aku copy dari blog LYA...maaf ye LYA sekadar untuk turut berkongsi penderitaanmu...

27 org bagi komen best..:

Anum said...

insyaallah

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga baik2 hendaknya..Amiiinn..

Ardini Humaira said...

amin...
InsyaAllah
:)

khair said...

insyaAllah...
salam takziah wt bliau skluarga...

Masya said...

semalam baca jgk n3 LYA sedihkan.. walaupun saya baru jer follow dia... moga dia dikuatkan semangat dan akan sembuh seperti sediakala amin...

ajumohit said...

Ya Allah Moga lya dikuatkan smgt!!! Sedihnya baca
Smbil menatap wajah Anak kecil lya, smg lya
Segera sembuh

IntaNBerliaN said...

tu la kak fieda.. sedih sungguh sy baca entry lya.. xtau nak ckp pe.. yg pastinya sy doakan smg lya cpt2 sembuh..

Tihara said...

Ya Allah..simpati saya baca en3 ni..walopon tk kenal lagi bloger ni..sebak sgt rasa..saya doakan semuga dia cepat sembuh..kesian kt anak dia..semuga Allah melindungi mereka sekeluarga

Zue AnnaLeeya said...

tulah kan fieda...
klu baca kisah lya nih mmg sedih...
hr tuh lya pnah warded berminggu2...
fain mmg somi yg baik kan????
sama2lah kita doakn smoga lya cpt sembuh... aminnn....

aanie said...

semoga lya cepat sembuh....lya mmg kuat semangat kan? kagum...

Qhaifa Nur said...

moga LYA tabah dalam harungi dugaan hidup ini...
moga cepat sembuh..

wan nurul hezrina said...

nurul mengikuti ttg lya nie.mmg lately nyer entry lepas buffday asya dia pengsan.betullah fieda mmg nurulpun menangis taw.sedih kenapalah dia diuji sebegitu.pdahal baru hepi2 raikan buffday asya.syukur gak dapat gak dia sambut.

bila baca typing error lya mmg lagi buat nurul sedih sbb betapa dia kuatkan diri jugak nak menaip.kesiankan ngan aya yang tak tahu ape2 lagi.kalaulah dia tahu mama dia nyer dugaan masa lahirkan dia mmg dia pun akan menangis bangga.

Nisa Greennnpanda said...

isy..sy xtau pun.. (maybe coz sy xfollow blog die..) Moge Allah akn p'mudahkn dugaannye n moge LYa cpat smbuh..amiiin..

Cute Mum said...

cute mum tau kisah lya sejak die join giveaway.. masa die cerita penyakit dan masalah yang dihadapi.. sungguh sedih.. kuat betul semangat lya.. semuanya untuk insan yang paling dia sayang.. semoga lya kembali sehat..

umialya said...

akak dah baca semalam entri Lya, sian dia..

respect kt familinya terutama suaminya yg sentiasa bersama disaat2 gentir sebegini..

Mg Lya cepat sembuh, amin

mamaNoriz said...

tu lah fieda, simpati dgn nasib dia...

tpi kuasa allah kan...

Asyikin said...

INSYALLAH MUDAHA-MUDAHAN SEMUANYA SELAMAT :)

Myra Jay said...

Moga Lya cepat sembuh.. Aminn..
Moga dia kuat...


BTW, TQ kak tlg komen entry contest tu :)

Puan Kutu said...

masa lya lma menghilang, sy dpt rasakan yg lya sakit..rupanya betul..

memang sedih dan tumpang simpati..

semoga lya tabah dan cpt sembuh..

::NureeN:: said...

InsyaALLLAH, sama2 kita doakan utk lya.. nureen baru nk baca n3 lya ari ni.. bz sgt

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Semoga Lya segera sembuh.. amin...

anitadiana said...

kasihan lah fieda..semoga terus kuat lya....ok...

Yasmin ♥ said...

Jom join GA saya ! :'D

Cik Rose Cute said...

Sedihkan fieda....injap jantung berlubang nie bahaya tau....Mudah-mudahan Lya cepat sembuh...bergenang jugak baca n3nya....sedih...

Acik Erna said...

assalam fieda..semoga lya tabah dan allah melindunginya..

Kella said...

ya... kita kawan kawannya..s ama sama doakan kesejahteraan mereka sekeluarga.. insyaAllah.. sembuh seperti sediakala hendaknya... amin..

ct rahani said...

beratkan dugaan yg terpaksa lya tanggung.. sbg kawan sama2 la kiter doakan yg terbaik utk dia.. amin..

salam kenalan.. tq sudi follow kiter.. kiter dh follow jugak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.