Wednesday, 28 March 2012

Giliran Abby Abadi pula bertudung

 
 

Alhamdulillah...seronok pulak tengok makin ramai artis yg menutup aurat..


Sekembalinya daripada mengerjakan umrah pada 26 Mac lalu, pelakon popular Abby Abadi mengambil keputusan untuk terus berhijab. Katanya, keputusan untuk bertudung bukan kerana sudah mengerjakan ibadat umrah, tetapi menyedari ia adalah tuntutan sebagai seorang muslimah.

"Alhamdulillah, apa yang saya lakukan ini semuanya kerana Allah SWT. Ikutkan niat untuk bertudung sudah lama, Cuma saya tidak mahu lakukan atas desakan orang lain. Saya mahu perubahan itu biarlah daripada hati saya sendiri. Dan bila berada di sana, saya terbuka hati untuk terus berhijab bila pulang nanti.

"Saya juga bersyukur kerana sepanjang berada di sana segala ibadah saya dipermudahkan oleh-Nya. Saya rasa lebih tenang dan belajar banyak perkara yang mana sebelum ini saya buat sambil lewa sahaja. Saya rasa inilah satu-satunya peluang yang ada untuk saya perbetulkan apa yang kurang dalam diri saya," kongsi Abby yang menganggap pemergiannya ke Kota Mekah sebagai satu kenangan yang cukup indah.


21 org bagi komen best..:

IntaNBerliaN said...

Alhamdulilah.. cantiknya abby ni.. :-)

done nivea..

kak fieda, saya dah setting buat autopublish tp sy tersilap buat date esok...hahhaahah...

terkejut saya br bk blog tgk entry tak kuar.. sekali check draft upanya date esok..hahahhahhahhah

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhamdulillah..

Anum said...

alhamdullilah

kasutblinkblink said...

alhamdullih

mamaNoriz said...

mmg suka sgt!

syukuurrrrr..

semoag lebih berbahagia dan tenang...

::CIK LYNN:: said...

alhamdulillah...moga berterusan la hndaknya...=)

Tina Othman said...

alhamdulilah, moga berkekalan penghijrahan abby ni

Acik IeyMah said...

Manis ja kak abby..

Falsya said...

alhamdulillah..;)

Nazayiena said...

Alhamdulillah.....

Tihara said...

Alhamdulillah, makin ramai retis yang dah bertudung..tak pakai tudung berdosa besar, dalam ceramah ustat kazim elias ada cerita hal ni...

Citra NaniZam said...

alhamdulillah.. cantik kan

fiza said...

Alhamdulillah ☺☺

shiema sufian said...

Alhamdulillah, dia mendapat hidayah untuk berubah (:

Cik Rose Cute said...

Alhamdulillah....penghijrahan yg bagus....semoga abby di rahmati Allah...

Masya said...

alhamdulillah.. sebaik² muslimah mestilah menjaga auratnya kan.. lagi² perubahan pada kebaikkan.. insyaallah diberkati.. amin..

PinkUmmi said...

Alhamdulillah...
berubah ke arah kebaikan ada manfaatnya....

ecadwinkyasha said...

alhamdulillah,semoga membawa perubahan yg berkekalan :)

Puan Kutu said...

patutlah dh lama tak dengar cerita.pergi umrh rupanya..:)

manis abby bertudung kan

sHaRiNa eLyaNa said...

abby cute pakai tudung :)

sHaRiNa eLyaNa said...

3 done

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.