Sunday, 11 March 2012

Kenali Hati Wanita

ASSALAMUALAIKUM

 

Mengenali hati seorang wanita...adakah hati kita tergolong di antaranya..sudah tentu lah kan....:)

1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin
bermanja dan mendapatkan perhatian.

2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin
LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah
tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang
lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan
tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang
amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat
tabah.

6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari,
naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja
bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama
kaum.

8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak
ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan
tulus.

10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA
diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak
tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan
satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan
menghanyutkannya.


Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung
dan bukan sebagai pemusnah.
WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk
dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.

Wahai lelaki
Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu,

 Jagalah dia dgn baik,
 Kasihanilah dia, lindungilah dia,
Berilah kasih syg padanya,
Hargailah dia,
Ucapkan terima kasih atas kelebihannya,
Nasihatilah dia,
Bawalah dia ke jalan Allah,
Perbetulkan kesilapannya,
Bersabar dengannya,
Terimalah & cintailah kekurangannya,
Jadi imam terbaik & redhalah padanya

moga dia menunggumu di syurga sebagai bidadarimu 

11 org bagi komen best..:

Tihara said...

Wanita insan yang lemah lembut..tapi ade gak yang keras macam jantan..namun dalam hati siapa yang tahu..fitrah kejadian wanita kan ..nice entry :)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

kategori no. 3 kot.. hehehhe..
tp kdg2 no.7.. awww.. ;-pp

umialya said...

setuju 100%

izan mama mia said...

harap insan lelaki memahami hati wanita....

Puan Kutu said...

setuju dengan semua sifat wanita yg disenaraikan. kerana diriku cukup berharga!hehe..

IntaNBerliaN said...

antara 10 tu.. byk pulak yg kne dgn saya..hihii

done

Myra Jay said...

Lelaki patut tahu perihal wanita nieh :)

Hanif said...

Betul..lelaki patut tahu.. tu yang aku baca sampai habis ni...hehehe

Dina Ifhami said...

just smile . nothing to say :)

Masya said...

sokong sangat yang no.5 tu...

tertarik dgn yang no.10 tu.. tp tertanya² jugak.. kenapa lelaki yang kawin 4 yer. sedangkan nafsu mereka satu hihihihihi......

Cik Rose Cute said...

suka yang no 10 hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.