Thursday, 8 March 2012

Wow..kucing buat kerja surirumah sempena Hari Wanita..???

ASSALAMUALAIKUM

 

Selamat pagi semua......nampaknya kt KL dari petang semalam hujan tak henti2 sampai ke pagi ni...Byk juga kawasan kt KL yg banjir..
Tempat korang macamna...?

Pagi ni bersempena dgn Hari Wanita saya nak kongsi dengan korang dialog antara Encik Zainal dgn kaunselor..sesuai sangat la untuk suami2 yg ingat isteri tidak bekerja ni mmg tak ada kerja....sebenarnya lagi banyak kerja tau...
Gambar kucing tu tak ada kena mengena dgn isteri Encik Zainal ye....hehehe...

Buat suami2 yang bekerja di luar sana dan isteri berada di rumah:

Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?

Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.

Kaunselor : Halimah pula?

Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.

Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi?


Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.

Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??


Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.

Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??

Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.

Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?

Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.


Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?

Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.

Kaunselor : Apa Halimah buat?

Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. 

Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.


Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja?????

Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?????

Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting....!!! Betul tak....???

SAYA SURIRUMAH YG SUPER BUSY

menjemur dan mengangkat kain


menggosok baju


membasuh pinggan


mengelap cermin


menyiram pokok bunga

Adoiii..
Nak tergelak tengok gambar2 kucing ni......kalau la ada  kucing gini kan sng takyah susah2 nak gaji orang kan..
Buat semua wanita di luar sana -SELAMAT HARI WANITA-


Kalau  nak tengok brg kiut miut

37 org bagi komen best..:

LYAfrina said...

UNTUNGNYA KALO KCING2 LYA BLH TLG BUAT CAMNI GAK..HEHEH..GOYANG KAKI AJER LA

Masya said...

selamat hari wanita sedunia..
tergelak² saya tgk gambar tu... ;p

bestnya jadi suri rumahkan..

Anum said...

bestnya kalau cm nie

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi.suri rumah skg pon dah boleh berblog n berfb kan..

ZSqueenbee said...

hahahaha...gelak bsr dibuatnye...kalau la ade kucing camtu xlaku dh main indon..hahaha

Ibu Lala said...

comelnye kucing kucing tu. geram saya tengok. alangkah bagusnye kalau kucing boleh tolong kita buat keje rumah.

Zie said...

Rajinnya... dan pandai nak sekor meh tolong zie kat rumah nih.. hukhukhuk

Cik Rose Cute said...

Betul tue...Wanita kalau surirumah sepenuh masa mesti banyak kerja...Cute la kucing tue...

"Selamat Hari Wanita Sedunia"

Boni JLL3 said...

wah..satu pengisian yang sangat baik dan penuh dengan pengajaran..at least dapat juga membuka mata para2 suami untuk membantu serba sedikit meringankan beban si isteri. nice sharing :)

Tihara said...

selamat hari wanita..sbnrnye tk sedar pn hari ni hari wanita eyy?? :)

kucing ni muka sepesen je wat keje..heheh :)

izan mama mia said...

sejak memegang status suri rumah sepenuh masa mmg gitulah adanya..kerja dirumah lagi banyak dari kat tempat kerja dulu.....
rajin kak fieda geledah google cari gambar kucing tu semua yer...
selamat hari wanita...buat kak fieda juga.

Nazayiena said...

Comelnya kucing2 tu buat kerja rumah....boleh tambah lg nie kucing kak Nurul yg kat rumah tu.

Ros said...

Salam Fieda,

Betoi tu Fieda....orang selalu dok kata yang suri rumah tu tak bekerja....kalau depa tak bekerja, makanan ni boleh terhidang sendiri ka kat atas meja tu,macam mana anak2 dan suami boleh pakai baju yang bersih tiap2 hari,rumah pulak dok nampak sentiasa terurus ja kan.....

Apa pun kak Ros rasa memang suri rumahtangga ni kerjanya lebih banyak dari suami yang bekerja kat luar sana tu kan Fieda......depa ja yang tak nampak atau pun saja buat2 tak nampak....eeeee geramnya...pasai kak Ros pun suri rumah jugak....

eB ezrin said...

mn nk dpt eh? hik3

*SiRibenMerah said...

selamat hari wanita..


*hehe.. alasan x bekerja tuh geram sket...*
padahal macam2 kerja dia kena buat kannn~

eita said...

assalamualaikum...
sian kucing tu tak berehat2 dari tadi..

sebenarnya duk kat umah lagi banyak keje yang dibuat berbanding keje kat pejabat....
dari pagi sampai ke malam...
macamna lah orang boleh cakap tak keje jadi suri umah.....

Kakzakie said...

Wahai wanita sempena Hari Wanita ini berdoalah moga kita tidak dapat suami macam En. Zainal di N3 ini. Boleh pengsan isteri dia kalau semua dia kena buat....

::NureeN:: said...

hehhee.. comel tol kucing2 ni wat keja umah yerr... mmg sesuai ngan dialog tue..
utk suri umah pon bz bekerja, untuk yg bekerja mcm nureen ni blk pon wat keja yg sama mcm halimah cuma x antaq anak ja lg hehehe...

Saya Disini said...

amboi..sakan kucing ni..xyh ambik org gaji dh

SiTi said...

tidak bekerja mmg x pernah ada dlm kamus hidup wanita

mamalieyna said...

hehe..comel betul kucing tu.. ^_^

betul tu, jd suri rumah dr kerja tanpa henti, tiada rehat, penat.. baik kerja opis..hehe~

apapun slamat hari wanita~ kagum n tabik sama suri rumah sepenuh masa~ ^_^

IntaNBerliaN said...

dah tentulah saya si suri rumah ni paling sibuk dari hubby saya yg berkerja..hahhahah

jemarisuri said...

bestnya kalau kucing ni jadi bibik sy...tak perlu byr gaji kan...haha..
(gelak jahat sat)..


** apa pun selamat hari wanita...

IntaNBerliaN said...

done nokia..

kak fieda, yg dkt sidebar yg menarik jugak tu, bkn blh ganggu status nuff ke ek? ke yg mana satu ek.. sy pun dh lupa... sbb ada iklan yg stail gini leh ganggu status nuff..

Lynn said...

hahahha..tergelak besar baca entry nie..bukan sebab apa pun..tapi kan best kalau "boy" dan "memey" kat rumah saya tu boleh tolong kemas umah..hehe..best nya....

~diAhOntHeblOg~ said...

haha..klaka la kak fieda ni..bukan main lagi..mcm supermak..hahaha
risau ujan dr semalam..banyak tmpt banjir..pg2 bangun gefren da msg bgtau hati2..

kayyana said...

hahahaha..comel je cat tuh.. itu bg halimah yg tidak bekerja.. bg wanita yg bekerja.. kerja di office dan tentunya keje dirumah.. tiada cuti walaupun sehari.. hehehehe... selamat hari wanita buat akak juga

gnesop.com said...

wah... bagus tul :)
nak sekor

Mimi Suke Cupcakee said...

sgt beruntung!

cIk JanNah said...

tak tahu lah jannah kalau kawen boleh jadi suri rumah yg baik utk suami ke tak. walaupon bukan fully housewife tapi jannah berazam nak jadi seperti wanita surirumahtangga sepenuhmasa. cewah!

Puan Kutu said...

Aiman kata pandai kan kucing ni ibu kan?haha..

En Zainal sini sy lempangkan.haha over plak..

Acik Erna said...

assalam fieda..memang comel tengok kucing2 tu buat kerja

puanbee said...

comel kucing nya ..

saya copy paste kat fb dan tag kat suami haha ..terima kasih :)

ketikketok said...

tu kucing jantan ke betina..kalau betina pun kena celebrate hari wanita tu..sekarang heboh dragons di tanah tinggi Cameron Highlands..lawat Gallery Magic Potions Taman Royal Lily Tanah Rata

Pupel Liyana said...

ala.....................comelnye kucing tu. hari wanita sedunia patutnya wanita semua kene cuti. p/s : lawa background blog ni :)

farmys said...

memang, orang yg tak bekerja lg banyak buat kerja dr org yang kerja opis hour..

ciankan.. penat tau..

Izan Ishak said...

comel tgk kucing2 tu buat kerja. cam ye2 aje kan...

selamat hari wanita juga utk kak fieda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.