Friday, 13 April 2012

Kopok lekor Kg Bukit Tok Beng Tganu mmg terbaik la

 
 

Minggu lepas papa pegi outstation ke Terenganu 2 hari..Jadi macam biasa lah tak sah kalau tak kirim kopok lekor kalau masuk ganu kita ni....kopok lekor yg dibeli kali ni teramatlah sedapnya..Dah la lembut isi ikan pun banyak..kira mmg sedap la..perfect..tak tau nak ckp macamana dah..mmg terbaik la kopok lekor yang ni....makan macam tu jer pun dah sedap..goreng pun ok jugak..dah biar lama pun masih jgk lembut..beli RM20 habis kat umah ni je dlm masa 3 ari..tak sempat nak kasi kat sesapa pun..air lada pun dia kasi...cukup rasa,manis masam lengkap semuanya...Suami pun tau tempat ni sbb ada orang yg rekemenkan kat dia..



Ni alamat kedai tu...rasanya mmg spesel la tmpat ni sbb plastiknya pun khas,pin kaler lagi..ada alamat dan peta kedai...orang Terengganu mesti tau tempat ni..ada tak sesapa  pernah beli jugak kopok kat kedai BERKAT NAZRI NAZIR ni..meh komen sikit...tak tau nak kata apa tapi ni kopok paling best sekali yg saya pernah makan...
Kalau balik Kuantan saya biasa beli kat Tanjung Lumpur..


Rasa nak makan lagi la..kopok lekor kat KL ni tak kaww macam kopok belah sana kan..

30 org bagi komen best..:

wan nurul hezrina said...

kalau kopok ganu kite mmg sodap n terbaekkk!

lady scooter said...

wah... nampak sedap!! suka diorang punye pencecah...terbaeekkk...!

Aju Mohit said...

aju mmg suke sgt kepok lekor ni fieda, nak sikit heheheheh

ieda said...

perghh dikk
tgk dah tahu kemantapan kopok nieee huhuhuh tersiksa jiwa sbb dah lama x makan yg rebus2 macam nie .. sedappp ;)

mimie.. said...

memang betul..kopok kat kl ni tak ori..tak sama macam rasa kat t'ganu sana..

sedapnyee..tgk pun dah terliur ^_^

anitadiana said...

sedapnya fieda..keropok lekor terenganu...selalu kirim sata kat kawan..sedap dan murah...

anitadiana said...

sedapnya fieda..keropok lekor terenganu...selalu kirim sata kat kawan..sedap dan murah...

saffiya_aleesya @ echa said...

keropok lekor tganu mmg laa sdap..klu kat tempat saya ni keropok lekor mmg tak kaw pun..keras cam batu jer huhuhu

IntaNBerliaN said...

kepok trg mmg sedakkk..!! tu yg buat sy sntiasa tido xlna mndi xbsh..hihii...

ni yg nk g tel abah ni.. nk suh beli gak.. kbtln abah outstation kt trg skrg ni... hihii

done

Masya said...

suke makan kopok jugak.. x kirelah kering ke, keping ke, yang basah macam ni.. semua pun saya suke...

LYAfrina said...

sedap..sedap..sedap..
last week bru mkn kepok..tp kt kuala kmn ni

Kakzakie said...

Keropok lekor T'ganu memang terbaiklah fieda. Kakak pun suka. Tengok yg fieda tunjuk tu geram je:)

lurun namzar said...

mmg sedap, kak keropok sini.
rela dtg jauh2 semata2 nk mkn.

Falsya said...

falsya suke gile kopok leko..kalau ade kwn2 gie terengganu mesti order sbb kat sana byk isi ikan..kat kl nie byk tepung dr isi..;D

Zue AnnaLeeya said...

tau xpe fieda...
kepok ganu mmg xleh lawanla...
byk ikan seme... saya suker mkn gitu jer, panas2.... perghhhh....

klu kt kemaman, kepok sedap beli kt area pintu gerbang yg nak msuk bdr kemaman tuh...
tak pon kt kuala kemaman...
mmg terbaik....

Cik Rose Cute said...

biasa cik rose beli kat losong jer...kalau balik ganu...Best ke keropok seberang takir..

Fieza79 said...

sedap nya kopok lekor...hahaa kurang la terliur tgk pic sebab dlm fridge semalam ada huby bwk blk ole2 kopok lekor dr tengganu...tk sbr ptg nti nk mamam hihii...

Saya Disini said...

sedpnye..teringin3

Anonymous said...

Bagi saya, kopok lekor di losong lagi sedap. Di sini, bila sejuk, masinnya terasa..

Anum said...

sedapnya
makan panas2

Lynn said...

Semalam kakak lynn pun baru balik dari kelantan..bawa kopok lekor juga..sedap sangat kan..tak sama la yg beli kat pasar malam tu tepung banyak..hehe..

(kak fieda tq reply yg pasal kad tu..tak sempat nak buat..hehe)

MamaEma said...

tak tahu pun..tapi bolehlah call dia mana tahu ada supply kat KL ke?

Myra Jay said...

Tgk kopok lekor terus rasa nak makan ha ;)

Kt Sg Petani ada gak 1 kopok lekor Kelantan yg memang sedap ;)

Tihara said...

kopok ganu mmg sedap2 kan ..teringat kpok losong sedapnya..hmm ngidam plok :)

Alin Marlini said...

yg penting pencicahnya mesti sedapkan?

fieda said...

@Tanpa Nama

oo..ye ker..nanti blh try kopok losong pulok..tak pernah try lagi..

Nazayiena said...

Sedapnya keropok lekor tu,memang rugi klu pegi Terengganu x belikan.....klu ada member opis blk kpg Terengganu mesti kak Nurul kirim....

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

btol tu keropok lekor terengganu mmg sedap, kalau kat KL ni tepung jerk yg lebih, tp itupun eija beli gak bila singgah pasar tani..sbb mmg suka mkn kepok lekor..hehe

9n0L4 said...

kepok tranung mmg terbaikkkkkkkk. tiap daerah ade tempat best. ;)

Puan Kutu said...

kami 3 beranak mmg hantu kopok lekor..kopok terengganu mmg sgt sedap kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.