Saturday, 7 April 2012

Menjaga kesihatan mengikut cara Nabi

 
 

Sekadar renungan untuk kita bersama....
Sharing is caring kan...:)

9 org bagi komen best..:

shiema sufian said...

Nice. Thanks sharing (:

Acik IeyMah said...

thanks kak..perkongsian bermakna bg acik..

anisalya said...

amalan nabi ni mmg ptt kita ikuti kan kak?

Cik Rose Cute said...

memang patut kita ikuti amalan Nabi...

Tihara said...

Rahmatan lil alamin..rahmat bagi seluruh alam...Rasulullah S.A.W insan terpuji..insan yang paling kita cintai dan sayangi..kalau baca kisah Nabi S.A.W rasa Ya Allah tak tahu nak cakap macam mana...baginda tunjukkan sikap yang mulia sampai boleh patahkan niat jahat orang kafir..misalnya kisah limau yang masam..baginda makan kelima-lima biji dengan senyuman yang manis kerana nak jaga hati si pemberi walaupun org tu kafir...baginda tak bagi lansung buah tu pada sahabat2 sebab bimbang mereka tak tahan rasa masam nanti menyinggung perasaan si pemberi..baginda niat nak jaga hati tapi orang kafir tu niat nak kenakan baginda..tapi nampak kat situ..niat baginda sungguh mulia nak jaga hati orang namun orang tu ada niat buruk kat baginda...Ya Allah, kalau baca kisah Nabi S.A.W..rasa jauhnya nak capai ke tahap kesabaran macam tu...

maaf fieda komen ni panjang :)

mamaNoriz said...

alahai, sikit je yg sya ikut....huhuuu, teruk ek..

9n0L4 said...

terbaikkkkkk. kalau di lihat, sumenye dr dlm hati. hati sehat, insha Allah badan sehat. ;)

Puan Kutu said...

pernah uat entri ww tentang ni.tp picnya ada kartun.mmg segala amalan Rasulallah adalah yg terbaik utk jadi ikutan..

IntaNBerliaN said...

mkn berlebihn tu sy tergolong dh sekarang ni kot... mkn x hengat donuia dah... lapo memanjang... mkn byk plak tu... tp blh dimaafkn kot sbb berbadan 2..hehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.