Friday, 18 May 2012

Jom tonton -Hilangnya Doa Seorang Ibu-


Jom tonton drama terbaik ni..Jadikan teladan untuk kita semua..
Dah ada kat youtube..sape yg belum tengok jom tonton..
klik link kat bawah ni



Sinopsis

Drama ini mengisahkan Laila (lakonan Lisdawati) boleh dijadikan idola bagi muslimah moden kerana berjaya menjadi usahawan dengan usaha sendiri. Namun walaupun seorang yang alim, bertudung dan tidak meninggalkan solat, Laila hilang hormat pada keluarganya sendiri kerana lebih berjaya dan kaya dari yang lain. Sedar bahawa doa ibu amat mustajab, Laila sering minta ibunya, Zubaidah doakannya. Dalam pada itu, dia sering mengutuk dan memaki abang dan adiknya yang kesempitan hidup sebagai tak cuba berusaha seperti dia..

----------------------------------------------------------------------------------------------------
KEHEBATAN DOA IBUBAPA PADA ANAK 

Sejauh mana ibubapa mengamalkan doa pada anak
antara kita yang mempraktikan dalam kehidupan harian mereka. 
mempunyai sejuta rahsia yang ramai tak ketahui dan mengambil ini sebagai 
peluang membina kehidupan yang hebat dan cemerlang dalam keluarga. 
ibu pada anak atau doa bapa pada anak adalah doa yang amat mustajab. Jika doa itu 
baik maka baiklah anak mereka, jika doa jahat maka jahatlah anak mereka..


Kumohon padamu YA ALLAH agar KAU berikan lah kesihatan yg baik pada ibuku
(MAZIAH BT MUDA) selagi hayatnya dikandung badan..Amin..

25 org bagi komen best..:

Myra Jay said...

Tak rugi tengok citer ni..

Ujie said...

saya blm tengok citer ni, sinopsis mcm menarik. dan ada pengajaran.

*doa kat atas ni bagus di baca tiap lps solat, tanda kasih kpd ibubapa.

Tihara said...

aamiin..moga makbul doan anak utk ibunya :)

sepatutnya adik beradik yg susah kita bantu sedaya mampu bukan kutuk atau membenci...tp lumrah time kita susah semua org menjauhkan, org pandang pun lain macam..tp ujian susah tu lebih dekatkan kita dengan Allah hendaknya....bila dah senang nt kita akan ingat ini pun sbg ujian Nya juga.. :)

saffiya_aleesya @ echa said...

rugi laaa saya tak tengok citer ni huhuhu

IntaNBerliaN said...

ooo dah ada ek.. nanti nak tgk..hihii

Azian Elias said...

MASYALLAHHH... so beautiful the dua'a.

ieda said...

alooor nak tgk gak ..
hurmm teladan nie ;)

Bui Junaidi said...

MCM BEST..KALAU ADA MASA NAK JUGAK BUI TENGOK

gadisBunga said...

seb baik ada tyg kat youtube, boleh la tgk! sebab saya x tgk tv haritu. :)

Masya said...

dah ade yer.. wahh pantasnya...

Masya said...

memang banyak pengajaran cerita ni kan..

ciksengeh :D said...

thanks akak ^^

sue zainun said...

doa seorg ibu mmg mustajab..

9n0L4 said...

belum tgk cite ni. mesti die berjaya sbb doa mak die kan. ;)

Qhaifa Nur said...

dah tonton kat tv 9 hari itu...
citer sebegini memang suruh anak-anak tonton, banyak pengajaran darinya...

sHaR!Na eLyaNa said...

ala, sha nak tgk juga hehe, best lah sinopsis nya kan..kak fieda :)

SeputihSalju said...

best citer nih..banyak teladan yg boleh kita ambil.... Ooo dah ada kat You Tube ek??nanti nak download lah...hehhe

MamaEma said...

nak tgk nanti..

zera eira said...

nak tgk juga lahh! thanks sharingg ya! :)

Che Rosliza Che mat said...

Dah tengok kat tv 9 hari tue memang cedih...airmata cik rose asyik keluar jer...

iEdA said...

sedih sgt citer neh...doa ibu mmg mustajab ^_^

Hanif said...

belum tengok juga....
tapi cita sedih aku kurang suka..nanti ternangis lak..heheheheh

anisalya said...

nnt blh la tgk cerita ni.

ANIM said...

tq..kak baru tonton dr n3 fieda ni..
nile rupanya cerita yg jadi sebutan tu ya..

Anonymous said...

cerita ni bagus tapi adik dia tu patut kena ingat busuk macam mana kakak dia atas duit kakak dia bagi pada mak dia membantu keluarga dia secara tak langsung. sekurangnya laila masih tolong. masih ambil peduli. adakah cerita ni benar kerana macam terlalu ekstrem untuk laila. wallahualam?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.