Sunday, 27 May 2012

Penyamaran haiwan yg terbaeekk...

Haiwan2 kat bawah ni pandai betul menyamar..mmg terbaik kan...
Ini adalah salah satu cara haiwan nak selamatkan diri mereka dari ancaman musuh...







Paling buat saya rasa ngeri tgk gambar ular ni...adoi...tetiba rasa menggigil badan duk bayangkan kalau la terpijak binatang ni...mmg serupa jer ular tu dgn daun2 kering....

33 org bagi komen best..:

Falsya said...

mmg sama kan..geli tgk ular..hehe..

nur anis said...

saya tak nak jumpa yang ular tu..bahaya tu kalau tak perasan...

ummiarissa said...

gambar no 5 tak camlah haiwan apa tu?memang hebatlah haiwan2 ni..manusia terpedaya..

diana said...

ular kapak tu baru malam tadi saya tengok kat cenel net geo.ngeri..

::NureeN:: said...

last tue kena hati2.. mmg bahaya kan..

IntaNBerliaN said...

mmg terbaik lah...

ciksengeh :D said...

huih . bahaya nye lah kalau gitu .. kene sentiasa teliti .. kalau tak mau naya je ..

nita said...

wow.. memang tak prasan sangatkan..
kali terakhir baru perasan katak tu ada 3 ekor erk? hihihi

Jaa said...

aaler, jenuh saya belek.. baru jumpa kepala ular tu.. ekor x nampak la plak... haru ni kl ada dekat dengan kita...

Nens Collection said...

betul2..yg ular buat geli geleman n seriau jek..huhu..

mmg penyamaran yng bagus skali kan..;)

Qhaifa Nur said...

samalah tak jauh bezanya.....
berhati-hatilah kita semua....

shahdiana said...

no 5 tu yana pun tak perasan apa bendanya....ke memang takde apap pun kat situ

ecadwinkyasha said...

yg tgk ne pun dah naik bulu roma..ne kan klu dpn2....hoho

jemarisuri said...

mmg taknak kalau tak perhati betul2 kan..tp time ular ni trus rasa...huhu..takut...

ERYZA said...

Eeeee..... Seram + geli.....

mayangsayang said...

SERIUS ..GAMBO YG KE 3 TU SAYA X TAU MENATANG APE...

Che Rosliza Che mat said...

Aah...betul fieda...gambar ug last tue...cik rose dahlah geli ular huhuhuhu...haiwan nie semua pandai menyamar...

Ummi Iman said...

Hebat.. Kelebihan yang Allah bagi.. Geli dan ngeri dgn ular

fieda said...

@ummiarissa

ada..kena tgk betul2..nmpk tak kaki dia..ni mcm mentadak mentadu kot..sayap dia mcm daun jgk..

fieda said...

@shahdiana

yana..gambar no 5 tu binatangnya mcm mentadak mentadu..kak fieda nmpk kaki dia..sayap dia mcm daun..

fieda said...

@mayangsayang

gambar no 3 tu katak..ada 3 ekor katak yg berlainan warna..

Aleyn said...

Subhanallah....

ainnoraini said...

Kene tenung n belek lama-lama baru nnpk...
Mmg tak parasan...paling takut gambar yg last tuu...

Zie said...

Mereka pun nk melindungi diri dari pemangsa jugk... walaupun mereka pun kdg2 bahaya...hukhuk

Tihara said...

haah laa ular sawa tu menyeramkan...grrrr

Sally Yatiey said...

Geli tengok ular tu. Kalaulah terpijak ular.. hee

9n0L4 said...

kalau terpijakkkk, die terkejut. terkojol la kite.

anisalya said...

betul tu kak. time kita berjalan tu bkn kita nampak haiwan apa yang menyamar ke tidak ke. terpijak tu memang ngeri la.

eita said...

ular tu agak2 kalau terpijak apa yang berlaku hah?..
langsung tak perasan

Myra Jay said...

Memang sama dan mengelirukan :)

Yg ulat bulu tu tengok terus geli geleman ;)

permata biru said...

wahh..menakjubkan..sekali tgk mmg xperasan

...sWeeT uMi... said...

uhuhuhu...tang pic ular tu mmg tak leh bayangkan kalu kiter terpijak kan....pandai haiwan2 ni wat penyamaran kan ...

Masya said...

hebatnya mereka menyamar.. lagi8 ular tu.. silap² di patuk nya kite ni kan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.