Tuesday, 26 June 2012

Sikap buruk di tempat kerja

Saya nak berkongsi dengan korang semua 12 sikap buruk di tempat kerja yg akan buat rakan sekerja meluat dgn kita..info ni saya dapat dari majalah mingguan wanita yg saya beli baru2 ni..yg covernya Bella anak Dr Sheikh Muszaphar tu..sangat berguna untuk korang yg bekerja..jom tengok manalah tau kot ada yg terselit di antara 12 sikap buruk ni kan.....kalau ada cuba2lah kikis ye..

  1. Bercakap di telefon dengan suara yg kuat dan ketawa terbahak bahak.
  2. Lambat datang ketika mesyuarat.
  3. Melihat komputer kawan tanpa izin.
  4. Menggunakan wangian terlalu banyak.
  5. Mengambil barang atau benda milik rakan kerja anda tanpa pengetahuannya.
  6. Meminta rakan sekerja berbohong untuk anda.
  7. Membicarakan tentang keburukan rakan sekerja lain.
  8. Bersikap sombong dan merendahkan org lain.
  9. Meminta bantuan namun dengan cara yg kasar dan tanpa ucapan terima kasih.
  10. Menuduh rakan sekerja melakukan kesalah tanpa bukti.
  11. Bersikap talam dua muka utk membodek pihak atasan.
  12. Kedekut berkongsi ilmu

37 org bagi komen best..:

Ummi Iman said...

Kelakar tgk pic tu, ayat perlilah tu agaknya. Tak bagi merayau2 time kerja.

Joanna Yunus said...

No. 8 tu kalau sombong ye le kenapa pulak merendah diri pun orang tak suka ek....hehehhe

bab gambar tu memang elok pun...

lady scooter said...

ha3....signboard tu ade ditampal di opis kitorang....

nuyui a.k.a miss YUI said...

btoi sbb2 tu.. eh2,pjbt mana la cmni..toika ?huhu

saffiya_aleesya @ echa said...

biar saya tambah sikit..ada sesetengah tu suka keluar waktu pejabat berjam2 mcm dah lupa jalan balik ke ofis alasan pergi site laa, ada urusan luar laa pastu bila keje melambak2 tak boleh nak settle,kita plak kena cover keje dia tu..lagi sakit hati huh!!

IntaNBerliaN said...

mcm ada gak yg pnh buat zamn keje dulu ni.. hihii

Saya Disini said...

betul3

syawalsimpsons said...

betoi...betooi....betoi...

permata biru said...

suka tgk pic tu..mmg majikan nak menyindir pekerja dgn cara yg sopan..kelakar kowt..huhu..
tapi rasanya mmg ada spesis macam tu..pura2 sibuk..^o^

anisalya said...

ada jugak tengok kat fb pic ni. kadang2 kita tak sedar perbuatan kita blh melukakan hati org. or menjengkelkan kan? berhati2 la sipa yang kerja tu ye.

Myra Jay said...

Hheeee, sindiran pedas tu... :)


Myra tak suka dapat rakan sekerja pe'el cenggitu ;)
Setakat ni ok lagi la

syiela said...

tak suka rakan sekerja camtu.. sangat rimas!

opis mna la ni kak kan hehehhe

Kakzakie said...

Etika kerja kalau buat apa yg sepatutnya tak akan jadi seperti yg fieda listkan itu.

Tapi memang ada pekerja jenis yg seperti fieda senaraikan.

Zie said...

itulah yang terjadi dekat ofis.. paling geram... PEN hilangggggg

Kesuma Angsana said...

betul2 saya setuju ngan N3 ni hehe

Izan Ishak said...

hehe... ada juga ye ofis yg tampal amaran kat dinding gitu. kelakar pun ada.

Masya said...

hihihihi.. gelak jer saya.....

sHaR!Na eLyaNa said...

hahaha~ lucu pla gmbr tu kak

Nens Collection said...

hahaha...mmg sedebuk ats kepala kene..ekeke..

kerja la kite sekueknyo..huhu

wahida said...

alhamdulillah, takde sifat2 tu...bukan riak, tapi setakat ni mmg takde perangai2 mcm tu...dan harap2 boleh kekal...

InsyaAllah...

Wanieys said...

kebanyakan tempat kerja mmg aka ada la yg mcm tu...jd suri rumah tangga lagi baik kan xpyh nak terjebak dgn sikap buruk tu hihi

p/s:-kak fieda alhamdulillah parcel dh sampai yer..hope kak fieda suka la...hihi maira suka yer tudung tu hihi pandai jer dia :))

Qhaifa Nur said...

kat tempat kerja pun ada adab bukan kat rumah saja...

ct rahani said...

kt opis mana la tu agaknya kan kak.. hehe.. Alhamdulillah so far x der masalah kt tpt keje sy.. staff x ramai.. tiga org je termasuk bos.. bos pun jarang kt opis.. :)

anitadiana said...

ada kebenaranya tu...ke hulu ke hilir belum tentu buat keja kan..he..he

ayut said...

tang amek brg tanpa izin mmg mslh..nnt time nk guna crik tak jumpe mmg hangin.hahaha.gmbar tu biar btul..adehhh

Nida Mohd said...

hahaha..ada jugak ek opis tampal sign2 macamn i..agaknya staff dia rmai yang suka buat2 bz kot..hihi

saya tak suka gak org camtu..kdg2 tu gaji atau bonus nak lebih, bila tang keje tak semegah..huhu

Hanif Idrus said...

alamak tersa lak...Ok ler buat pura2 busy daripada buat 12 perkara yang buruk tu....heheheheh

anitadiana said...

setuju dengan semua di atas...

Cik Rongoks said...

semoga kita dijauhkan dri sifat2 buruk tu. :)

Che Rosliza Che mat said...

Hish!! ada jugakkan kawan sekerja cam tue dulu...tang gambar tue...memang pedas sindiran hihi

shida'R said...

betul tu..nasiblah shida ni keje kerani sorg2 je yg len semua cikgu2 hehee..

Tihara said...

orng yg pandai politik kt tpt keje ni senang la naik...hurmm..huhu..experience :)

9n0L4 said...

yg bermuke² tu la yg paling tak tahan skali.

iEdA said...

betol 2...sokong apa yg akk tulis + picta 2 mmg pedas lah...mmg tkena kt batang hidung org2 yg sllu wat cm 2...hoho

wan nurul hezrina said...

kt tmpt kerjani mcm2 adooo

Mummy GreenyHouse said...

hahah..majikan die sempoi je kan letak ayat mcm tu.. gitu lagi senang, terang2 tulis.kalau pekerja tak paham jugak, taktau la.. :p

izan mama mia said...

hahaa..mmg patut kena letak kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.