Friday, 27 July 2012

Bahaya lidah

35 org bagi komen best..:

Ujie said...

zaman teknologi ni bkn je kena jaga lidah, kena pulak jaga jari agar tak menaip yg marah2/maki hamun/mengumpat..sbb dosanya sama.

tapi, bkn mudah walau tak susah.

Mira Adzlia said...

sme2 la kte mnjage lidah :)

Aju Mohit said...

moga kita dijauhkan dari perkara yang tidak baik

Anum said...

renungan yang bermakna

syawalsimpsons said...

mmg bahaya itu lidah kan kakak

Niesa said...

tapi kdg2 diluar sedar mencarut..hehehe..kak niesa tag akak tau..

http://niesa-lovecrew.blogspot.com/2012/07/aku-terjah-aku-follow-apakah-itu.html

maszull said...

assalamualaikum fieda....jgnlah lakukan perkara2 di atas tu bahayakn
itulah bahayanya lidah manusia ni...:)

Sue-Rya Qistina said...

semoga dijauhkan kita dari perkara2 yg boleh membatalkan puasa. kdg2 kita x sedar perbuatan kita kan. thanks for sharing :D

anitadiana said...

bahaya betul lidah ne...kalah pisau atau pedang...jadi jaga-jaga lajh lidah kita...

Tihara said...

masalah lidah ni biasanya banyak terjadi pada kaum hawa..kadang2 mereka niat nak ambil berat or ambik tau tp jadi lain..mintak dijauhkan dari dosa-dosa ini..moga Allah pelihara kita muslimin dan muslimat..

kak tini (umialya) said...

kdg2 diluar jgkaan

fiza said...

Sama² kita menjaga lidah ☺☺

Falsya said...

Moga2 lidah nie dpt dibendung2.. Hehehe..

Ardini Humaira said...

kadang2 tak terjaga lidah kita kan.. huhuhu sama2 kita menjaganya

PinkUmmi said...

minta dijauhkan semua nih....

Sally Yatiey said...

Bahayanya lidah ni. :)

ieedaz @ mama_isha said...

betul tu..!
same2 lah kite menjaga lidah kite..insyAllah

Cik Nur said...

bulan yg mulia ni, kena byk kawal lidah kan...

Ummi Iman said...

Lidah umpama pedang.. guna untuk mempertahankan diri dari perkara yg tidak baik dari guna untuk melukakan org lain :)

Hanif said...

Lidah ini walau tak bercabang tapi tajam macam pedang samurai...

ct rahani said...

semoga sama2 kiter dpt menjaga lidah kiter drpd perkataan yg sia2kan kak..

Alin Marlini said...

mintak2 dijauhkan dr kita

ayut said...

smga kita same2 dijauhkan :)

izan mama mia said...

lidah tak bertulang..

Si Matatajam said...

Lidah ni Kalau tak JAGA, buruk padahnya...

shida'R said...

blh dkatakan kite pelu jga semua lah..kan..kalo jga lidahh je prgai xelok pn ssh kn kak :)

Wanieys said...

kerana lidah bdn binasa...

syiela said...

moga dijauhkan ye kak.. sekarang ni kdg2 lidah dok diam.. jari pula main peranan.. (kat fb,twitter)

Che Rosliza Che mat said...

Lidah memang bahaya huhuhu

iEdA said...

lidah ni lah senjata paling tajam kat dunia...

Eca Dwinky Asha said...

bahaya betul....kena berjaga2..kang xpasal2 kurang pahala.hehehe

anisalya said...

semuanya kena jaga. tak pasal2 jadik benda lain pulak nnt.

IntaNBerliaN said...

sama2lah kita jaga lidah kita...

shahdiana said...

semua angkara lidah...kerana mulut....kerana mulut badan binasa...memang ler punnn....

9n0L4 said...

zaman sekarang pulak, teknologi laman sosial pun kene jage. ape yg di post pun dari lidah juge. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.