Friday, 20 July 2012

Coklat biskut oreo homemade

Ni aktiviti hari Ahad lepas..baru dapat upload gambar..Ni kali kedua saya buat coklat sendiri..yg pertama boleh tgk kat sini..Kali ni saya cuba buat coklat oreo plk..yg dalamnya ada biskut oreo tu..tu yg ada gambar angry bird tu...saya beli acuan baru bentuk doraemon plk..dulu bentuk bunga jer yg saya ada..dan ni lah hasilnya..saya buat separuh jer dari sekeping coklat tapi dapat buat 3 bentuk coklat berlainan..yg doraemon dan bunga tu plain jer..





oh ye..kali ni saya gunakan coklat compound jenama Beryl's..coklat yg ni lagi sedap..
kurang sikit manisnya..


ni coklat yg saya gunakan masa kali pertama buat..manis sikit la....


Model tangan kecik pegang coklat kesukaannya..


Tak nmpk pulak bijik mata...



Tu dia...anak duk khusyuk makan mamanya duk khusyuk ambik gambar..


Nak belajar buat coklat oreo klik 


36 org bagi komen best..:

syawalsimpsons said...

alahai sedapnyer..kalo sue buat ni..mau hiasan je...mmmm...last2 sue yang makan..en asbeen N syawal tak makan coklat jaa....pandai kakak ni...kasi ajar la

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedapnya kak..nyum2..

Mrs Lurve said...

alahai bestnya dpt wat ceklat sendiri...boleh cmpur mcm2..mak sy pun padai jgk, tp si anak nie smpai skrg xbljr2 ag cara nak wat

Jaa said...

SEDAPNYER KAK...

tambah plak saya ni peminat oreo... nk ushar rezeki plak yer...

Cik Puan Rara said...

wow! menarik n nmpk sedap.

izan mama mia said...

raajin..sangat rajin yer kak fieda..izan bab nie..malas sbb kalau bt mkn byk lak...beli saja..hah buat byk tu..pos laa sikit sampai sini..buat teliur jer...hihihi

Masya said...

gambar model tak menhan... mengoda betul...

lamanya tak buat coklat huhuhuhu... nanti blh lah buat kuih raya yer... kuih coklat ..

oshin-jamel said...

nyum²...oshin pon br wat coklat oreo nie...rasa cam nk buat lg aje..hehehe

MamaEma said...

puas hati buat sendirikan

Eca Dwinky Asha said...

mengoda betul maira tu..ish..nak kena buat juga la.

PinkUmmi said...

rjinnye akak buat coklat

ummi_norseha said...

sedapnya akk,bkn ank2 je sk mie pun x thn bl tgok nk aja mkn skrg...nnti bglh resepi,blh try2 bt...hi3

::NureeN:: said...

bak mai cini cikit.. sedapnyerrr...
untung kan sape yg pandai buat.. nureen x pernah buat lg, nanti nk tgk recipi :)

Che Rosliza Che mat said...

emmm sedapnya...

QasehnyaRania said...

ok la tu..dah cba bentuk lain pula..
sedap nya :)

Ayesha Ramlee said...

dulu sy beli je... lupanya, senang je nak buat.. cairkan je coklat beku tu... skang saya dah mula buat sendiri je

Cik Rongoks said...

yeah ! doraemon..sedapnye :))

anitadiana said...

nak buat juga lah fieda..kak ita memang minat tapi mahal ke modalnya nak buat...he..he

Saya Disini said...

sedpnye

Tihara said...

pandainye fieda....cute2 lak tu :)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

alahai comel jerk coklat doraemon tu,
comform sedap ni tgk maira mkn rasa mcm nak mkn coklat jugak..

Anum said...

nampak sedap

sHaR!Na eLyaNa said...

wah sdpnya..hnatar sini skit hehe

fiza said...

Sedapnya...

Salam ramadhan & selamat berpuasa.

Papa Mifz said...

Wah rajin nyer,pasti anak suko kan :-)

Selamat berpuaso yer :-)

ANIM said...

dah keluar dah satu resepi utk raya.. yeeaaaa...

Ardini Humaira said...

lama dah dni tak buat coklat :D

iEdA said...

alahai kak...sedapnyer tgk...rs nk buat jer tp kompom mkn 1,2 ketul jer naty..hehe

anisalya said...

boleh belajar buat ni. lepas t sediakan sebagai salah satu santapan utk tetamu di hari raya.

shahdiana said...

rajin kak fieda buat coklat...ni boleh buat bisnes untuk raya ni

Ummi Iman said...

Rajin. Raya boleh dtg rmh nk mkn coklat ;)

lynndAmya said...

wahhh dapnnye ! dapnye !! bila dak kecik tu pegang, coklat tu nmpk sgt besar dan tebal, bestnye..hihi

IntaNBerliaN said...

alahaiii sedapnya maira mkn coklat.. xsabar nak tunggu ank2 saya besar.. nanti leh wat macam2.. hihi

9n0L4 said...

nak beli mane ehhhh bekas nak buat bentuk coklat tuuuu? ;)

syiela said...

dapnye kak dah la ke sini petang2..uhuhuu post mai sni skit :)

Si Matatajam said...

Cantiknya cekelat..pandai akak buat cekelat homemade yek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.