Monday, 2 July 2012

Ke Pusat Sains Negara melawat dinasour

Ahad lepas 23 Jun sepupu datang umah pagi2 buta...dia baru balik dari sekolah anak dia ambik report kad..saje dtg lepak rumah saya..tiba2 dia ajak gi Pusat Sains Negara..maklumlah org pandai drive sng nk ke mana2..saya pun ok jer la sbb tgh free..somi msg2 pun keje..kul 12 tghari kitaorg gi..asyraf tak dapat ikut sbb dia ada kelas tuisyen ..tapi tak terkilan sgt la sbb tahun lepas pun dah bawak dorang dtg sini kebetulan ada pameran dinasour jugak..ala dinasour sama jer...Sory la dh lama baru nk buat entry..tggu sepupu la upload gambar lambat sangat..

Ni kat tgh2 hall pusat sains..kalau tahun lepas dinasour yg duk kat situ hidup bergerak..dan siap ada ngauman lagi..tapi taun ni dinasour yg duk tgh2 hall ni tggal rangka jer..sian pulok..



Kena daki bukit sikit nak ke pameran dinasour tu..tgk tu Maira malas nk posing..


Mak2 berenti jap nak ambik gambar..adoii..muka berminyak habis..


Dah masuk pun ke dunia dinasour..wah...sgt bising dgn suara budak2 menangis..bercampur dgn ngauman dinasour lagi..kesian dorang takut..tahun lepas Maira pun menangis ajak keluar..dia kata ada hantu..nasib baik tahun ni dia ok sikit..tapi masih takut2 jgk..dia sibuk ajak keluar cepat..


sory byk gambar kami tiga beranak...hihi..jarang letak gambar kan..sekali letak byk la plk..


Muka Maira yg sentiasa cuak...hahaha..mamanya sibuk nk bergambar...dia takut tu sebenarnya
nk bergambar dekat2 dgn dinasour..ye la dinasour tu mmg bergerak mcm hidup...:)




Posing dari mamat mbam2 ni..rasa lain plk bila berjalan kurang sorang anak..mcm tak lengkap hidup..


Dah kuar dari dunia dinasour tu barulah msg2 punya muka dh stabil...ni dia duk main sembur2 cat..


Maira duk main susun2 blok dgn anak sepupu..


Main jugak....


Yg ni pulak sukat diri sendiri..hihi..sendiri duduk sendiri tarik...




Syok budak2 ni main kat tmpat alat muzik..dorang konker tmpt ni sbb takder org masa tu..


Main kompang la pulok..


Berdayung sampan nak ke mana tu...


Dah naik kapal angkasa pulak..


Nak balik dah...sempat posing kat tangga luar..abaikan sampah kt tepi tangga tu..biasalah manusia ni..ada tong sampah situ jgk yg dorang buang...


Seronok bawak anak2 masuk sini..byk mende yg dorang boleh main di samping tambah ilmu pengetahuan..Pameran dinasour ni tamat pada 31 July 2012..Jadi sape yg belum gi apalagi....
Harga tiket dewasa RM15 dan kanak2 RM12..besar Maira tak kena..tapi kami ambik family pakej punya harga RM42.00 (2 dewasa dan 2 kanak2)..


41 org bagi komen best..:

Ibu Lala said...

kite dah pernah pegi dulu. penat jalan nak masuk ke PSN ni sebab parking jauh.

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

kalo bawak si alya sini sure teruja tgk dinasour nih..
jgnkn kata anak, maknyer pun teruja,
mane pernah tgk b4 ni.. heheheh

Sue-Rya Qistina said...

bestnye! ramai dh buat n3 psl pusat sains negara ni. tp x pergi2 lg..hehehehe

eita said...

waaa...seronoknyer...
tak pernah pun jejak kaki kat sini

ieda said...

hurmm budak2 memang suke tmpt macam nie .. kalau zahrien berdukung aje ..
nak tgk .. tapi takut ekkeke

kalau ada layie , nak je akk bawa anak2 ke tempat macam nie , banyak pendedahan utk mereka kan ;)

ct rahani said...

sy pun suka jugak klu dpt bawak anak2 ke tempat camnihkan kak.. byk yg diorang leh belajar.. tp kt jb nih x der la.. huhu.. comel maira posing.. :)

IntaNBerliaN said...

byk gambo kali ni.. puas tgk :-)

nmpk sgt maira tkt.. siap pegang kak fieda.. muka cuak je.. hihii

Wanieys said...

maira happy ker tkt tgk dinosour tu hikhik..kak fieda ni cantik la apa rahsia hihihi

Nazayiena said...

Kasihannya Maira takut ngan dinasour,
Dlm entry nie baru nampak jelas muka Fieda tau....

suhaina laui. said...

best nyer...kalo akif takut jugak tu ;)_

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

mmg nk ckp pun jarang dpt tgk gmbar k.fieda byk2 dlm 1 N3..hehe, ok la puas tgk gmbar2 k.fieda kat sini..

menariknye, dari thn lepas teringin nak bawa anak2 g sini, tp x terpegi2 pun..

Tihara said...

wahh fieda cam anak dara lagi tu...lawa :)

ieedaz @ mama_isha said...

menarik jgk yer kat sane,,mcm2 aktiviti anak2 leh buat...:)

Kakzakie said...

usah kata Miara yg takut, kakak pun kalau tengok rasa macam dia hiduplah fieda..

Seronok anak-anak bila dapat ke tempat macam ini bagus utk pendedahan..

anitadiana said...

memang best gi..tapi aqil takut sangat...siap cakap jom balik rumah mama...kasihan lah kan siap menanggis...so tak ada dah gi pusat sains ne..dekat dah rumah kak ita ne...maira bagusnya tak takut..

Kesuma Angsana said...

menarik yer kat sini !

nanakimie said...

nana xpenah p sini..hee....baru nmpak muka sis:)

MamaEma said...

pernah pergi sekali ikut lawatan sekolah si anak tahun lepas

Masya said...

takdelah mahal sgt pakej tu.. tp macam x sempat jer.. dah nak puase huhuhuhuhu...

nape maira banyak toleh tempat lain.. xmoo bergambar yer hihihihihi.... nasib baik gambar yg last tu ok....

nita said...

wah... seronok tengok gambar2 ni rasa teruja cam nak bawa anak2 nita pergi jugalah... :)

SeputihSalju said...

lor bestnya.... kalu bwk budak2 tabika melawat sini pun ok jugak kan...mcm2 dpt... :-)

Nens Collection said...

seronoknyerr..ibu ammar ni pon teringin..yela kecik2 dulu mane ade tempt camni..habes gong zoo jela..huhu..;)

syiela said...

nampak sangat maira takut..

wah kak awet muda gitu.. baru dapat tenung puas2 kali ni :)

Mummy GreenyHouse said...

Penah pegi..tp masa tu aleeesya kecik lagi.so, die taktau pape, so mak bapak aleesya yg lebih..hahah. :p
nnti dh besar sikit, baru bawak pegi lagi.. :)

Ala...ksian asyraf xde.. xpe, nnt gi lagi! :p

K.nor said...

pernah pergi rasanya dah lama sgt,masih pameran yg sama ye..tak ada perubahan..

sHaR!Na eLyaNa said...

bestnya tgk dinasour hehe

sHaR!Na eLyaNa said...

cm gambar adik bradik ja kak fiedah ngn anak..

Izan Ishak said...

akhirnya dapat tatap gmbr kak fieda kat sini puas2. hehe... sian maira masih takut2 juga ye.

izan pun tak pernah lagi bawak anak2 pi PSN ni. nak2 plak dah dok johor ni... bilalah nak jejak kaki ke sana.

jemarisuri said...

mesti seronok anak2 fieda kan..anak2 js taknak dh p sbb dh bsr...hehe

Norzie said...

Wahhh comeynya Maira dan mama dia.Sis belum pernah sampai sini lagi.

izan mama mia said...

heheh..bestnyer..tapi kalau mia pun cam maira..heheh..kot2 mama dia yg takut..hahah..puas tgk gambar tuan blog...nak ambil arr boleh??..

ShimaSalleh said...

Maira tak tgok kamera huhuhuhu... Kasi can la kat mama dia posing ekk..
Err memang bising ke kat dlm tu Fieda? Mak abah, adik2 pernah lah pegi thn lepas.. Ku tak pernah lagi..

Aju Mohit said...

Wah bestnya tgk dinasor, Budak2 mmg seronok dpt gi tempat macam ni kan fieda

Myra Jay said...

Maira memang ikut muka kak Fieda 100% :)
Acuan mak :)

izz iizza said...

budak-budak memang suka sangat kalau pergi tempat camni kan..:)

anisalya said...

macam2 ada. seronoklah bebudak ni ye.

9n0L4 said...

menariknyaaaaa. tak pernah sampai lagi ke sini.

wan nurul hezrina said...

good mek merah kak fieda.tak takut dinasour=)seronoknya g jenjalan

shida'R said...

xpenah g la sis..bestnyerr tmpat2 tu ;)

Che Rosliza Che mat said...

CR tak pernah sampailah fieda...mesti seronok pergi situ..

Si Matatajam said...

Seronoknya bleh tengok dinasour..mesti eksaited bebudak dan mak budak bleh tgk menatang tu kan..hi hi..M nak p jauh sgt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.