Thursday, 26 July 2012

Kurma Yusuf Taiyoob

Aritu saya beli kurma utk kami sekeluarga...time pose jer mmg ni la hidangan utama kan masa sahur dan berbuka..kali ni saya cuba kurma Safia Yusuf Taiyoob.biasanya saya beli yg bese2 tu jer..mmg ni kurma pilihan yg tepat..sbb kurma ni tak manis sangat...lemak2 manis jer rasa dia..saya suka..saya dapat makan dekat 10 bijik sekali..kalau yg biasa tu mkn 2 bijik jer saya dah rasa melekat manisnya kt gigi..
harga sekotak kurma ni RM12.50..beli kt pasar mini depan umah jer..


Siap bertangkai  lagi..mmg nmpk fresh buah kurma ni.....



Oh ye..saya ada jugak beli jus kurma ni..baru nk try...nak kasi budak2 ni minum..bagus utk otak ni..


Tetiba jumpe plk katun ni kat fb..hehehe..mmg kena la dgn entry ni..


53 org bagi komen best..:

Ummi Iman said...

Kalau manis2 mmg susah nak makan kan? Mmg saya selalu beli yg kurang manis ;)

Nad @ MamaZN said...

murahnye kak fieda beli..
saya beli rm15!
kurma ni 2-3hari dah habes dah, huhu!
dalam sebulan tak bape kotak ntah, hehe
komik bwh tu mmg terkesan
lawak giler!

Asyiqin Haulisah said...

baru tadi bukak puasa makan agar2 kurma, sambil letak kurma yusuf taiyoob ni. hehe.

Tina Othman said...

kat umah ni beli jenis lain, tapi yusof tayyob jugak

sebab hb mmg tak tinggal kurma

kak tini (umialya) said...

5 hari berpuasa hampir 2 kotak abis, 'si abang' makan umpama makanan ringan slps berbuka & bersahur

trah zain said...

saya pun suka makan kurma ni, best kan?hehe

Aju Mohit said...

Aju pon suke kurma ni Fieda, hihi kelakar kartun tu, maaf lambat jenguk blog Fieda ye

ieedaz @ mama_isha said...

Samelah kurma kite... safia! Sedap:-)

Mira Adzlia said...

btol la..mmg kurma yusoff taiyoob yg d best..try beli yg len, mcm xbape sgt...

**pnah bce gak katun tu, tgelak mse bce tuh..hihi

ummiarissa said...

he he he...saya nak bisik jugalah dengan suami lepas ni...mesti lawak..kurma yusuf taiyoob pun dah nak habis dah ni...

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg besh kurma ni kak.. sedap aje mkn..tak rasa manis mcm lain.

Anum said...

sedapnya

ieda said...

aah dikk sedap nie
akk pun beli yg saffiya nie
tapi semalam dah habis ..
dia x lehet sgt kan ;)

syawalsimpsons said...

kakakakkak....kartun tu buat saya gelak la kakak pepagi ni..kakkakak...mmg kan iklan YT ni kan berbisik gayonyer...

jemarisuri said...

js pun sama...2 biji utk berbuka dan bersahur tp jenis madinah xblh nk mkn byk2 sbb manis...^^

~ yus ~ said...

Yus suka Wasem punya, Safiya pun ok juga, dua pun dari Yusuf Taiyoob kan..:)

Masya said...

suke makan kurma juga.. x kesan brand ape.. janji kurma

Saya Disini said...

sedp kurma ni.nmpk segar je

anisalya said...

terlebih bisik mau kena lempang nih. hahaha...

Wanieys said...

kat rumah wani pun mmg makan kurma YUTA safia ni..sedap kan kak fieda hihihi

Ibu Lala said...

kah kah kah. lawak la katun tu. saya pun beli kurma ni. ada orang jual kat opis. sekotak rasanya rm8.00 je. sebab beli borong. beli banyak kotak la jugak sebab bagi untuk jiran jiran. tapi en hubby tak suka la pulak. dia kata kering. dia suka kurma yang basah tu. macam mcam kan. apa apa pun kuma Yuta ni memang sedap.

anitadiana said...

fieda nampak sedap kurma tu yg jus tu berapa rm lak...anak-anak tak suka makan buah kurma.

Qhaifa Nur said...

kurma ni juga tetap jadi pilihan saya....

Kakzakie said...

Kakak pun makan yg Safia juga fieda. Tapi abang dapat free dari pejabat dia. Executive dapat 3 kotak memang cukup benar utk kami sebulan..

Ardini Humaira said...

dni suka semua kurma brand YuTa. sedap! hari2 dni ngap lebih 10biji hehe

QasehnyaRania said...

hye akak;)
su mkn safina..lembap2 gitu sedap..

PinkUmmi said...

buat jus resipi dato fazley best nih kak

Sue-Rya Qistina said...

saya minum jus kurma pegaga. baik utk anak2. saya bnyk minum jus tu sbb bole jadi salah satu milkboster. inyaAllah..kurma YUTA mmg best kan!

Deq's Qienz said...

wahh shantek la header kak fieda..lama tak jenguk sini agak sibuk ckit..salam ramadhan kak :)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

dpt gak kurma YuTa last week,
free.. kelab sukan kasik..
heheheh

izan mama mia said...

ambil berkat berbuka dgn kurma..tapi..izan makan kurma masa sahur jer..masa berbuka..makan nasi dulu..

ShimaSalleh said...

Hahaha adoii kelakarnya kartun tuh.. Nanti buat kat hubby mcm tu lah kikik

Shima pun suka YT ni. Tp shima beli yg Marwaa... rm10.. Shima sehari je dok nguyah sorang2 dh dekat 10bj hihihi

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

nak tergelak pulak ngan katun bawah tu.. aduhai.. hehe (^__^)

Norzie hany said...

Sis pun sama.Bulam puasa kurma mesti wajib ada...mmg selalunya akan beli kurma yusuf taiyoob.

Hilmirda Daud said...

hahaha.. kelakar katun tu.
Ari tu Amy beli yg wasem kat JJ tmn Maluri rm 10.90 sekotak tp kat tesco Amy beli wasem dan syafina RM 8.99 sekotak kira RM9 lah tu.

fiza said...

Suka kurma YuTa nih sbb sedap.

CikOdah Gebu said...

CikOdah makan kurma setiap hari 3 biji semasa berbuka dan 3 biji lagi semasa bersahur.Alhamdulillah tak perlu lagi CikOdah minum teh orang kampung yang baunya azabb sangat tu untuk melawaskan pembuangan..

Che Rosliza Che mat said...

sedapnya...siap ada tangkai lagi..

Papa Mifz said...

jap lagi nak cari la kurma Yusuf Taiyob...:)

UmmiSyarni said...

slalu beli kurma yusuf tayob yg kotak kecik tu.mmg manis la.nnt bleh try yg ni plak.

Zie said...

sedap ni yusof tayyop...

Nora Karim said...

hehehe iklan tu mmg terkesan...

Mia Meymi said...

kurma YT byk pilihan..tp mia cube yg waseem je..

Yumida said...

sy beli yg x berangkai...yusufffff taiyoooob ala2 berbisik gitu...rm12.00 sekotak..nak beli berangkai nyer next time la...buat jus pun sedap

Cik Nur said...

kurma yang ni mmg sedap..! ada lagi satu tu manis n gebu..nur suka gak yg ni..mmg sedap..lagi satu kurma YUTA waseem xsalah..sedap gak.. :)

Si Matatajam said...

M baru ja beli Kurma ni semalam...M mmg suka Kurma yg kurang manis

shida'R said...

hehehee..lawak plak kartun tu..hihihi...teringt ikln tu bt suara bbisik..yusoff taayubb..

cikgu siti hazreen said...

nak try jugak lah nanti :)

syiela said...

saya pun En. Ad beli yg ni... hehhehe mmg selalu berbisik lah :)

iEdA said...

kurma YT ni x manis sgt + lembut ajer...mmg sedap kalo makan...kalo nak balik kg @ balik penang, msty lalu dpn kilang YT neh sbb tepi highway jer..hehe :)

Eca Dwinky Asha said...

sama la...berbuka dgn kurma je..
iklan tu buat eca geli hati..hikhikhik

IntaNBerliaN said...

sy pun kalu beli mmg sk beli yg jenis tangkai + kering sbbia xmanis sgt... :-)

9n0L4 said...

suke jugak kurma yusuf taiyoob yg safia ni. lembut dan tak kering sgt. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.