Friday, 17 August 2012

Petua Menjadi Tetamu Di Rumah Orang


1. Anda hendaklah segera memberitahu tuan rumah jika anda tidak mahu makan, sebelum tuan rumah bersusah-payah menyediakan makanan untuk anda.

2. Jangan sekali-kali meminta sesuatu dari tuan rumah, kerana dikhuatiri tuan rumah tidak dapat memenuhi permintaan kita dan akan memalukan tuan rumah.

3. Anda hendaklah menghindarkan diri daripada mencampuri urusan tuan rumah kecuali bantuan anda diperlukan.

4. Apabila anda meminta sesuatu, hendaklah dengan cara bersopan dan jangan terlalu mendesak.

20 org bagi komen best..:

shahdiana said...

selamat hari raya kak fieda

Ummi Iman said...

Senyum2 baca.. biasa pergi rmh org duduk tunggu arahan tuan rumah. Kalau ada anak kecil yg risau tu.. habis nanti rmh org ;) selamat hari raya fieda, maaf jika ada salah silap. Semoga bergembira di hari lebaran nanti :)

Irfa said...

bagus pesanan ni ;)

QasehnyaRania said...

kalau sedap tetap habiskan juga..hehe
kak,
selamat hari raya maaf zahir batin dari saya *-^

QasehnyaRania said...

kalau sedap tetap habiskan juga..hehe
kak,
selamat hari raya maaf zahir batin dari saya *-^

QasehnyaRania said...

kalau sedap tetap habiskan juga..hehe
kak,
selamat hari raya maaf zahir batin dari saya *-^

QasehnyaRania said...

kalau sedap tetap habiskan juga..hehe
kak,
selamat hari raya maaf zahir batin dari saya *-^

Cik Rongoks said...

tips yg sgt berguna ^^

::NureeN:: said...

rasa makin x sabar nk raya, suka & wajib rasa rendang bila bertandang ke umah jiran2 & sanak saudara

ieda said...

suke tips2 nie
leh guna nak raya nie ;)

Si Matatajam said...

Betoi tu kalau dah pi umah orang jangan buat mcm umah sendiri plak kan. Hi hi...

syiela said...

kalau pergi ramai2 kena la buat cam rmh sendiri kak.. taun rumah tak terlayan :)

9n0L4 said...

mmg kalau kat rumah org segan jugak nak mkn abis. hehe.

izan mama mia said...

hehehe...elok sangat petua nie

Cik Nur said...

kalau dah kenal mungkin boleh berseloroh..tapi kalau tak kenal, seganlahkan..

sHaR!Na eLyaNa said...

yg ptama tu sha xkan buat haha..sbb sha cpt lapar hehe

Puan Kutu said...

yg no 5 tu mmg kita selalu buat kan..org melayu mmg sgt menjaga adab..:)

IntaNBerliaN said...

a'aa yg no 1 tu selalu buat, kdg2 dah sggah byk rumah... mulalah kenyang :-)

Wanieys said...

p rumah org adab tingkah laku tu penting kena jaga hihi

Che Rosliza Che mat said...

Senyum sendiri baca hihihi tip yg menarik fieda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.