Monday, 10 September 2012

Sucinya hati seorang isteri

Sayu hati lepas baca cerita kat bawah ni..perkongsian ini saya dapat dari FB dan saya kongsikan utk kawan2 semua..mmg sebagai wanita pasti korang akan tersentuh selepas membacanya...



Seorang isteri menangis2 nak mandikan jenazah suami dia.. bapak mertua dgn polis forensik x bagi.. sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu.. 

Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanye apa hal..ustaz tu kata takpa kalau iste
ri nak mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya.. 

Dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, "Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kita di akhirat nanti.."

Membasuh tangan jenazah suami sambil berkata "Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku.."

Membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata "tubuh inilah yg memberi pelukan kasih syg pd ku dan anak2...moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"

Membasuh kaki jenazah suami sambil berkata "dgn kaki ini abang keluar mencari rezeki utk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata2 untuk mencari sesuap nasi,terima kasih abang...moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat dan pahala yg berlipat kali gandanya"

Selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata "terima kasih abang kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu dan terlalu bahagia dan terima kasih kerana meninggalkan aku bersama permata hatimu yg persis dirimu dan aku sbg seorang istri redha akn pemergianmu kerana kasih syg Allah pada mu."

36 org bagi komen best..:

Lynn said...

Salam k.fieda..

lynn pun dah baca cerita ni kat FB..memang sedih dan sebak walaupun sebenarnya tak pasti tentang kesahihan cerita. Sangat meninggalkan kesan di hati..

ieyra said...

sangat suci hatinye. terharu sangat dan sangat beruntung arwah dapat isteri macam dye :')

Mira Adzlia said...

sgt mnyentuh hati :(

IntaNBerliaN said...

a'aa kak fieda.. samalah.. sy pun ada baca dekat fb..

Fahz said...

Sangat-sangat tersentuh.Kasih sayang seorang isteri yang setia.Semoga kisah ini dapat memberi teladan buat diriku dan isteri2 diluar sana.sayangi suami hingga ke saat akhirnya didunia.

Zie said...

terbaca jugak...mengalir air mata ni. sedih tak terkira... kalau sayalah.. mesti lembik tak bermaya..

izan mama mia said...

tersentuh..

Anum said...

good entry :)

Wanieys said...

wani pun ada baca kt fb...
sebak rasa kan
betapa dia sayangkan suami dia dan redha dgn pemergian suami dia..Insyaallah semoga kita semua pun boleh jadi macam tu...

syawalsimpsons said...

sayunyer hati ni kak bila baca entry ni...tetibe teringin en asbeen yang sebok kat opis tu

nuyui a.k.a miss YUI said...

ada bc kat fb =)

fiza said...

Dah baca, memang sedih.

Saya Disini said...

SEDIHNYE

sal ya said...

speechless...

shidaR said...

huhuh sedih kak ;(

shahdiana said...

yana pun inginkan kasih sayang yang sebegini kak...sehingga akhir hayat...sedih kan....

syiela said...

sedihkan kak fieda ada juga terbaca juga kat fb hari tu..

Kakzakie said...

Mas pertama kali baca kisah ini kakak tak boleh tahan, tapi bila baca berkali-kali pun masih terkesan juga... jadi iktibar

Nens Collection said...

sy baca sambil nangis..pastu sorok2 muka balik komputer.naseb komputer besar gedabak..hehe

MamaEma said...

dapatkah saya menjadi sepertinya?

Nurul Ain Sakimon said...

sedih sangat kisah ini ,semoga rumah tangga saya di redoai Allah swt .

ieda said...

aah sayu aje
akk baca dlm blog kawan
akk share dlm FB
meremang bulu roma masa baca tuu
huhuh

Sue-Rya Qistina said...

sedihnya..
saya x sanggup kehilangan insan2 yg saya sayang.
tapi apakan daya, jodoh ajal maut di tanganNya.
mereka hanya pinjaman kpd kita.

SHAHZEE said...

ada bc jg kt fb..tulusnya kasih sayang seorang terhadap suami..sayu je baca cerita ni

Cik Nur said...

Sebak...!

Irfa said...

ni citer betul ke?
utk suami yang baik.sampai mati isteri akan mengingatinya.kalau suami yg jahat..isteri akan kata berkata 'pegi mati' berkali2..hehe

tq fr sharing

Kesuma Angsana said...

sebak bila baca ni, even dh baca byk kali!

Masya said...

ya allah
sebak sy baca kak....
sayunya....

IntaNBerliaN said...

sy dh anto emel pg td n tgahari trs dpt jwpn... alhamdulillah makin naik jumlh yg dorg bg kt sy... tp sy bkn bg uv sbuln sy bg yg seminggu je... mggu lps punya :-)

Si Matatajam said...

Ada baca gak kat FB ari tu.. Memang rasa sebak sgt bila baca...

Tihara said...

haah, saya pun nangis masa baca ni..tak tau nak bayangkan kalau saya setabah diakah...moga Allah tabahkan hati di saat2 hadapai kesukaran..

AkmaFaizal said...

saye dh baca gak..begitulah kasih seorang isteri kan..semoga jadi panduan buat kita semua.. Insya Allah..Aminnn

Nisa Greennnpanda said...

sebak dada pas bc.. *sob3*

9n0L4 said...

nak kene belajar care mandi jenazah ni. sedihnyeeee.

wan nurul hezrina said...

nurul fb mmg kurang buka.hubbyjer buka sbb diajer ada fb n nurulpun kongsi fb ngan dia..

harap org post mcm kata2 n cerita kat fb dlm blog..

bila bacanie nurul terus nanges..huhu kat opis nie mujur org tak nampak

QasehnyaRania said...

pernah baca juga dulu..sedih dan sebak..

ciksu dah pos semalam :)
semoga selamat sampai nanti ye :D

tahniah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.