Thursday, 11 October 2012

Kemalangan maut Viva dan bas ekspres

KEMAMAN – Enam termasuk empat beranak terbunuh dalam kemalangan ngeri melibatkan sebuah kereta Perodua Viva dan sebuah bas ekspres di Kilometer 129.5 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhadapan Sekolah Kebangsaan Meraga, Beris dekat sini semalam.

Tragedi pada pukul 4.30 pagi itu berlaku apabila kereta dinaiki lapan mangsa yang dalam perjalanan dari arah Kemaman menuju ke Kuala Terengganu memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan bas terbabit.



Difahamkan pemandu bas, Mohd. Khalid Mamat, 47, yang dalam perjalanan dari Kota Bharu, Kelantan menuju ke Kuantan, Pahang membawa 23 penumpang cuba memberhentikan kenderaannya apabila melihat kereta tersebut memasuki laluannya.Bagaimanapun, bas tersebut tidak sempat berbuat demikian menyebabkan kedua-dua buah kenderaan tersebut bertembung.

------------------------------------------------------------------------------

*Semalam ada tgk kat berita..sedih sgt..muat  plk ye kete VIVA sampai 8 org naik...tp itulah perjanjian dari ALLAH SWT yg mereka akan 'pergi' bersama sama...Al Fatihah..moga roh mereka tenang DI SANA..



49 org bagi komen best..:

wan nurul hezrina said...

agaknya pemandu keta viva tuh mengantuk agaknya??al fatihah untukl semua mangsa

Norhaizan said...

Salah satu kemalangan yg ngeri.kemungkinan besar driver tu terlelap dan masuk ke haluan bertentangan.

Mira Adzlia said...

sedihnye :(...Al-Fatihah buat mrk

Kakzakie said...

Dari segi logiknya memang tak muat fieda. Sedang MPV pun cuma 7 org bayangkan... sedihnya keluarga yg kena tinggal.

Allah saja yg tahu..

Qhaifa Nur said...

al-fatihah buat semua....

mama aryan said...

innalilhah..moga roh mereka dicucuri rahmat..

ShimaSalleh said...

Baca juga kat surat khabar tadi... Kenderaan kecil muatan 8org... Tp siapa yg boleh lawan KUN allah...
Takziah pada keluarga mangsa

syawalsimpsons said...

kan...sy pon tgk berita semalam..sedey sgt

are_lin@yu said...

Alfatihah buat mereka...

Sue-Rya Qistina said...

kak, sedih kan..pagi td saya baca paper pun airmata dah bergenang. sedih sgt. semoga mereka ditempatkan di kalangan org2 beriman di akhirat kelak..al fatihah...

Anum said...

berhati-hati

IntaNBerliaN said...

a'aa smlm ada gak tgk kat berita.. ngerikan..

al fatihah utk arwah..

lelamaisara said...

ngeri la kan bab kemalangan ni...kadang takut nak drive tapi kena la jugak....

kinara kinatara said...

subahanallah..
teroknye remuk..

Myra Jay said...

Salam Takziah buat keluarga mangsa..

Tak dapat nak bayang kereta ViVA dinaiki 8 orang.

Mrs Velentine said...

al-fatihah

eB said...

alfatihah...
x brani nk bacer ms tgk dlm paper tadi...

Deqla manjew said...

ya Allah! hancus keta viva tu!!

kak tini (umialya) said...

al fatihah..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Al-Fatihah...a'a sedih kan wani pun tgk berita....

Yana Libra said...

Al-FAtihah..

izan mama mia said...

Al-fatihah untuk mereka...camana viva boleh muat 8 orang ??

izan mama mia said...

err..kak fieda dah ada banner baru ??

PinkUmmi said...

sedih bile bce berita nih....

wahida said...

sedih...


al fatihah...

aimaniman said...

innalillah ..

memanglah ajal maut di tangan-Nya, tapi kalau boleh dielak, berhati2 di jalan raya dan beringat sebelum kena, yg tragisnya kenapalah kereta sekecil itu dipadatkan dengan 8 nyawa??..

dya bunga said...

smlm ada tgk berita ni.sedih..

Nens Collection said...

nauzubillah..semoga kuarga arwah kuat tuk terima kenyataan ni..al-fatihah

Pokok Manggis Depan Rumah said...

kasihan kat mereka.. semoga mereka di tempatkan bersama orang-orang yang beriman.

maszull said...

assalamualaikum fieda...memang menyedihkan berita ni semalam al-fatihah buat arwah mereka...:(

Deq's Qienz said...

Innalillahi wanailaihirujiun..minta kite djauhkan.

Tihara said...

kesian kan..tapi hanya Allah Yang Tahu apa disebaliknya..moga roh mereka dicucuri rahmat.

lurun namzar said...

tgk jer brita nie, trus cancel drive p johor mlm2.

ieda said...

takziah buat keluarga mangsa ..
sedihhh
apa lahh sebabnya sampai kereta tuu boleh masuk laluan bertentangan kann
akak rasa pemanduu dia terlena kerana mengantuk
huhu

nadia said...

tak terbayang macam mana boleh naik viva hingga 8 orang. mungkin 2 depan 6 belakang. al-fatihah untuk semua.

Chic Na said...

pelik camne boleh muat 8 org dalam viva tu.

dari gsf. salam kenal. :)

shidaR said...

al fatihah bt kluarga tu..huhu sedih n seramm lak baca kes2 cmni huhuh..

Rose Khadijah said...

aduhaiii..nasib kite macam mane pulak ye kak..
tunduk sambil menginsafi ;-(

Cik Aini said...

al-fatihah tuk mereka
dah janji Allah,masa mereka dh sampai..

Izan Ishak said...

sedihnya izan kalau baca berita kemalangan maut camni.

Al-Fatihah...

Che Rosliza Che mat said...

sedihkan..kalau dengar kemalangan...

sal ya said...

siapa kita nak halang kan kalau dah tiba masanya.

Nisa Greennnpanda said...

8 org? isy3.. overload dh tue, mayb sbb tue la keta tue lost control kot..

QasehnyaRania said...

bca kt kosmo..
alfatihah

Cik Nur said...

Takziah buat keluarga mangsa..dan alfatihah...

Cinta Misteri said...

CiM baru jer kemalangan dgn Viva beberapa hari lepas. Teruk juga keadaan Viva tue, mujurlah kami tak apa2. Dia yg masuk jln CiM dah menghentam belah hadapan kanan kereta CiM. Kereta CiM mengalami kerokasan kecil jer, tapi kami akan claim insuran Viva tue...

ada N3 pasal kemalangan tue di Blog CiM

syiela said...

takziah pada keluarga mangsa... sedih bila tengok kat berita hari tu

sHaRiNa eLyaNa said...

bahaya la memotong ni..ish..takut sha tgk

9n0L4 said...

al fatihah buat sume arwah. moge ditempatkan di tmpt org yg beriman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.