Tuesday, 2 October 2012

Mak mertua kena ragut..

Kejadian minggu lepas..sian kat mertua saya tau..Dah la kena ragut,jatuh motor patah pulak tangan..sedih plk saya nak cite...sbb tu asyik delay jer entry ni...

Kejadian berlaku tengahari dan masa tu mak mertua saya nak pergi kedai beli barang dapur..dia naik motor..bukan jauh pun kedainya...dekat2 jer dgn kawasan rumah...dah 3 tahun katanya dia lalu jalan tu ok jer..tp dah nak kena kan..

Masa dia tgh bwk motor tu sepantas kilat jer tetiba motor dari belakang terus lalu tepi dia dan ragut gelang kat tangan dia..sape tak terkejut kan..terus mak mertua jatuh dan betul2 badan dia terhempas atas bumper jalan..motor plk terhempas kat kaki..nasib baik peragut tu terus bla..kalau la dia berenti time tu dan apa2 kan kat mak mertua saya..mmg saya tak tau nak kata apa lah...oh ye..gelang yg dia nak cuba rampas tu dia tak dpt pun...

Tempat kejadian ni bersebelahan dgn padang permainan dan rumah2 agak berjauhan dari situ..kereta dan org lalu lalang pun tak der time tu..Nasib baik la tetiba jer mak mertua kata ada seorang lelaki India bermotor berhenti dan bantu..dia nmpk sendiri katanya kejadian tu tp masa tu dia agak jauh..tak sempat nak kejar..Terus dia call adik ipar saya..dan bawk gi hospital Serdang nak xray tangan sbb mak ckp tangan sebelah kiri dia sakit sangat..bahagian2 lain ok cuma lika jer la..

Doktor kata tgn kiri patah dan kena operate masuk besi pada 14 Oktober ni..Sedih la..dah la nk sambut raya haji nanti...Kalau nak tau si peragut durjana tu mak mertua kata adalah dari kalangan budak2 belasan dan budak melayu..ohhh...sedih sungguh saya dgr..kenapalah berani betul buat kerja2 camni..kalau la kejadian ni kena pada mak,adik atau kakak korang camne agaknya korang rasa ye...

Tak tau dah nak kata apa cuma saya berharap dan berdoa moga anak2 kita semua tidak terlibat dgn gejala2 yg tidak sihat..Moga Allah melindungi kita semua..

*Mak mertua saya ni mmg peminat emas..duk umah pun dia pakai gelang besau2..anak2 dia kata pasni beringat2 lah ye..hihihi....moga cepat cepat sembuh..

note: saya silap tulis gelang pulak..gelang bermaksud yg bulat keras tu kan..ni yg nyaris2 terkena rantai tgn yg lebar tu...



Ada komen2 yg saya belum publish lagi sbb tak sempat nak pi terjah balik..nanti dh terjah baru saya publish...line tenet ni menguji kesabaran betul la...




49 org bagi komen best..:

Anum said...

semoga cepat sembuh

Joanna Yunus said...

emak mertua joanna pun pernah kena dulu, dia tengah menyapu depan rumah tiba2 datang motor turun lelaki tu sentap rantai dia, kesian mak mertua masa tu terheret dia sikit sebab kena sentapkan, luka sikit le tangan dia tak ada yang serius, tapi alhamdulillah dapat tangkap sipencuri tu, lelaki melayu hisap dadah

kak tini (umialya) said...

ishhhhhhh geram sungguh, mg mil fieda baik2 ya..

Mira Adzlia said...

smuge mak mertua akak cpt sembuh...smuge peragut dpt hukuman yg setimpal...bru2 ni pun tgk dgn mata sndri ader sorg aci tu kne ragut..meraung dia...nsb baik diri dia slmt xde kcederaan...

izan mama mia said...

Ya Allah...moga mak mertua kak fieda cepat sembuh...dan traumanya makin hilang...tak sanggup izan bayangkan....makin teruk gejala ragut sekarang ni,...dah tak kira tempat dan masa....ingtannn untuk kita semua juga...jgn pakai barang kemas sampai ada yang tertawan...izan pun dah tak berani nak pakai brg kemas sekarang ni...wooo..riso sangat....

SHAHZEE said...

kesian mak..x pasal2 patah tangan..geram la apa2 kes ragut kebanyakan mesti melayu yg buat..seronok sgt hidup dgn rezeki haram

♥cikmOt♥ said...

alahaii...berderau darah baca...peragut dimana sahaja skang ni...menakutkan

Nazayiena said...

Kasihannya dgn mak mentua Fida,harap dia cepat sembuh.Geram betullah dgn peragut nie.

Kakzakie said...

Kesiannya fieda. Lamanya nak opertion kena tunggu sampai 14hb tu. Habis sekarang menanti dgn keadaan sakit.

Bersama kita doakan dia ye fieda.

Saya Disini said...

bahaya nye pakai emas bnyk2 ni..

Acik Erna said...

assalam fieda..moga MIL fieda cepat sembuh..
betul kata fieda..budak2 remaja melayu..didepan kedai rumaha cik..pun baru terjadi..dia ragut rantai//dapat dia rantai tu..sebab sorang ragut dan sorang lagi tunggu atas moto.laju pecut sampai tak dapat nak kejar

syiela said...

moga mak mertua kak fieda cepat sembuh ye...

peragut bukannya ingat orang nak cedera ke mati ke apa ke yg penting apa yg dorang target tu...

Nens Collection said...

Y allah takutnyer...keadaan mane2 pon mcm dh x selamat..huhu..
dh la sy ni minat pakai emas jgak..nauzubillah..

Mrs Lurve said...

takziah utk mak mertua kak fieda...sedih bca dan geram pd peragut kejam tue. Moga mak mertua akak tabah dan kuat hadapi ini

IntaNBerliaN said...

yA aLLAH.. SIAN mil KAK FIEDA.. APALAH BUDAK2 NI.. XDA KEJE BETOI... HUHH!

haa kan dah tertaip tulisan besau.. hihi

IntaNBerliaN said...

done msn n veet

hnahdy said...

ragut gelang.. putus la gelang tu. hna bayangkan gelang yang besar bulat yang makcik2 pakai tu

manja209 said...

seramye sy bc entri ni..takut plak rasa sbb sy ni pon suke pakai emas...

Falsya said...

Ya ALLAH..kesiannye mak mertua akak..geramnye falsya..sanggup wat kt org tua mcm tuh..alhamdulillah xde bende serious yg jd..apa nak jadi ngan bdk2 melayu skang nie..rosakkkkkk!!..kalau kene kat mak pak sendri tau pun marah..hissshhh!!..semoga mak mertua akak clt sembuh..jgn pakai brg kemas byk kalau sorang2..bahaya..

PinkUmmi said...

siannye mak mentua kak fieda...

Masya said...

ya allah.... terkejut sy..

moga mak mertua kak fieda tak terkejut lagi, dipermudahkan operate nanti yer...

sabar yer kak... seriau lah dia org ni nak mecuri x kire ... org dah..

fiza said...

Ya! allah...kesiannya. Smoga operation berjalan dgn lancar. Saya pon pernah kena ragut. Memang trauma dibuatnya.

Myra Jay said...

Moga MIL kak Fieda tak trauma dan kena lebih berhati-hati lepas ni..
Bahaya tul sekarang ni peragut tak mengira usia.

BERT said...

kt mlsia ni mmg x aman.. ade je jnyah.. pling benci dgn pragut.. ee.. nsb bk mk mntua k. fida x cdra truk.. nk g kdai dkt umh pon bhya kn..

Ujie said...

kesian dan ngeri membayangkannya.
lagi pulak org tua lebih mudah patah bila jatuh ni. semoga mak mertua fieda cpt sembuh dan tabah melaluinya.

LYAfrina said...

aduh..takut sgt kes2 ragur ni.. kalo naik motor mmg kna hati2..esspecially kaum perempuan la ..slalu jd mangsa.. lg dlm kete pon blhkena kan...

moga mak mertua k.fieda bransur smbuh..apa y pting..nyawa selamat.

::EIDA:: said...

Dekat Tun Perak ke kakkk?????

Qhaifa Nur said...

mak saya pun pernah kena ragut juga..
berlawan tarik rantai leher..dptlah separuh sorang..nasib baik tak apa2..
geram betul dgn org gini...

Si Matatajam said...

Alahai kesian MIL kak Fieda... Tu pasai la M pun slalu pesan kat my MIL jgn pakai barang emas byk2.. Dia pun suka pakai barang emas mcm mertua kak Fieda..risau kami semua takut jd camni...semoga mertua kak Fieda selamat jalani pembedahan nnt dan cepat sembuh...

Citrus Azwa said...

cian mak mertua awk...smoga dia cpt sembuh dan sabar ye..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Ya Allah kesiannyer kat MIL kak fieda...kejam sungguh peragut tu...sampai pth tgn..semoga MIL kak fieda cpt sembuh yer

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

Ya Allah..
mintak2 perkara seumpama ni dijauhkan dari kita semua..

Everything's Everythings said...

MashaAllah, apalah mereka dpt menganiayai org lain kan?
Nk sgt cari rezeki carilah yg halal, nauzubillah..

Ema Blog said...

muga mak mertua fieda cepat sembuh...seriau pula bila bc entry ni

Cik Nur said...

jenayah sekarang mkin berleluasakan.. jiran nur pun kena rajut sama macam mak kak fieda kena ni.. patah rahang...dan gelang tu mmg xdapat pun..mmg lepas ni, kita pun kena beringat2,..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Fieda.Ya Allah,syiannya kat MIL fieda.Bahaya betul ya...kot2 budak yg hisap dadah yg buat keje ragut tu.
Semoga MIL fieda slmt menjalani operatenya nanti...
kakakipar k.atie pon dulu kena ragut gak...tp dia naik beskal.Patah kaki..trpaksa masuk besi,skrg jln pun cam pincang jer...syian:(

ieda said...

uishh dikk bahayanyaaa
risau lak akk nie
aduhh kesiannya MIL fieda ..
akak doakan dia cepat2 sembuh

memang x der hati perut kan
dah selalu dgr kes2 macam nie .. bila jadi kat kawan2 rasa macam x caya , bahawa bahaya ada dimana2 ..

Zie said...

kesian kat mak mertua kak fieda... mudahan cepat sembuh... anggap dah bukan rezeki kita....
dulu masa muda pernah jugak diragut... tapi tak jatuh moto coz peragut tu ragut dengan senangnya...

Aju Mohit said...

Ya Allah geramnya dgr cerita mcm ni. Semoga Mak Mertua Fieda segera sembuh, dpt bygkan kesakitan tu

Che Rosliza Che mat said...

kesiannya...nasib baik patah tangan jer....

sal ya said...

itu la. zaman sekarang ni budak yang kita sangka baik pun belum tentu baik. anak2 bangsa kita ni apalah nak jadik kan...

shidaR said...

ya allah ye ke kak..huhuhu bsabar ye kak..shida mmg seriau dgr agut2 nih sbb shida penah nmpak kejadian ragut depan mata tau..shida,smpai skg masih ingt huhu..hope mak metua kak fieda sembuh ya..

sue zainun said...

takutnya kalau kejadian2 mcmni..semoga mak mertua k.fieda cepat sembuh..

eita said...

tak tahu lah apa nak jadi dengan budak2 sekarang ni...

ros_reeza said...

Ya Allah.. takut sekarang ni kan..kadang-kadang dah berhati-hati tapi still jadi jugak.. Semoga MIL kak Fieda cepat sembuh...

QasehnyaRania said...

takut je kejadian cam ni kan..tp tu la benda nk jadi..3tahun dok lalu xda pape kn ;)

C'Jai said...

Simpati..moga cepat sembuh emak mertuanya ye...Jenayah ada di mana2 sekarang ni..hatta dalam rumah sendiri pun.. Manusia hilang sifat kemanusiaan..

wan nurul hezrina said...

laaa takutnyer kak.kesiannyer MIL akak2..MIl nurulpun baru pas cerita rupanya kat bank nie ada mata2 hantu taw..dia tgkjer siapa ada jumlah duit yang banyakkk.huhu takut plak.bila kuar bak kena langgar terus dia..n bis duit kena cilok.gila toll hantu2 nie

9n0L4 said...

moge dipermudah operation nya. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.