Thursday, 18 October 2012

Perbualan biasa suami isteri...hihihi

Sepasang suami isteri yg telah mempunyai 3 orang anak, sedang
berbual sambil menonton TV di dalam bilik mereka. Si isteri bertanya
kepada suami beberapa soalan.

* Isteri : Bang, kalau saya mati dulu, abang kahwin lagi tak?

* Suami : Abang rasa, abang mungkin kahwin lagi. Kerana,
anak-anak kita perlukan orang yang boleh beri perhatian. Makan minum abang
pun adalah orang yang sediakan.

*
Isteri : Habis, kalau abang kahwin lagi, abang kasi ke dia
duduk rumah kita.
* Suami : Yelah. Sebab rumah ni mahal, takkan nak biar kosong
macam tu saja?

* Isteri : Abang kasi ke dia guna bilik, kita, toilet kita?
* Suami : Ya yang, sbb takkan abang nak buat bilik lain khas
untuk dia. Nanti bilik ni, membazir pulak.

* Isteri : Abang kasi ke dia pakai almari kita?
* Suami : Ye yang, almari kita ada 4 pintu takkan nak bagi org
lain pulak.

* Isteri : Abang kasi ke dia pakai katil kita?
* Suami : Terpaksalah yang. Sebab katil kita tu baru je beli
sebulan.

* Isteri : Baju tidur saya, pijama dan towel saya?
* Suami : Takkan itu abang nak bagi kakak & adik awak. Jadi,
drpd tak dipakai, lebih baik kalau abang kasi dia aja.

* Isteri : Handbag saya, kasut saya, ?
* Suami : Itu tak boleh, sebab dia suka handbag kaler maroon,
kasut dia saiz kecil drpd awak, saiz 5.....

* Isteri: @#$%????!!!!!
* Suami: (Dalam hati)Alamak!!kantoi...

saje share gambar ni sbb comel jer..tp mcm ada kena ngena jer dgn cite kat atas tu..hahahaha...


*korang pernah alami tak situasi seperti cite ni..terus terang la saya bgtau mmg soalan pertama tu saya suka tanya tp mmg tu la jawapan yg saya dpt..pahtu mula la kita nk marah dan bermain dgn perasaan..dan2 suami kata tu la nak tanya sgt kan...hihi...


Jom Daftar Says dan dapatkan RM5 percuma

58 org bagi komen best..:

Mira Adzlia said...

hihi..terkantoi plak yg last tu

kak tini (umialya) said...

hihihi

Aju Mohit said...

hehehhe aju yang baca citer ni pulak rasa angin je hehehehhehe

izan mama mia said...

pernah gak tanya....soklan pertama jer...heh...pahtu kena marah sbb dok tanya soklan bukan2...huh...

SHAHZEE said...

pernah tnya n jawapanya "jgn la cerita benda2 mcm ni" last2 sy diam je la hehehe
*kelakar cerita ni hehehe memang bara la si isteri*

Joanna Yunus said...

hehehehehe..... nak cubalah nanti....

Anum said...

belum pernah alami soalan2 nie

nuyui a.k.a miss YUI said...

pnh bc gelak aje..hihi.

Sue-Rya Qistina said...

hehehe..saya pun selalu gak tny suami saya kak soalan yg 1st tu. dan selalu dpt jawapan yg sama gak. nak tanya sgt kan. hahaha.

(sayammgkuatmerajuk)

ct cheery said...

ah!!!laki pesyen ni memang nak kena ganyang ni!!hehe

are_lin@yu said...

hahaha ini bkn tgu mnggal dlu..mmg dh da plan..haha

Saya Disini said...

HEHE...

Hilmirda Daud said...

hahaha... dah kantoi.

syawalsimpsons said...

bercerita punyer citer..alih2 kantoi..kakkaka

Zila erzil said...

hahahahha... nnti balik nak tanye en asbend mcm ni jgk.... tgk ape die nk jwp...

PinkUmmi said...

hehehe....kantoi....

sy pun suke tny suami soklan pertama tuh tp die jwb xnak kawen sbb takut mak tiri dera anak2 die...tp die ckp tuh sy xnk pcye sgt..ati kan akan berubah

Kakzakie said...

Rasanya tak apa kot kalau dia nak kawin lagi sebab kita pun dah kat dunia lain...

aanie said...

hahaha..dah ada calon dah rupanya.....hampeh tul...


sy x penah tanya sebab x sanggup nak dgr jawapan tu.....huhu...

Yana Libra said...

hehe..kantoi~ :P

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

soklan yg mula tu wani pun tanya gak hihihihi

dya bunga said...

haha..terkantoi plak.

Deqla manjew said...

haha.. aduyaiii kan dah kantoi..thx kak utk citer lawak ni..ceria la sikit deqla ni ha time sakit2 ni..huhu

::EIDA:: said...

HHAHAHHA!! Sendiri tanya pasti sendiri sakit hati.. takmo.. hehehe ;p

Chic Na said...

hahaha.. kan dah kantoi.

kinara kinatara said...

haha..kesian si isteri di curangi..:)
huhuhu..:)

Qhaifa Nur said...

sang suami tuh ada calon lain...tersasul pula...
soklan macam tuh belum tanya hubby lagi he..he..

Ujie said...

Lawak la fieda! ^___^

saya pun ada tanya, suami jwb dia tak nk kawin lagi. Siap warning saya pulak jgn kawin lagi lps dia takde. Pulak!

wahida said...

kahkah...dah baca byk kali pun tetap lawak....suami dah kantoi...huhu...


gelihati tgk gambar kucing pujuk kucing satu lagi tu...ekekek...

Masya said...

saya tak pernah lah pulak tanye hihihi.. blh jugakkan kalau nak tanya.. ape salahnya...

ct cheery said...

haha..kantoi habis!

Nida Mohd said...

hahaha..saya pnh tnya jgk soalan mula-mula..bila dpt jwpn camtu trs senyap..skrg takmo tnya dah..

shidaR said...

adoiii..bahaya mcm ni..si isteri lak saikooo jer hahaaaa :p

Si Matatajam said...

Tu diaaa kantoi dah..

Irfa said...

penah baca tapi baca sekali lagi pun tetap buat saya senyum..kelakar tapi ending menyedihkan

mmg pun..pompuan suka buat soklan provoke pastu makan hati sendiri

boleh share tak?

Cik Nur said...

hehehehehe..
kantoi terus.!

kalau nur kawin, nur xtanya kot, sbb dah tahu ape jawapannya...kikikiki

Mrs Velentine said...

wah nak try soalan ni boleh..

Azza Afdzal said...

hahahahaha kantoi!!!

syiela said...

hehehhe kan dah kantoi.. saya tak pernah tanya kak.. tapi saya selalu pesan kalau saya takde kena cari pengganti lain sebabnya nanti siapa nak uruskan anak2 dia sibuk cari duit (tapi kena cari yg betul2 iklas nak jga anak2 saya)

san saya juga kata kalau dia takde malas nak cari lain sebabnya saya tak perlu masak dah lepas ni goyang kaki makan kat kedai je... hehehehe
mengarut betul saya kan orang tak tanya tapi itulah yg selalu saya cakap :)

mama aryan said...

haha..kantoi sudaa..saya tak pernah tanya lg soalan mcm tu..hehe takuttt

Mummy GreenyHouse said...

hahah..sudahnye.. :p

mmg soklan tu dulu selalu jugak jd topik perbualan. tp asyik jd lain je akhirnya..x best! :p So, janji dah masing2 tak tanya soklan tu lagi. :)

P/s: serius mmg rindu kat kak fieda juga.. nak marathon kat blog kak fieda jap, melepaskan rindu.. :)

Eca Dwinky Asha said...

soalan nmbr1 tu xnak tnya..hehehe..

akak,jmpt join,
jemput JOIN
http://www.ecadwinkyasha.com/2012/10/year-end-giveaway-1.html
http://www.ecadwinkyasha.com/2012/10/eca-year-end-contest.html

QasehnyaRania said...

Hehe..tnya je kn..
Su kdng2 tya juga mcm tu,
pastu mula la pala otak ni memikior... ;)

eita said...

hari2 ita berdepan denganmasalah umahtangga...
macam2 citer dengar...seriau plok nak kawen..huhuhuh

aiN NaJwa said...

Hehehe..!!~ =) Takot nak tanyer..

Hanif Idrus said...

Kalau isteri aku tanya aku marah dulu sebab akhirnya aku yang kena pujuk sebab merajuk ..huhuhuhuh

sHaRiNa eLyaNa said...

heheh..sha ada baca ceta ni kat fb heheh dah kntoi la pla hehe

Mia Liana said...

hahahahah lawaknya. kantoi sudahhhhh...

...sWeeT uMi... said...

umi tak pernah tnya heheheh...

Izan Ishak said...

sama je kak... kekadang sibuk sgt nak tanya kan. bila dah dpt jawapan mulalah emo sensorang....huhu

anitadiana said...

salam fieda..sori lama tak singgah sini..kelakar lah tu kan....

IntaNBerliaN said...

hihii saya setakat ni xpnh tanya pun.. tp andaikata satu hari sy dah nak 'pergi' pun, mesti sy akan suruh kawen lain jugak...

shuhadaothman said...

hehe..x penah tnye sbb xde suami lg kak fieda. hihi.

lelamaisara said...

haha...sabau je la...kan dah kantoi...

Cik Aini said...

kihkihkih
kan dah kantoi..tu lah,tnya lagik.pastu sdiri sakit hati..
haish tp biasalah pompuan mesti x lari dr pikir2 benda mcm ni,pastu mula lah start nk angin satu bdn kan.hahahaha

adianiez AIDA said...

Kurang asam punyer asben hi hi... main kayu 3 rupanyer!

sal ya said...

husben saya bg jawapan berbeza. selalunya jarang dia jawab main2 kecuali dia kata takdir yg tentukan dia kawin lain.

wan nurul hezrina said...

tensinyer husband curang!!hangin plak.huhu

9n0L4 said...

haha. kan dah kantoi. sie sie ajeeee. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.