Wednesday, 26 December 2012

Banjir di Kuantan 2012

Sekali lagi bandar Kuantan dilanda banjir yg teruk..kejadian banjir ni berlaku pada hari Isnin baru2 ni 24 Dec 2012..ari Jumaat sebelum kejadian keluarga saya datang umah jadi dorang pun tak tahu menahu tentang banjir ni..bila dimaklumkan oleh sedara mara kat kg yg hujan turun tak henti2 selama 2 hari mmg mak saya risaukan takut pokok kelapa tumbang hempap ke rumah..tp pasal banjir tak ler risau sangat sbb kawasan rumah saya kawasan berpasir dan kejadian banjir mmg tak pernah jadi kat situ...

Ni saya share gambar2 banjir yg saya dapat dari  FB KUANTAN...sama seperti tahun lepas..takder beza pun...kalau tiap2 tahun macam ni mesti berdebar debar org Kuantan setiap kali tibanya musim hujan...
"
"
"

Depan Megamall


Hadapan Terminal Makmur


Hadapan pasaraya Cowboy


Parking East Cost Mall


Perumahan Semambu



Perumahan Pelindung Beserah


Hadapan Restoran Taj sebelah Megamall



Keluarga saya dah balik semalam dah alhamdulillah takder apa2 kejadian yg tak diingini berlaku sepanjang mereka tiada di rumah...

------------------------------------------------------------------------------------

Wah...Bandar Kuantan sekarang dah ada bas Rapid Kuantan ye...chaiyokk...tapi Kuantan Parade tu bile la dorang nk cat baru..sedih tgk mcm bangunan usang..


46 org bagi komen best..:

jaa jaa said...

kesian la kl tiap2 tahun jd cmni... nk bl brg letrik pun kn pk byk kali... kereta apa tah lagi..

sHaRiNa eLyaNa said...

teruknya...smga cpt surut !!

sHaRiNa eLyaNa said...

done :)

nanakimie said...

tula nana pun baru tau semalam,kakak bagitau..huhu...p qlate baru ni memang xberhenti hujan,rupanya kuantan pun banjir jugak.......nasib kampung sis xnaik air ye,

Si Matatajam said...

Kesian org Kuantan..mmg teruk banjir kali ni..

:: Mrs.Eady :: said...

semoga mereka yg terlibat bertabah dan bersabar..

umialya said...

takutnya tengok.. sib baik sempat balik ke sini

Anum said...

wow teruk gak nie

Mimie said...

Ya ALLAH...sy kalo bab bab banjir nih cukup riso kalo yg de anak2 kecik tuh...takut jd ape2...

Mimie said...

done churprise

Falsya said...

kesiannye lahai dgn mangsa2 banjir nie...umah makcik falsya pun mesti abis kene naik la kutsbb rase nye mcm kat kuantan semua tempat banjir..

Cik Adieb said...

makkk aiii, dalamnya

Qhaifa Nur said...

mmg teruk banjirnya....

are_lin@yu said...

memamng teruk sgt ni..jnuh gk nk mncuci rumah nti..huuhu

Mrs Velentine said...

lah teruknya..MV tak pernah merasa banjir mcm ni..

Kniedaz said...

teruk juga ya banjir di sana...

Deqla manjew said...

ya Allah.. betul2 banjir besar ni.. moga x berlanjutan la kan..hope smua selmt..:)

QasehnyaRania said...

as-salam akak:D

dasyatnya..
maaf lama tak singgah su bercuti:D

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga cpt surutnya..

wan nurul hezrina said...

kesian pd mereka yang terlibat..banyak bahayanya juga bila air bah kan?semoga mereka yang terlibat dilindungi Allah

Eca Dwinky Asha said...

teruk betul banjirnya ye kak.

ieda said...

ha tulah dikk
keadaan nie sama macam tahun lepas .. cuma tahun lepas ujan turun sekjejap jee ... soo mereka diamkan aje .. x buat ape2 .. skrg nie ujan turun lama .. haaaaaaaa

Azza Afdzal said...

TERUK JUGAK YER KAK...

Tihara said...

saya tengok terengganu lagi cepat membangun dari dulu..sbb penah study sana tahun 96 dulu..sekarang jauh berubah..kuantan saya rasa bandar dia macam kecik sangat...apekan daya kita orang pahang..banjir ni pun mcm2 soksek saya dengo..

Jemarisuri said...

teruknye banjir di kuantan kan...kesian peniaga2 pasti byk yg rugi time camni....^^

Cik Nur said...

sayangnya kereta....rumah....
yaALLAH....

moga warga kuatan tabah hadapi ujianNYA...

izzah said...

memang teruk kan banjir kt kuantan aritu...umah saya kt tg lumpur pn naik air jgk...abis sofa2, karpet2 terendam dalam air banjir...laptop sy pn xterkecuali...huhu..

~AtiQaH~ said...

salam pkenalan kak... akak duk kuantan ke... musim hujan ni mmg bnyak tmpat banjir... smpikn u sy pn bnjir... kne la duk kt hostel je... singgah2 la blog sy.. klu sudi bleh follow...

Chic Na said...

kat semambu pun banjir? huhu.. dulu dok apartmen semambu masa belajar kat poli. :)

Yana Libra said...

teruk jugak tgk banjir tu kak..mmg biase ye??

sal ya said...

kereta siapalah yang tersadai tu ye?

Masya said...

banjir makin teruk kat 3 negeri kan...

dya bunga said...

teruknya..

lelamaisara said...

teruk kan banjir di kuantan ni....kesihan mereka yg terlibat dalam banjir ni...

deq's qienz said...

smg semuanya beransur gan baik,insyAllah ameen

Hanih Borhan said...

memang teruk Kak banjir kat Kuantan ni...Alhamdulillah esoknya tu banyak tempat yg naik air dah mula surut...

jaakechik said...

teruk gak ekkk? kat kelate ni pung sesetengah tenpat ada gak yg teruk2... nasib jaa duk kwsn tinggi.

LYAfrina said...

kt kemaman ni pon truk ngat banjir..hbs bandar.. mmg x pnh lg tgk bnjir seteruk ni...

izan mama mia said...

teruk tuu...kesian mereka yg terlibat

Puan Kutu said...

Ya Allah teruk jugak banjirnya ye..

Si Matatajam said...

Kesian kat mangsa banjir..moga depa diberi kekuatan untuk hadapi ujian Allah tu..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

teruk juga..kesian dekat mangsa banjir kat sana..moga banjir cpt pulih

IntaNBerliaN said...

Ya Allah... teruknya banjir.. jenuh nak repair kete..

IntaNBerliaN said...

Ya Allah... teruknya banjir.. jenuh nak repair kete..

wan nurul hezrina abd halim said...

alik kelantan arituhpun sik jer hujan2..sampai tak leh kemana..n ada tempat2 yang banjir

9n0L4 said...

kemaman pun banjir teruk aritu. rekod terburuk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.