Wednesday, 19 December 2012

Kawannya dah mati

Sian kat dia..dulu ada kawan kini keseorangan dah...ikan laga saya dah mati sekor...Ingat tak entry ini dan ini..Kan saya ada bela 2 ekor ikan laga...sebelum mati mmg ikan tu dah semacam..tak nak mkn langsung dan tak aktif...lama jugak dia mcm tu..adalah dekat sebulan lebih..

Ni la ikan yg dah mati tu...kaler dia biru dan merah...asalnya dia sgt aktif...suka kejar dan gigit yg sekor lagi tu bila saya satukan dorang time nk basuh akuarium ni.....mmg seronok tgk dia byk main..tp umur tak panjang...tinggal kenangan...


Ni la ikan yg masih idup tp ni gambar masa mula2 saya bela dia...kaler badan dia  hijau2 gitu..saya start bela bulan Jun 2012..dah 6 bulan la saya jadi tuan dia..


Tadaa...gambar terbaru...mukanya dah nmpk bengis sikit kan mcm muka ikan yg dah mati tu...ntah brp lama pulak la yg ni dapat bertahan..tp biasanya ikan laga bukan dapat hidup lama pun...


44 org bagi komen best..:

Irfa said...

x suka membela sbb kalau dh mati nanti saya sedih ;(

Kakzakie said...

Betullah fieda.. ikan cantik ni tak tahan lama. Tengoklah yg lagi cantik lagi cepat mati. Sayang..

BoNDa.... said...

ikan kecik2 nie mmg cepat mati....mcm ikan gapi jgkler....lepas beranak 2 kali terus dia selamat ke permukaan air.......huhuhuuhu tp comelkan ikan nie.....

izan mama mia said...

carilah teman untuk dia, kak fieda...nanti mati keboringan pulak yang sekor tuu

Masya said...

saya pernah terbaca ikan laga ni dia mmg suke sekor² dlm akuarium kalau ade kwn mesti kwn dia akan mati .. asyik ber laga (gaduh) xtaulah btl tak... saya bela ikan puyu pun dah mati tinggal sekor hihihihihi...

Mia Liana said...

kesiannya takde kawan. tambah lah seekor lagi..

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..sedih la plak...

Deqla manjew said...

comelnye ikan.. so, skng sekor2 je la dia..ciannye..bagi la peneman lain.. :)

intanfirdaus247 said...

selamat pagiiiiiiii..:) mak mertua saya bela ikan laga ..dua ekor...dua bekas ..sekor dah mati..yg sekor lagi x pasti ada lagi ke x

are_lin@yu said...

ayu ada bela sekor kat ofis..xpnh nk besar.hehe

syawalsimpsons said...

alahai ciannyer

Ratu Hatiku said...

Cantik warna dia... beli la kwn baru utk dia.. :D

ieda said...

aah lah dikk
dia nampak sedih je kan
macam paham2 aje kawan dah x der ..
siann lak

hurmm ikan laga x leh hidup lama erkk ...

Myra Jay said...

Betul tu kan, ikan laga ni selalunya jangka hayat dia sekejap je..

Ayesha Ramlee said...

kesian dia...

dya bunga said...

tpi ikan laga ni senang jaga..hihi

Azza Afdzal said...

azza pun bru perasan yg ikan laga ayah azza pun baru mati hihihi

shahdiana said...

ala kesian..kak fieda kena cari teman pengganti ni...heheh...tapi yang mati tu kalernya cantik kan...

Mrs Velentine said...

saya beli nak 5 ekor dah..tp tinggal 1 ekor jakmasih hidup

Nieyxzha Hassan said...

Dulu nieza bela ikan jugak..yang kecik2 warna warnitu..pastu mampus semua..

Jemarisuri said...

fieda kena cari geng tu kesian kt dia...hihi

Mimie said...

alahai sian ikan tuh xde kawan...cantik kaler ikan akak nih...

Cik Nur said...

ikn laga...ikan ni lasakkan..
tp dah tak panjang nyawanya..

nur ingat nak bela jugalah...
xperlu oksigen bela ikan ni..tu yg senang..

Aju Mohit said...

alahai siannya dia ni, tp mmg ikan laga tak boleh hidup sekali kan fieda? ada hikmahnya tu
;)

lelamaisara said...

ha ah hayatnye tak lame kan....

lelamaisara said...

ha ah hayatnye tak lame kan....

Citrus Azwa said...

ciannya dia... ;( citrus pun ada bela ikan jugak..angel fish...tapi dah mati jugak..dah ajal mereka xlama..jgnlah sedih2 ye...t cari yg baru ye..;)
www.garapankenangan.blogspot.com

eita said...

ikan ita pun dah mati..ada 4 ekor..masa salin air baru 3 ekor yg mati.huhuhu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantik ikan laga kak fieda :-)..anak sedara wani yg lelaki tu pun gila ikan laga gak hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

klik2 churp2, white.my n maxis

Ibu Lala said...

Rajin bela ikan. Saya malas nak bela especially time nk tukar air tu...

Deq's Qienz said...

SIAN DIA..ALONE;)

Chic Na said...

mesti dah sunyi takde kawan. huhu..

Ema Blog said...

samalah yg kat rumah seekor semalam..dah mati..

sHaRiNa eLyaNa said...

alala..mati syahid..sha suka bela ikan..sdh gak bila mati huhu

Falsya said...

alaaaa..kesian ikan tuh tinggal sorang2..hehe

Si Matatajam said...

Cantiknya ikan... Dulu2 M pun suka bela ikan laga ni tp hayat dia x lama so malas nk bela dah

shidaR said...

alahai sedihnya tgk huhuhu~!

sal ya said...

masa kecik2 dulu dok sauk ikan ni kat paya. skg ni kalau nak kena beli.

Che Rosliza Che Mat said...

ikan laga memang tak hidup lama...

wan nurul hezrina said...

lah kesian dia kesorangan..mcm mama nurul..dah tak berteman..sedih dia mengingatkan arwah abah yang baru pergi sebulan lepas..mama nuruk bertambah kurus dah risau nurulnie kak..

Eca Dwinky Asha said...

tu yg malas nak membela..kang mati,mcm xde guna je~

IntaNBerliaN said...

umur dia x panjang...

9n0L4 said...

ikan kecik sng mati kan. dulu pernah ade jugak sekor. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.