Thursday, 20 December 2012

Main2 pasir

Maira yg mula2 segan nak main pasir..tengok jer sepupu dia duk korek2 pasir..taun ni tak dapat main pasir kat Teluk Chempedak..biasanya tiap2 tahun kalau balik Kuantan mesti lepak sana..kali ni tak sempat sebab asal pergi jer mesti hujan...jadi tahun ni Maira main pasir kat depan rumah wan dia jer..


bila sepupu dia dah bla dia pulak ambik alih...tak per la mama kasi can sbb bukan selalu pun dia jumpe pasir ...kalau saya masa kecik2 dulu ni jer mainannya pas balik sekolah..main masak2 la..buat kek la...macam2...


Masa kat kg paling saya nak tergelak dan tak boleh saya lupe masa Maira main kejar2 dengan sepupu2 dia..sekali dia terpijak taik lembu..yg kelakarnya seboleh boleh dia kata tu bukan taik lembu tapi selut jer..adohai...

29 org bagi komen best..:

Falsya said...

janji pasir kan kak fieda..hehehe

are_lin@yu said...

terngat kecik2 dlu suka men pasir jgk.hihi

Che Rosliza Che Mat said...

hihi...tahi lembu dia kata selut..kelakarlah maira...

sHaRiNa eLyaNa said...

hehe..permainan dlu2 best..rindu nak main hehe

izan mama mia said...

hahahha..maira malu2 nak main pasir yer..cam sayalah menjerit kalau anak main pasir..tapi sesekali bg jugalah..hahaha

intanfirdaus247 said...

hahah..maira kata taik lembu tu selut? ekekekekeke

Cik Nur said...

Hehehehe..yeke..
mgkin berbau rumput kot, sebab tu dia kata selut...

lagipun dia xpernah tgk tahi lembu..hihihi

Jemarisuri said...

itu la fieda ank bandar kan...
js teringat time ank js kecik dulu lembu pun tertkr ngan kambing...hihi..

Tihara said...

seronoknya kg fieda..dekat pantai yer..sbb ada pasir kat halaman..lucu lah myra, kalau budak lain mesti dah geli ni.. :)

Deqla manjew said...

hihi.. deqla masa kecik2 camni gak la..main pasir pas tu kutip daun..nk masak kononnya.. :p

Ema Blog said...

seronok budak balik kampung yg ada halaman..boleh main pasir...

ieda said...

ahhaha selut yee .. maira .. maira !

Mrs Velentine said...

hahaha..pandai dia sedapkan hati sendiri

Si Matatajam said...

Teringat plak masa kecik dulu.camni la M main hi hi..

mama aryan said...

hehe..comey je dia ye,taik lembu kata selut ye

Nens Collection said...

hehehe..comel je kan..sy ms kecik2 dulu..mmg kacik ngn selut n pasir ni..skang bila dh kawen..duk plak umah mak mentua yg ade ruang tanah..skang menurun lak kt ammar suka main tanah dan pasir..nk tahan lebih2 ssh jgak..jd layan jelah..huhu

Chic Na said...

main pasir kat pantai la best. :)

Karukord Jagau's said...

zaman dolu2 x ada PSP...x ada video game...komputer pun x ada...jd nya cukop la men pasir buat main masak2 hehehee

me shuhada said...

Sy dulu main pasir siap masak betul2 sampai jd mcm cookies. Tp ank2 ni xbg main la kecuali kt pntai. N kt sini pula boleh la main kt sekolah sbb mmg diorg sediakn tmpt main pasir.

Fiza Rahman said...

Hehehe...maira malu lah tu sbb dah terpijak taik lembu ☺☺

nuyui a.k.a miss YUI said...

tringt zaman yui kck dlu..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahahaha maira ni kelakar la ada patut dia kata tahi lembu tu selut...

Cik Aini said...

hihihi
cemana lah Maira bleh kata selut..tp zaman dulu mmg budak2 x leh berpisah ngan pasir kan..best sgt bleh main pasir kat bwh rumah sbb ms tu rumah tggi..jd kat bwh tu dh cnfirm2 la teduh..hehehe

wan nurul hezrina said...

sofia ngan merah tak suka pasir..mmg kalau g pantaipun letak kaki kat pasir tak bergerak langsung!

Eca Dwinky Asha said...

hahaha.lucu maira ne....ada lak terpijak tai lembu xthu ye.haha

tu yg terjadi bila budak bandar masuk kampun ye kak~

sal ya said...

seronok dia ye...

QasehnyaRania said...

seronok maira main pasir yer ..

IntaNBerliaN said...

hahha maira pijak selut yer sayang... hihii

samalah kita kak fieda, saya pun main pasir gak dulu... buat kek.. ekekkek

9n0L4 said...

haha taik dukatenye selut. org dulu mmg main pasir je la kak kak. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.