Saturday, 30 June 2012

Pertama kali cashout Nuffnang dan jom teka brp jumlahnya..

Dengan rasminya semalam saya dah tekan butang cashout Nuffnang..dah lama sangat peram tu..hujung jari ni dah lama benor teringin nk tekan dan akhirnya saya berjaya jugak..yesss...
Hampir  setahun 5 bulan kot saya mengikat pertalian dengan Nuffnang ni dan hasil yg saya dapat tak ler sebanyak yg kawan2 lain dapat...ni pun cashout yg pertama...ingat nak peram jer lagi sampai hujung tahun tapi BE pun dah lama tak singgah sini...Jadi manalah tau kan kot2 pasni bila earning dah zero pihak pengiklan sudi bagi BE kat blog ni..hihi..

Oleh kerana ini kali pertama saya cashout..jom kita main teka2 nak....
Cuba korang teka berapa jumlah earning saya setelah setahun
5 bulan saya bersama dgn Nuffnang..chewahh....
Ada hadiah tau...

klunya - lebih dari RM100 dan kurang dari RM200

kasi jawapan kat bawah ni dan sorang boleh teka 2 kali jer ye...
Saya tutup teka2 ni pada hari Sabtu jam 12 tgh malam.....

Mekasih pada korang yg selalu datang jenguk sini..sbb korang la saya dapat kumpul
duit ni...muahhh..
saya nak buat ape dgn duit ni..??
ermmm...mgkn akan beli hadiah.. sbb ingat nk buat ga utk raya nanti...

Teka2 ni dah tutup ye..

Gambar hantaran dan pernikahan Irma Hasmie

Sekadar berkongsi gambar hantaran dan pernikahan Irma Hasmie..lagipun sebab utama saya minat sangat kat dia..Selamat pengantin baru buat Irma dan suaminya Redza yg telah selamat diijabkabulkan pada 29 Jun 2012..

Nikah Irma Hasmie & Redza-16  Nikah Irma Hasmie & Redza-13

Nikah Irma Hasmie & Redza-24

Nikah Irma Hasmie & Redza-29  Nikah Irma Hasmie & Redza-30

Nikah Irma Hasmie & Redza-33

 Antara hantaran dari Irma Hasmie

  Hantaran Irma Hasmie & Redza-23

Hantaran Irma Hasmie & Redza-14  Hantaran Irma Hasmie & Redza-15

Hantaran Irma Hasmie & Redza-16  Hantaran Irma Hasmie & Redza-21


Sebahagian hantaran dari pihak lelaki

Hantaran Irma Hasmie & Redza-32  Hantaran Irma Hasmie & Redza-28

Hantaran Irma Hasmie & Redza-27  Hantaran Irma Hasmie & Redza-24

Hantaran Irma Hasmie & Redza-30  Hantaran Irma Hasmie & Redza-31

Moga kekal bahagia hingga hujung nyawa..amin...tak boleh tahan tgk hantaran beg tangan..dah la warna purple..mcm rupa kek plk tu...comel..;)

Sumber  : Oh Bulan

Friday, 29 June 2012

sedih dan gembira

Hari ini kita dikejutkan dengan berita sedih - Osman Kering telah disahkan meninggal dunia pada jam 3.45 petang tadi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).
Al Fatihah..moga rohnya dicucuri rahmat..

----------------------------------------------------------------------------------------

Apa pula berita gembira...yeee...ni dia...Irma Hasmie telah selamat diijabkabulkan dengan jejaka pilihan hatinya Redza Syah..Semoga mereka kekal bahagia hingga ke akhir hayat..kita doakan yg baik2 ye buat mereka..




sengal betul..hihi

 Just nak share gambar2 yg saya jumpa kat fb...kalau korang dh tengok abaikan jer la ye..hihi..

Tengok..ini barulah betul2 dinamakan bersauna..original punya..
tengok ni tetiba teringat kat Pak Pandir..ingat tak kisah dia mandikan anak dia dgn air panas tu...
hihi..


Yang ni ntah hape2 la..ko nunggu sampai air kena potong pun takkan penuh gak air tu..


ni puteri bunian kaa...seram mak...!!isshhh..bapok ni...


wah..very the santai abg ni ye tapi salah landing la..
pasal dia srg dh sah2 jalan jem dibuatnya..


marah betul bapak ayam tu bila tau anaknya menetas keluar anak gajah..camno tu...
puas la mak ayam nk terangkan...hihi..



Tengok..pandai betul org yg reka ni..sampaikan lalat pun boleh jadi seni tau...

[013788773.jpg]



Yang ni tak sengal...tp kalau saya jumpe kat tepi jalan mmg kena gomo la..
dah la bulat gete..elok plk duk menyandar gitu..

Thursday, 28 June 2012

Jom buat aiskrim goreng

Baru2 ni saya try buat aiskrim goreng ikut tutorial blog Myra Jay..dh lama geram nk mkn..tgk kwn2 lain duk pos entry..slurrppp...nmpk sedap..ni resepi aiskrim goreng yg paling mudah dan simple..jom la buat...tengok gambar jer dah tau camner nk buat kan...





Dah dapat bentuk ni kalau boleh tekan2 la sikit kelilingnya dgn jari ye..biar roti ni lebih kukuh la kononnya...yg ni saya tak buat tp kali kedua punya saya tekan2 sikit,..


Dah sampai step ni korang kena masuk dulu dalam peti belah atas tu selama 4 jam atau lebih...pastikan roti ni betul2 beku baru boleh goreng..biasanya saya buat malam..
esoknya baru goreng..


Bila nk makan panaskan minyak sepanas panasnya..kena pastikan betul2 panas tau sbb nk goreng sekejap jer..cuma nk garingkan belah luar jer..kalau lama nanti aiskrim kat dalam cair la pulok...mula2 test goreng aiskrim kat dalam cair..susah nk makan..


Gorengan kali kedua dan inilah hasilnya...aiskrim masih beku..sedap...budak2 ni dah macam ketagih la plk..memanjang nak jer...hihihi...dah goreng tu kena cepat2 la makan nanti cair plk aiskrim kt dalam tu..


Sedap..rugi betul kalau korang tak cuba buat..saya buat stok kt dalam peti tu...kalau nak makan goreng jer la...nak tengok versi Myra Jay klik sini..
oh ye..lebihan roti tu jgn dibuang sbb boleh buat puding roti pulok..nak resepi puding roti klik sini..



Wednesday, 27 June 2012

sambungan pasal jiran atas tu

Just nak sambung cite entry pasal jiran saya aritu...korang nak tau tak,air yg dicurah tu mmg air taik kucing..taik kucing sungguh la kan...Pas dh byk kali sgt kejadian duk jirus2 air tu,ahad baru ni saya mmg dh sampai tahap nk meletup dh..suami takder kt umah plk time tu...Dengan bersising lengan saya pun naik atas..chewahh..takder la..saya nak sgt tau apa yg jadi sebenarnya..saya terus naik atas..kbtln dia kat pintu..mcm dh tau2 jer..ye la sbb dia dgr kot saya bising2 kat bawah...

Tuan umahnya seorang pompuan India dlm lingkungan 40 an kot..mmg tak kenal dia sbb dia baru duduk situ..manis jer muka dia..sejuk sikit ati ni..hihi..dia kata dia mmg tggu saya naik jer..saya pun tanya la elok2 apa sebenarnya ni..rupanya dia kata dia bengang dgn jiran sebelah umah dia  sbb kucing belaan dorang masuk kat beranda dia semata mata nk buang air..sedar2 jer tgk dh bertompok tompok taik....

alamak...itu la citenya..saya ingat dia yg bela kucing..dia terpaksa la jirus gitu jer ikut beranda..katanya tak sanggup la dia nak angkat taik kucing tu buang kat lain..abis tu..saya lah yg kena tanggung semua bau busuk tu..adohai..dia takut nk tegur.. sbb jiran sebelah umah tu duda melayu..garang orgnya dia kata..saya pun tak biasa dgn dorang2 semua ni sbb msg2 org baru...

Dipendekkan cite saya borak2 kat depan umah dia sekali duda tu kuar daa....kecut kejap..dia terus kata...sory la kalau pasal kucing abg ni korang jadi gaduh...abg kurung la nanti..tak lepas dah...fuh..lega sbb kami takyah dh nk ckp dgn dia..kakak India tu pun ibu tunggal ada 2  org anak dara tu yg dia takut sgt tu..

Nak jugak saya bukak cite pasal nape la buang sampah ke bawah tp tak terbuka mulut ni..takper lah sekurang kurangnya masalah yg paling busuk dh settle..Lega sbb lepas saya naik aritu takder lagi saya hidu bau2 busuk taik kucing..kat umah gini mmg tak blh bela kucing..kalau nk bela pun kena  kurung la supaya tak ganggu jiran2 lain kan..

Suami saya guane cite...?kan dia kata takyah pi atas kan..takut lain jadinya..bila saya cite kat dia pasal ni baru nmpk dia lega..mula2 saya sebut saya naik atas dh berubah dh muka dia...kalau prblm ni sampai sudah tak selesai mmg dia ingat nak ngadu kat pejabat jer..tp nasib baiklah semuanya settle..

Oh ye...utk pengetahuan korang umah saya duduk sekarang ni umah sendiri..kakak India tu plk dia menyewa jer dan katanya dia kan pindah bulan Dec ni..tahun depan takder la kes2 buang sampah ikut tingkap...serabut doh..tapi lamanya nk tggu taun depan..hihihi....

doodle pinjam kat apisv lagi..
time ni saya tgh gembira mcm wajah doodle ni la..

wordless wednesday 25 #


Alhamdulillah...


*header bertukar lagi fieda...?? hihi..saje gatai2 semalam main photoshope dan itulah hasilnya..
berejam nak siapkan...doodle tu saya pinjam kat pakcik google jer..
pasni bolehlah gilir2 dgn header yg lain..;)

Tuesday, 26 June 2012

omey sungguh la..rasa nak picit2..

Line tenet tgh elok..dapatlah saya tengok klip video kat bawah ni...masyaallah...kiut sangat...tak tau nk kata ape..tengok banyak kali pun tak puas lagi...
Kisah 2 ekor anak kucing yg comel ni...si putih tu kejutkan si coklat bangun...puas dia gigit2 telinga,cakar2,tarik ekor tapi si coklat ni macam tido mati..sian putih sampai 2 kali bedebuk jatuh..
comel betul la...eii...geram tengok anak kucing yg suka bergurau gini......


Sikap buruk di tempat kerja

Saya nak berkongsi dengan korang semua 12 sikap buruk di tempat kerja yg akan buat rakan sekerja meluat dgn kita..info ni saya dapat dari majalah mingguan wanita yg saya beli baru2 ni..yg covernya Bella anak Dr Sheikh Muszaphar tu..sangat berguna untuk korang yg bekerja..jom tengok manalah tau kot ada yg terselit di antara 12 sikap buruk ni kan.....kalau ada cuba2lah kikis ye..

  1. Bercakap di telefon dengan suara yg kuat dan ketawa terbahak bahak.
  2. Lambat datang ketika mesyuarat.
  3. Melihat komputer kawan tanpa izin.
  4. Menggunakan wangian terlalu banyak.
  5. Mengambil barang atau benda milik rakan kerja anda tanpa pengetahuannya.
  6. Meminta rakan sekerja berbohong untuk anda.
  7. Membicarakan tentang keburukan rakan sekerja lain.
  8. Bersikap sombong dan merendahkan org lain.
  9. Meminta bantuan namun dengan cara yg kasar dan tanpa ucapan terima kasih.
  10. Menuduh rakan sekerja melakukan kesalah tanpa bukti.
  11. Bersikap talam dua muka utk membodek pihak atasan.
  12. Kedekut berkongsi ilmu

Monday, 25 June 2012

Hadiah dari susu Sustagen

Maira masih menyusu dan susu feveret dia dari umur 2 tahun sampai sekarang adalah susu Sustagen..mmg susu lain dia tak boleh masuk..pernah sekali nak tukarkan susu Anmum Essential sbb susu Sustagen ni rasanya agak manis sikit..tapi dia tau perbezaan rasa susu tu..langsung dia taknak minum..nasib baik anak sepupu minum susu Anmum..jadi bagi jer la kt dia..Yang bestnya susu Sustagen ni sentiasa ada hadiah..tapi tak ler selalu..ada time2 jugak la..

Ni antara hadiah yg saya dah kumpul..sebenarnya mcm2 lagi hadiah tp ni jer yg tinggal sbb dah kasi kt anak2 buah...yang pink tu beg untuk letak susu botol or brg2 baby kalau kita keluar berjalan..besar jgk beg tu..yg oren tu plk beg utk simpan brg2 mainan..kalau bukak bentuk dia mcm kotak ..yg kaler merah dan purple tu bekas makanan..ada satu lagi beg utk simpan makanan panas..kalau kita simpan makanan panas dlm tu maknanya kepanasan tu boleh kekal lama..ntah kat mana saya simpan beg tu..tak jumpe dah..


Yang terbaru ni dapat dough tanah liat mcm kat bawah tu..sekotak susu pack besar dapat sekotak hadiah ni..tengok jer la kotak2 kt bawah tu..ada 5 kotak dh terkumpul tp 3 kotak dh hancur dikerjakan dek Maira..habis dia campur2 kan tanah liat tu..dah tak rupa tanah liat dah..sudahnya jadi keras gitu jer..ada 2 kotak lagi la yg saya simpan..


Excited Maira konon nak main masak2..abgnya balik sekolah join sekejap..




Hasilnya...?? tak der dlm gambar sbb mmg tak nmpk hasil pun..abangnya dah buat cantik2 tp dapat kat Maira dh takder rupa dah pun...Ada sape2 kat sini yg kumpul hadiah dari Sustagen jugak..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.