Wednesday, 2 January 2013

Hari pertama Maira di Tadika Pasti Nurul Iman BTHO

Arini Maira bangun seawal 6.30 pagi...mmg sng nak kejut dia..sekali kejut terus bangun..ajak mandi dan tak sabar2 dia nak pakai baju sekolah...pukul 7.30 turun bawah sementara tggu papanya hidupkan kereta sempat lagi posing jap...hihii..muka budak kecik yg bukan main excited lagi nak gi sekolah...

 


Sampai jer sekolah dah ramai parent yg hantar anak mereka...nasib Maira ok jer..tak menunjukkan reaksi yg tidak menyenangkan..al maklumlah first time kan...mula2 duk berkumpul dulu..


Bila semua pelajar dah sampai...terus mereka semua disuruh beratur sambil Cikgu Noreha memberikan taklimat sikit..nampak tak Maira tu..kecik jer kan...



Habis jer taklimat untuk pelajar mereka semua dibawa naik ke tingkat atas untuk ke kelas masing2...
Kat sini saya dah risau sbb ada sorang pelajar perempuan dah mula menangis ajak maknya naik sekali...fuhh...tapi nasib baik Maira stedy jer naik tangga...tak kisah apa pun...ibu bapa tak dibenarkan naik jadi saya tak tau apa situasi lepas tu..tapi nampaknya semua dah terkawal..


Kemudian ada taklimat untuk ibubapa pula dari Cikgu Noreha...


Saya pun terus jer balik rumah dan rasa lega sgt2 sbb Maira tak nangis..kira mengalahkan  abg2 nya la...dulu masa hari pertama tadika 5 tahun Asyraf dgn Syahmi pecah rekod..menangis tak ingat apa dah..dia nampk saya nak balik dia pun angkat beg nak cabut lari jugak..bergaduh gaduh dgn cikgu dia nak bukak pintu...hahaha..kelakar plk bila diingatkan balik..Jap lagi kul 11.30 Maira dah nk balik...saya terus kasi dia naik van..sng latih awal2 sbb esok papanya dah kerja...saya tak rasa risau sgt sbb driver van tu Ina kawan saya,duk Taman Tun Perak jugak.....

43 org bagi komen best..:

Kakcik Nur said...

Anak perempuan lebih matang dari anak lelaki, agaknya. :)

Good girl Maira.

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Falsya said...

comelnye semua anak2 kat tadika...geram jer..maira gud gurl xnangis..yeayy!!!

Kniedaz said...

anak2 masuk sekolah, kita yang terlebih risau..hehe

Ibu Lala said...

alah comey je...dah sekolah myra kan...

Fiza Rahman said...

Excited maira nak gi school yer. Anas saya pon PASTI gak.

Kakzakie said...

Maira budak bijak. Suka kalau jenis senang macam ini kan Fieda. Budak lelaki tak sama kot...

suri solehah said...

wahh..hebat maira..tak nangis pun...
anak akak dah hari kedua pun masih menangis huhu

umialya said...

comelnya maira

Masya said...

alhamdulillah.. amir esok baru mula sekolah..

Nens Collection said...

gud gerl la maira..senang hati anak leh bw diri kan..hehe
kecik molek je maira ni..;)

Poi Blogger said...

haha,, tringat dlu2 skolah pasti,, :)

careno said...

aik... saya pun dok tmn tun perak gak... dekat jer umah kite ek... hehehe...

Deqla manjew said...

wahh semangat yer maira.. comelnye bertudung... :)

Norhaizan hakim said...

Comel maira..belajar rajin-rajin ya..

Cik Nur said...

alololo..comeinya dia..!
ramai kawan...tentulah dia xmenangis..

:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

comel dia..mgm muka akk ni..hihi

syawalsimpsons said...

lega anak dah masuk sekolah

intanfirdaus247 said...

comelnya pakai tudung..

intanfirdaus247 said...

belajar rajin2 yer cayang..:)

Qhaifa Nur said...

comel maira dgn uniform sekolahnya...
pasti seronok dpt ramai kawan...

Aju Mohit said...

alahai comelnya maira, emm semua ank2 fieda dah sekolah kan, kejap je anak2 dah besar ;)

::EIDA:: said...

Belajar pandai pandai ye maira.. hehehee

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Fieda.Dah sekolah maira ya...comel sgt dia pakai uniform ngan tudung sekolah tu.
Good gurl tak nages2....

Chic Na said...

good girl maira. ;)

ANIM said...

lone ranger la fieda sekarang, si kecil maira pun dah sekolah

Puan Kutu said...

senang hati bila anak2 takde maslah dengan hari pertama sekolah..klu ada adengan nangis2 tu yg tak best tu..hehe

comelnya maira..:)

Hanif Idrus said...

Hihihihi...pengalaman sebagai ibu.....

izan mama mia said...

tahniah maira..kagum !!! harap mia tahun depan pun bijak cam maira juga..

Mrs Velentine said...

alhamdulillah permulaan yg baik..hehe//nampaknya si Adik x nangis.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

maira comelnyer dia pakai seragam sek tu...maira kn bdk baik msti la xnangis kn hihi

aini shahroni said...

atoto..tomey sangat!!
hehehe..
dah besar anak akak..

from ::Arkitek Hati::

Cinta Misteri said...

knk2 jgn ditakut2 kngn keadaan du sekolah, msti selamat di hari pertama.-

kita ni jgn trlalu risau dgn keadaan ank disekolah sbb cikgu2 dh biasa dn trlatih utk handle knk2

Si Matatajam said...

Mudahnya Maira masuk sekolah Pasti tu yek..seronok M tngok..Khalish ada nangis2 gak..

sal ya said...

bagus la tak menangis. saya hantar dgn ambik sendiri je. ingt nak bg naik van jgk tp bila smp sekolah, van pn tak nmpk lg. selagi blh hantar dan ambik, saya on je la.

QasehnyaRania said...

alhamdulillah:)
bagus maira :)
senang hati mama :)

dya bunga said...

alo..comelnya dia

wan nurul hezrina abd halim said...

gud maira=)cumil2 semuanya tgk sama paras jer semua ketinggian=)

mama aryan said...

comelnyer maira..belajar rajin2 ye maira

lelamaisara said...

alolo..comil2 nye semua anak2 di tadika tu kak..:)

IntaNBerliaN said...

maira budak baik.. mestilah tak nangis.. :-)

Che Rosliza Che Mat said...

semangat maira....abang2nya melalak erk....hihihi

9n0L4 said...

comelnye maira. sejibik mcm akak. hee.

Mimi Azirah said...

comel maira pakai tudung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.