Wednesday, 30 January 2013

pok pek pok pek kenduri kawin

Ini realiti bukan fantasi.....hihihi


KAHWIN HANTARAN MURAH ♥
"
"
☞ Ish! Murahnya hantaran dia, ni mesti bakal menantu dia sengkek ni!



KAHWIN HANTARAN MAHAL ♥
"
"
☞ Ish! Mahalnya? Nak jual ke anak apa?! Mesti nak menunjuk hantaran anak dia mahal.



KAHWIN UMUR MUDA ♥
"
"
☞ Ish! Muda-muda dah kahwin, ni mesti ade buat benda tak baik ni. Ntah-ntah dah ada isi kot!



KAHWIN DI LEWAT USIA ♥'
"
"
☞ Ish! Dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen. Kesian, tak laku kot!



KAHWIN MAJLIS KECIL ♥
"
"
☞ Ish! Ni majlis kahwin ke ape? Kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sikit!



KAHWIN MAJLIS BESAR ♥
"
"
☞ Ish! Besarnye majlis. Kalah anak DATUK. Nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni!



Susah betul nak puaskan hati orang dan nak tutup mulut2 org yg hanya tau ckp jer...Ckp2 gini lepas habis jer kenduri mmg ada..betul tak....bak kata org rumah dah siap pahat masih berbunyi..eh..ye ke peribahasa tu...lupe pulok..maklumlah dah lama tak gi sekolah...

Macam mak mertua saya la buat kenduri kawin adik ipar 3 tahun lepas...malas nak susahkan penduduk taman untuk gotong royong memasak jadi dia ambik la catering..kan sng..msg2 dtg mkn jer..habis jer kenduri terus dgr pok pek pok pek kata berlagak la..sbb dh tak perlukan khidmat penduduk..aiyoo..susah kan...jadi nak buat ape..??pekakkan telinga jer la...

29 org bagi komen best..:

izan mama mia said...

zaman sekarang mmg lagi senang gn catering jer..walhal buat doa selamat ajer pun....senang..malas nak cuci pinggang mangkuk semua...ehe....anak sedara izan nak kawen bln 6 nnt..huhuhu...

Nad MamaZN said...

Huhu...
Tu la manusia...
Ada je yg tk kena

Acik Erna said...

fieda..pasal kenduri klau ambik katering tu pun acikselalu dengar..padahal tu yang paling senang kan

cik ara said...

betul sgt tu kak .. sy ni hidup dgn jiran macam ni tau .. kiri kanan .. sakit pala sy .. padahal dorg pun ada anak dara tapi saya juga jadi bahan uji mengumpat dorg , takpe mak sy selalu pesan kita tgkkn je org mcm tu :)

Nieyxzha Hassan said...

Pekakkan telinga..makanan dah siap masuk perut diaorang pon kan..huhu

Mrs Velentine said...

itulah mmg susah nak puaskan hati org ni

kayyana said...

biasalah kak.. mulut tempayan kite boleh tutup mulut org mcmne nak tutup.. ade je tak kene. org kalau nak hati baik kene sentiasa positif thinking.. brula idup sentiasa tenang

Cik Nur said...

huh,...!
mmg susahkan nak ouaskan hati org...

Azlan Strider said...

hehehe..betul2..#OnlyInMalaysia...hahaha

Regards,
-Strider-

umi alya said...

biasalah tu

IntaNBerliaN said...

a'aa kan... mmg susah nak puaskan hati org... nawaitu kita baik tp org slh paham kan

IntaNBerliaN said...

iklan tadok la kak fieda

LYAfrina said...

a ah..inilah manusia.. serba tak kena..

KAHWIN UMUR MUDA ♥--> lya la ni.. kawen msa umur 21thn, msa tu belajar lagi.. dan adalah mulut2 sedara mara y fikir bukan2.. padahal mmg dh jodoh.. & salah 1 faktor disebabkan kesihatan lya time tu.. arwah ayah dah xde.. jd susah sgt bgntung pd mama sorang.. msa tu Fain pon slalu tlg tiap kali ke spital.. sbb tu dia ambik kptusan nk kahwin dgn lya, supaya mudah nk mjaga, esspecially bila masuk wad..
bukan semudah tu je nak terima lamaran tu.. fikir berkali-kali.. akhirnya family setuju.. lya sndiri takut sebenarnya.. tp yakin dgn perancangan allah swt.. akhirnya terima.. alhamdulillah.perancangan allah swt adalah y terbaik..

ANIM said...

biasalah, rumah siap pahat berbunyi..
mulut ni fieda, memang senang buat dosa..
tu sebab di padang mahsyar nanti, mulut terkunci, anggota lain yang menjawab...

Jemarisuri said...

mcm kan fieda...kalau dilayan mmg x abis...^^

Aju Mohit said...

hmmm sabor jelah kan, serba tak kena tuan rumah dibuatnya

nanakimie said...

huhu..biasa la mulut orang kan sis...

Mimi Azirah said...

mulut org kak memg pyh nak tutup...de je tak puas atinye

Puan Kutu said...

mmg susah nak puaskan hati semua org kak fieda.sabo jer la..jnji kita dh buat yg terbaik

Tihara said...

habis semua amal kebajikan diorang, wallahualam :)

ieda immi said...

macam2 jenis orang ...
bukan sama .. dan memang kita x akan dpt puaskan hati semua ..
hurmm orang2 nie sekurang2nya ucaplah syukur sbb dah dijemput hadir majlis kawin kan .. erghh ! ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

mulut org, mcm2...

Ema Blog said...

bukan senang nak puaskan hati orang..rambut sama hitam..hati lain-lain

QasehnyaRania said...

itulah mulut manusia.
ada je yang tak kena..

Deqla manjew said...

kalo dah smua x puas hati..entah apa yg depa puas hati eh? huhh.. dasar suka jaga tepi kain org!

sHaRiNa eLyaNa said...

haha..susah sng pun org ckp kan..huh~

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mmg susah nk puaskan hati semua org kan

Yana Libra said...

sebenarnya buat camne pun orang akan tetap mengata kak..sy nak kawin ni pun org dah start mengata...ni tak buat majlis lagi ni..huhu...sedihlah camni :(

9n0L4 said...

emmmm. serbe tak kena kan kak. org mcm ni negative thinker. peduli kan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.