Monday, 25 February 2013

3 minggu

Semalam dah 3 minggu saya bela Ebab..sekejap jer Ebab ni dh besar...semakin ceria pulak tu..mmg ari2 kena peluk dgn kitaorang..manja bukan main lagi...

Ebab 3 minggu yg lepas
"
"

Sekarang..tada...
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"

Sekarang tgk..telinga pun dh panjang muka pun makin ganazzz...




Eiii..geram..ari2 kena picit idung tu...

Nak tanya korang..betul ke orang tua kata tak boleh ambik gambar kucing byk2 nanti kucing tu tak panjang umur...satu lagi kalau kita ambik gambar bertiga pun dorang kata nanti yg tgh akan meninggal dulu..bagi saya ajal tu bukan gambar yg tentukan..semuanya urusan Allah SWT kan..

40 org bagi komen best..:

Dira said...

Lambat laun.kucing memang akan mati..
Lagi pn umur kucing mmg lg pendek dr manusia.. :)
Prepare for the lost.. Kucing mati bukan sebab owner amik gmbar.

QasehnyaRania said...

pernah dengar..tp semua tu urusan ALLAH

Ibu Lala said...

alah tomeynye...geram...

Kila Lala said...

aaaaaa shomelnyaaaa...
kila pon suka kucing

Mas Zull said...

assalamualaikum fieda...comelnya geram tengok...:)

AyueJean AJ said...

Alaaaaa.... Tomei nye....
Meh nak picit....
Hehhehehe...
takdelah kak...
AJ amik gambar kucing, idup je.....
Jangan percaya sangat...
kalau dah mati, tak amik gambar pun tetap mati kan...

Kniedaz said...

comelnya...makin bambam nampaknya..pernah dengar juga kata2 camtu tapi tak pasti kebenarannya...dongeng je kot?

Fiza Rahman said...

Geramnya tgk ebab...comel dgt. Serius jer muka ☺☺

Lynn said...

Kak fieda..kat umah mak lyn tak pernah putus dengan kehadiran kucing..Tapi baru sebulan dua ni kami tak bela..sebab kucing tu hilang entah kemana..puas cari tapi takde..sekarang ni main dengan arnab la pulak..hehehe

are_lin@yu said...

geramnya tgk ..gebu..

PaPa Blogger said...

nak bela kucing tapi wife tak suka.. huhuhu.. rindu dah ngan membela.. hehehehe

syawalsimpsons said...

saya sokong akak..pada saya ajal maut di tangan tuhan...dia je yang tentukan...

HeNRieTTa JoSe said...

salam perkenalan...
datang dari blog GA...

comeiii....suke....bab gambar tu xtaw plk rietta....

Deqla Manjew said...

makin comel..makin debab la kak.. pandai akak jaga.. deqla nk culik bole? haha

umi alya said...

Lollllllllllll akak ingatkan Fieda dah berisi 3 minggu..

alahai comeynya..

Che Rosliza Che Mat said...

kikiki...usia kucing tak panjang...tak ada istilah tangkap gambar kucing cepat mati...

SeputihSalju said...

comelnyaaa...

Nurzakiah Hanum said...

comelnya dia

Kesuma Angsana said...

KA pulak takut sikit ngan kucing2 ni

Falsya said...

eeii..comelnye lahai...betul3 kak..falsya pun percaya gitu...kalau jd pun itu kebetulan jer kan..

lelamaisara said...

ade dengar jugak orang cakap..tapi tak la kot...ajal maut semua di tangan tuhan kan...

Chic Na said...

time mata kecik tu nampak garang je. huhu..

Tihara said...

comelnya ebab..nak gi rumah fida lah nak main dengan dia..jgn caye lah benda karut tu semua..saya ambik gambo kucing berpikul dah..semua tu ketentuan Allah...kita tawakal je :)

dya bunga said...

ala..comelnya..rasa nk cubit hidung ebab jgk.

Ujie said...

Pandai fieda bela..betul2 gebu!

Psl yg fieda tanya tu, mmg la tak betul. Ajal takde kaitan dgn amik gamba..takde logik kat situ. Dah mmg tiap benda idup pasti akan mati kann..

Aju Mohit said...

amboi ebab bertambah debab ye hehehe

Ummi Iman said...

Pandai mama fieda jaga ya... Ingatkan pregnant 3 minggu tadi ;). Mungkin kebetulan sahaja. Semuanya kuasa Allah kan?

Cik Nur said...

alolololo..comeinya dia..!
geram nur tgk.. :)

pasal pic tu, nur pernah tau tak amik pic kucing...tapi hilang jugak..pastu sedih sgt sbb xde kenangan..huhuh

Myra Jay said...

Makin menggebu dan montel :D

Deqla Manjew said...

dtg singgah lg... psl amek gmbr kucing tu x pjg umur mmg penah dgr..psl gmbr bertiga tu, x silap deqla penah dgr pershbtn atau perhbgn tu terpts..huhh ajal maut tu di tangan Allah..smua ketentuannya..

Sue-Rya Qistina said...

geramnya tgk ebab. gebus je!
rasa cam nak geget picit2 je. hehehe

IntaNBerliaN said...

yg pasal kucing dxpnh dgr tp tp yg pasal yg tgh meninggal dul tu pnh dgr... tp saya xpercaya.. tp tu la, bila nak ambk gambar ber3, kalau ada org2 tua, dorg xbg..

nuyui a.k.a miss YUI said...

psl amik gmbr kucing2 byk2 tu yui ada gak dgr..tp yui tak kisah mana.. hihi

Ema Blog said...

pernah dgr pasal tu...comel sgt kucing ni..tp ema tak minat kucing..

shahdiana said...

baru nak cakap muka dia dah nampak garang..bila baca ke bawah kak fieda dah bagitau...betul lah tu...makin cantik bulu dia...mata pun makin garang hahaha..ada ke mata garang...pandapat yana petua orang dulu-dulu ada jugak baik disebaliknya....tak boleh reject terus cuma biar bertempat la..ajal & maut memang urusan Allah..semua pun urusan Allah..kita boleh merancang je...yana ada 3 anak..dah tentu banyak gambar bertiga...tapi biarlah diorang semua panjang umur......

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

comel n gebu la ebab ni kak fieda

Si Matatajam said...

Alaaa tomeynya Ebab..makin kembang bulu dia na..geram tengok..

nanakimie said...

dua2 penah dengar,betul tu sis,semuanya urusan Allah....'

Mrs Velentine said...

ada yang cakap mcm tue..tp x taulah

9n0L4 said...

ade jugak dgr mcm tu kak tapi tak tahu sejauh mane kebenaran nye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.