Monday, 4 February 2013

Anak baru saya

Tadaaaaaaaaaaa.....bikin saspen jer ye...tak pasal2 mcm beranak kecik plk saya dari semalam..ye la..mana taknya kalau pukul 4 pagi saya kena bangun bagi susu kat budak kecik ni ha...mcm anak org jugak...sian kat budak kecik ni menumpang kasih dgn ibu baru...kikikiki...

"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
Ni la budak kecik penyeri rumah saya.....comey dok....petang semalam suami saya bawak balik rumah..terjumpe kat parking kete...anak kucing ni sgt gemuk tau...tak tau la mana mak dia pegi sbb suami kata dari pagi sampai petang tgk dia duk meow2...pahtu dia bawak naik rumah..kitaorang anak beranak ni yg mmg dh fanatik dgn kucing bile dh tgk kucing comey gemuk2 gini apalagi mmg terus la ambik jadi anak angkat...hihi


Takder rumah yg sesuai lagi untuk dia...jadi buat masa ni kotak kasut la yg jadi tempat tidur dia..tp comey doh dia duk dalam kotak ni...kira mcm katil dia la..


masa ni dia tengah tangok tv...cerdik betul kucing ni..tak keluar pun dari kotak..duk senyap jer..cuma time dia lapar bising la...mcm baby org jugak..dh kenyang tido..


wah...tak pasal2 anak dara ni dh ada kawan...balik jer dari sekolah terus tanya mana anak kucing tu..seronok Maira ada kawan...


Tak tau lagi nak kasi nama apa..buat masa ni budak2 ni panggil DEBAB disebabkan fizikal dia yg mmg debab....usia kucing ni mgkin baru seminggu lebih kot sbb cara dia berjalan mcm merangkak2 lagi..bulu dia lembut mcm kapas..


44 org bagi komen best..:

izan mama mia said...

bertuahnya anak kucing tuu dapat tuan yg penyayang.. :D

puteraduyong said...

comelnyaaa.... tapi muka dia macam sedih duduk dlm kotak kasut... ;)

Mimi Azirah said...

memg domok la kucing nih

Mimi Azirah said...

done cubit cimb n digi

Bui Junaidi said...

EII,MMG COMEL LAH FIDA..BERTUAH JUMPA KUCING COMEL MCM TU

myfreeminded said...

comel... :)

Nour Adieb said...

warghhh, comelnyaaa :D

Rosmiza Ali said...

Gebunya.. Gemuk lak tu.. Comel sangat! ^_^

Tina Othman said...

comel gila, kalau budak2 ni tgk, harus beratib nak jugak hihi

Falsya said...

alaaaaa..comelnye anak baru akak...

Anum said...

comelnya

intanfirdaus247 said...

comelnya kucing ni..buh nama TAMI la kak fieda..takpon PIKU...montok an badan dia..geram

adianiez AIDA said...

alahai sayang si gebu comel...

syawalsimpsons said...

seronok maira ada kawan yee

Sue-Rya Qistina said...

mmg comel la kak. geram je tgk tau :)

kayyana said...

wahhh...comelnye kucing tu kak.. serius comel.. tp dr riak muke nye mcm sedih je tak dpt jumpe mak die.. ksiannye anak kucing tu...

Masya said...

COMELNYA.. JGN XTAU.. KUCING MAK SAYA PUN BERSALIN LG.. SUBUR BTLLAH... 4 EKOR PULAK TU...

Che Rosliza Che Mat said...

comel...

Mas Zull said...

assalamualaikum fieda...cute n comei nyer anak kucing tu...:)

sHaRiNa eLyaNa said...

alahai..comelnya heheh..nak juga bole?

Deqla manjew said...

comelnyeee... ank kucing sesat ke dibuang org? sgt comel.. jg baik2 yer kak.. nnti update psl ank kucing ni selalu.. dah bg nama lom??

Chic Na said...

ohh meow meow rupanya. ;)

are_lin@yu said...

comelnya bby baru nii.gebu..hihi

ANIM said...

mesti mak dia pun dok cari..
takpelah...ada mak baru, kakak baru dan abang baru yg sayang kat debab..

Ibu Lala said...

aloh comeynye. anak anak saya mesti suke. kalau ada kucing kat rumah di hadapnye aje. saya masa kecik kecik dulu pun suke kucing sampai tido pun dengan kucing. siap selimut bagai. kucing tu kalau nampak saya tido dia pun naik tido sekali. tapi skrg saya dah tak berapa suka kucing. dah jemu kut. nak muntah pulak kalau tengok kucing.

Aju Mohit said...

alahai comelnya si debab ni fieda!!! mmg cute, sukenya maira ada kawan ye hihi

Arina Shamsul said...

aloololo...comelnya dear....

diana said...

buh je la debab ..
kata2 tukan doa..
doakan dia sentiasa debab dan sihat..heheh

Nieyxzha Hassan said...

Murah rezeki bela kucing :)

Comel laa..geram ^^

SeputihSalju said...

comel ank kucing tu kak.. geram je tgk.. pandai plak dok diam dlm kotak tu ek..hihi

ros_reeza said...

alalala.. comelnya.. hihi. Ros takut ngan kucing ..
bila tengok kucing ni, teringat pula kat mak mertua Ros. Dia ada bela kucing tau.. banyak pulak tu.. memang dia sayang sangat... bagi makan, bagi minum susu lagi.. bulu memang kembang2.. kalau kucing dia sakit, dia bawak p klinik.. dah macam anak sendiri sayang dia, katanya.. hihi..

Sue Blossom said...

wow..comelnyer.geram tgk.

Mrs Velentine said...

comelnya

Cik Nur said...

gebunyaa..!
geram nur tgk.. :)

bulat waktu mak jumpa besar tu la kak..hihih

bela elok2..mau montel mcm bulat nanti ni...

nanakimie said...

comel:) gmbr terbaru maira pun chumel:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

ini bila bsar lg comel..siyes!

IntaNBerliaN said...

wah maira mmg minat betoi kucing yer.. penyanyang ni :-)

Ema Blog said...

comel..tp apakan daya tak minat kucing

N.Aima K said...

comel je kucing nih!!

wan nurul hezrina abd halim said...

alahai cumil sungguh itu kitty

Myra Jay said...

Alalalala comelnyerrrr ;D

QasehnyaRania said...

alhamdulillah moga terbela nasib kucing ni ye ;)

akak nak tau satu citer tak?

masa mula pindah masuk ruumh ni bln jun thn lepas.ada 4 ekor anak kucing kat rumh ni.saya pelik mcm mana dia boleh masuk.sedangkan semua pintu berkunci.

siap call adik kt kg tya mcm mana nk jaga semua.minta izin suami nk bela mana tau boleh mengandung kembaq nanti.comey2 semuanya.

baru masukkan dlm kotak,tgk2 esok pagi semua dah hilang.ibu dia datang ambik..huhu

rupanya ibu dia panjat ikut ampaian tu.. huhu.. tak ada rezeki nk bela..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

comel n gebu la ebab

9n0L4 said...

mate die grey la. comel nye. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.