Thursday, 7 February 2013

Makanan feveret kt pasar malam

Kat rumah saya ni pasar malam ada setiap hari Selasa..jadi malam kelmarin mmg wajib lah saya pergi...bukan ape pi cari sayur,ayam dan ikan terus kat situ...

Tapi kalau pergi bukan setakat beli lauk jer...yg pasti mesti ada jer makanan2 yg dibeli..tak sah kalau gi pasar malam tak beli makanan kan..dah la kat pasar malam tu mcm2 ada...

Ni antara makanan yg saya wajib beli kalau gi pasar malam..tak der la beli sekaligus semuanya...gilir2 la tiap2 minggu..


Yong tau fu


Nasi ayam


Apam balik


Cendol


Keropok lekor


Kue teow kuali besor



Tongkeng ayam goreng



Laksam

Selasa baru ni beli yong tau fu dgn kue teow kuali besor...ermmm....sodap...
Jom la share  korang suke beli ape kalau gi pasar malam..?

Gambar semua  pinjam kat google..

43 org bagi komen best..:

umi alya said...

akak terfikir td, rajinnya Fieda ambik gambar kt pasar malam..

menu hampir sama ngan pilihan akak, lagi satu.. akak suka beli jenis sup2 spt sup perut, sup tulang, soto dsb, ayam madu (panggang)..

Chic Na said...

huuu semua sedap2. malam nanti pasar malam kat sini. kena pergi lah. hihihi..

ZalinZalina said...

Pasar mlm kat rumah kak ina pun hari selasa..tapi petang aje meriah...malam je diorang dah siap2 nak balik...sama la kita suka yong tau fu :)

Deqla manjew said...

deqla pun wajib ke pasar mlm area umah, nasi ayam tu hubby la suke beli..deqla biasenye beli nasi lemak kukus atau nasi kerabu..terbaikkk... hihi

izan mama mia said...

izan dh lama tak g pasar malam..kat sini tiap hari jumaat...bukan apa..kalau pergi mesti borong sakan..makannya tak...rambang mata sangat...hiihhi..
tapi kalau singgah..izan cari putu buluh,..beli ikan masin,..sayur kampung,..
kak fieda makan tonggeng ayam ??...ish..izan xpernah makan

Aisy Nasiha said...

kalau saya, selalunya beli jagung kukus, nasi kerabu dan buah2....

Falsya said...

apam balik ngan laksam mmg feveret kalau gie pasar malam..yong tau fu feveret husband falsya..hehehe

Kakcik Nur said...

Petang ini ada pasar malam kat rumah kakcik. Selalunya anak kakcik suka beli yong taufu. :)

Sue-Rya Qistina said...

yong tau foo n laksam tu feveret saya. mmg sentiasa mencari kalau time pasar malam. hehehe.

saya akan cari jugak sayur, ayam, ikan, buah2an, tau foo fa, murtabak, putu mayam, putu bambu. tu antara yg menu wajib yg saya akan beli. hehehe

Puan Kutu said...

macam2 suka beli kak fieda..kt area rumah sy setiap isnin n jumaat.mula2 pindah setiap minggu pegi pasar.skang dh malas,macam agak bosan dengan menunya..dh selalu sgt makan..

skang klu pegi suka beli soya..aiman suka nasi ayam..kopokleko antara hidangan wajib..roti john,nasiklemak,popia n semua yg kak fieda senaraikan tu..kecuali cendol..:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka yong tau fu, cendol n bontot ayam..kihk2.

:: Mrs.Eady :: said...

apam balik & cendol!!!

Fieda Rafli said...

@umi alya

ye la kak..saya pun suka beli soto dan sup2..tercicir plk tadi..

Ibu Lala said...

sama la menu kita. tapi yg wajib dibeli ialah yong taufu tu la, nasi ayam/tomato, kuetiaw kuali besar...apam balik sekali sekala je.

syawalsimpsons said...

nak ajak en asbeen G pasar malam la esok..kikikiki

Mrs Velentine said...

sedap...lama tak makan apam balik

Mrs Velentine said...

done lactacyd

Solehah Shamsuddin said...

kalau yg da dlm pic ni kan, solehah ske beli nasi ayam, cendol, apam balik dan keropok lekor. tu jela pilihan solehah. kalau yg len2 tu, xbpe ske :)

nea lopah said...

suke yong tau foo!

Fairuz Zainal said...

rasanye menu yang sama je kite semua ni haha :p
oh kalau saya, tambahan dari selain menu kat atas tu, char kuew tiaw dan kebab daging. wajib beli tiap minggu haha :D

Nad MamaZN said...

Saya jarannngggg dh g pasar malam
Bwk rm10 mmg tak cukup huhu
Slalu saya beli yong tau foo, murtabak ngan roti john

~Cik Viva~ said...

wajib beli kat pasar malam...

keropok lekor
cendawan goreng
nasik kerabu

intanfirdaus247 said...

intan kalau g pasar malam cari laksam dengan murtabak..ehehe

sal ya said...

tak tahu apa yg faveret. nk mkn pilih je.

Bui Junaidi said...

JARANG G PASAR MALAM..TP MAKANAN TU SEMUA SEDAP..TERLIUR DAHKU..:)

Tina Othman said...

wow bestnya

naknya part kopok lekor tu, tina selalu beli lauk je kat pasar malam, dulu2 suka beli nasi kerabu tapi skrg mcm dah kureng sikit rasa dia

Kila Lala said...

uwaaaaaa sedap2 nye sume nie....

kila singgah n follow...kalau sudi jemput datang http://iamkila.blogspot.com/

::EIDA:: said...

Ida kan kak, asyikkk lupe aje pasar malam selasa tuhhh, salu ida pergi pasar malam rabu dekat cheras perdana tuhhh... huhuhhuu

Nieyxzha Hassan said...

Akak makan tongkeng eh? Nieza suka makan kerangka tu..huhu..pergh! Meleleh tgk cendol..kalau ada pulut lagi best..nieza biasa beli keropok, coconut shake..yong tau fu jarangla...sebab kekadang cekik darah..huhu

mama ila said...

ila suka yong tau fu..hehehehe

Ct Noraishah said...

sedapnya...esok pasar kat jelatek. boleh la cari gak

Intan Akma said...

sedapnyer yong tau fu tu..

Mimi Azirah said...

sedapnye keropok lekor

Cik Nur said...

pasar malam dekat umah pakcik nur..ade org jual nasi kerabu...sedapppp.. :)_

Ummi Iman said...

Kat sini hari Rabu. Tp jarang sgt pergi tak byk pilihan. Suka juga yong taufu dgn laksam. Kuali besar pun sedap.. menunya bukan kuali ;)

IntaNBerliaN said...

sy xtau sk beli apa sbb biasa sy x g sgt.. hubby je g..

N.Aima K said...

tak pernah lg makan laksam..dulu kalau g pasar mlm mesti beli ns ayam+sate hi hi

Che Rosliza Che Mat said...

Yong ta fu memang sedap fieda..

Masya said...

yong tau fu tu .. kegemaran sy jugak, tp amir lg suka cendawan goreng...

Myra Jay said...

Klau p pasar malam, kalau boleh semua makanan nak, sebab tu sanggup oder je kat suami soh beli.. ;D

wan nurul hezrina abd halim said...

semuapun sedap=)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

semua sedap2 la

9n0L4 said...

adek jaa pun suke benor dgn tokeng ayam tu. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.