Wednesday, 20 March 2013

Gemuk oh gemuk

Ikut kajian gemuk ni ada 3 jenis : 

Gemuk air
•Badan mengelambir dan lembik disebabkan kandungan air yang tidak diperlukan berlebihan dalam badan
•Badan akan terasa cepat letih dan mengah apabila melakukan aktiviti harian.


Gemuk angin
•Perut terasa sebu adakalanya sukar untuk membuang angin
•Mudah mendapat sakit kepala
GEMUK AIR DAN GEMUK ANGIN: Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasai lengan tangan mengelebir dan lembik


Gemuk daging
•Badan terasa berat dan pejal
•Mudah penat apabila melakukan tugas harian
•Proses penurunan agak lambat berbanding gemuk air atau angin, ini kerana lemak di dalam badan menjadi tepu dan bergumpal bersama daging
•Proses penurunan melalui perpeluhan dan mengikut pantang yang disarankan
GEMUK DAGING: Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasa pejal dan padat.

Gemuk air dan dan gemuk angin mudah untuk turun berat badan tetapi gemuk daging mengambil sedikit masa untuk turun.Gemuk daging berpunca dari lemak yang berkumpul menjadi tepu dan bergumpal menjadi daging.


*agak2 korang gemuk yg mana...hahahaha....tak sikit banyak kita ni sebagai pompuan pasti ada terselit gak gemuk atau lemak walaupun sikit2...nak2 pas beranak ni...tapi ada gak yg maintain selim...jeles i...



40 org bagi komen best..:

syawalsimpsons said...

gemok air kot...rasa mcm banyak air je dalam peyot ni kakaka

Nurzakiah Hanum said...

saya gemok angin

umi alya said...

gemuk tang perut, camner tu, gemuk air erk??

Sue-Rya Qistina said...

akak pun maintain selim ape. saya ni kategori lemak air

Qhaifa Nur said...

aaaa..takutnya bila dah gemuk ni...

Ibu Lala said...

Sy ni gemuk daging ngan angin kut. Tu yang dok erk erk x henti henti..

nens cellection said...

nens, lemak air kot..hehe

Ummiarissa Mahdi said...

gemuk air pun ye gemuk angin pun ye...tapi gemuk angin minum ENO mujarab....

Farah Waheda Wahid said...

saya gemuk daging rasanya...ekekekeke... huwaaa...x suka... dah tembun...nasib baju semua still ada yang longgar lagi...ekekeke....

Fiza Rahman said...

Saya selim, tapi nak gemuk, acaner tu ☺☺

Fiza Rahman said...

Saya selim, tapi nak gemuk, acaner tu ☺☺

✿ pink velvet ✿ said...

mcm gemok daging, uwaaa~~

Arina Shamsul said...

gemuk daging kot..heheehehe.

seram ei..heehehe

Falsya said...

falsya gemuk daginggggg!!!!...hahahaha...

Mrs Velentine said...

alamak kak fieda rawsa MV gemuk apa??hehehe..done klik2

Ratu Hatiku said...

gemuk angin ngan daging kot hihihi

Ridzwan Mohamed said...

baru tau gemuk ni ade bnyk jenis

Chic Na said...

banyak jenis rupanya gemuk ni ek.

Puan Kutu said...

sy ni jenis gemuk daging kot kak fieda..tp skang tgh gemuk berisilah..:)

izan mama mia said...

hahaha..tang perut jer gemuk nih....gemuk air kot,..hihi

Cik Nur™ said...

Nur rasa, Nur gemuk angin..
hihihih

Ummi Iman said...

Gemuk angin kat perut ;)

Solehah Shamsuddin said...

hahaha lawak tengok gambar kartun tu. timbang tu la yg ske cakap kuat2 bila timbang berat.ohh malu kot org dengar.hahahaha :D

nor laila said...

singgah sini..as salam..follow my blog back ok..

Deqla Manjew said...

deqla kurus...tp ada kot lemak tu.. yela, mcm yg akak ckp pompuan camne pun ada gak terselit lemak kan.. dah picit lengan tgn.. mmg lembik sikit..kohkoh.. so, deqla ni gemok angin?? hahahaha..

jaakechik said...

jaa pun nak gemuk ni, nak tambah 15 kg lagi berat badan, tapi x pernah tercapai..haishhh...!

Bui Junaidi said...

RSNYA BUI GEMUK DAGING LA..SBB SUSAH SGT NAK TURUN BERAT BADAN

mama3heroo said...

he3''stakat ni maintain lg...syukur Alhamdulillah..

Masya said...

ntahlah sy rasa sy macam banyak angin dalam badan sejak bersalin ni...

ANIM said...

kak ni agaknya...tiga2 ada..heee

N.Aima K said...

semua jens gemuklah kot ada kat saya ni hmm

IntaNBerliaN said...

saya pun xtau tp angin or air la kot... hihi

::EIDA:: said...

ida gemukkkkkkkkkkkkkkkkk.. ;((

MyFreeMinded said...

Saya ni gemuk seme2 tu kot... hehehehe...

Acik Erna said...

rasanya acik ni gemuk air dan gemuk daging he he

nea lopah said...

sy gemuk daging...isi pejal. huhu

Anonymous said...

M ni segala jenis gemuk kot.,hu hu

nuyui a.k.a miss YUI said...

apa pun mmg yui sediada gemuk..haha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wani pn xtau gemok mana tp dh gemok la skang ni hahaha

intanfirdaus247 said...

saya gemok air dengan angin kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.