Friday, 29 March 2013

Oh ikan sardin

Sape suke makan sardin..saya dulu kan masa kecik mak oii...berhantu mkn nasi dgn sardin ni..takyah lauk lain dah..dan sampai la ke besor ni...cuma baru2 ni saya jumpe satu artikel tentang bahayanya pengambilan sardin tin terus saya pencen mkn sardin untuk selama lamanya...

kalau dulu setiap kali beli barang dapur sardin tin mestinya kena ada dalam senarai...tapi sekarang tidak lagi...selamat tinggal ikan sardin...suami saya pun tak galakkan sgt makan makanan2 dlm tin ni..


Ni info tentang keburukan sardin tu



Terdapat bahan kimia khas yang dimasukkan ke dalam tin ikan sardin ini yang telah bertindak balas dengan tulang ikan ini sehingga menjadikan tulang ini lembut.

Jikalau kerap seseorang terutama sekali orang perempuan gemar makan sardin, jawapannya, pelbagai tumor seperti fibroid akan tumbuh di dalam rahim.


*Apa2 pun makanan dalam tin mmg tak bagus kan..


15 org bagi komen best..:

Deqla Manjew said...

mmg sedap sardin tu.. nk sediakan pun mudah.. mana tak ianya jadi pilihan kan kak.. dah tau psl bahaya sardin ni... tp tekak ni rasa rindu lak nk telan.kohkoh...

Mas Zull said...

assalamualaikum fieda...info yg menarik...;)

lizz said...

semalam baru makan sardin...lepas ni kena kurangkan la kot...takut pulak bila baca pasal keburukan sardin ni...

Sue-Rya Qistina said...

huhuhu..ikan sardin mmg kegemaran saya. tapi takut lah bila dah baca ni. mmg makanan dlm tin x elok utk kesihatan kita

Ratu Hatiku said...

Alamak takutnya...saya dah la suka sardin...

ct cheery said...

alamak takutnya..sardin ni fv cheery taw..thanks sis for info..pas ni tobat xkerap mkn dah..huhu

Cik Nur™ said...

sardin ni selalu sgt muak jugak....
jarang2 mmg sedaplahkan... :)

tp bahaya pula kalau kerap...

eita said...

dah jarang sangat makan sardin

Chic Na said...

tak suka sangat sardin. tp kena kurangkan makanan dalam tin la.

Che Rosliza Che Mat said...

memang sedap sardin nie....tq info fieda...dalam sebulan ada beli jugok kikiki

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

lama dh xmakan ikan sardin..bahaya gak eh

Mrs Velentine said...

bahaya eh..tapi mv suka makan..huhu

QasehnyaRania said...

A'aa kak... Sy tahu juga bab ni.kalau buat sardin sy selalu buang tulang dia.sy suka karipap sardin je.kalau nk mkn biasa tu kurang.

Punca fibroid..

jaakechik said...

jaa pun tahu geng blogger yg bagitahu. jaa pun mmg suka sardin. nak pulak time tetamu datang mengejut, mmg sardin ler jadik pilihan... huhuhu.

Shida Radzuan said...

betul ke kak?? bhayanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.