Thursday, 7 March 2013

Tanda awal isteri menderhaka kepada suami

Saya kongsikan di sini tanda2 awal isteri mula menderhaka pada suami..saya dapat info ni dari majalah..Moga2 kita semua tidak tergolong di antaranya..

1 – Menghina atau mengumpat suami

2 – Mengherdik dan menceritakan kelemahan serta kekurangan suami pada orang lain

3 – Isteri keluar rumah tanpa kebenaran suami

4 – Isteri mendoakan kecelakaan buat suami

5 – Membenci kegemaran suami

6 – Menjadi tekanan kepada suami

7 – Mengungkit-ungkit janji suami

Wahai pembaca bergelar isteri,sesungguhnya kedudukan si isteri adalah bersama suaminya. Betapa buruk dan teruk pun suami itu,adalah tanggungjawab isteri untuk menghormati dan memperbetulkan kesilapan si suami. Ingatlah syurga bagi isteri adalah terletak pada suaminya sendiri. Cuma cara dan pendekatan perlu bijaksana.

27 org bagi komen best..:

syawalsimpsons said...

info yg baik untuk su jugak ni

nor laila said...

singgah lagi...Astaghfirullaahal'azim...

Deqla manjew said...

ish.. deqla x penah buruk2kan suami.. sentiasa puji dia ada la.. hihi.. blog ni pun terabadi kerana dia tau..xmo la cam ni kan...xmo3.. :)

ya Allah.. jauhkan sifat2 ni pada diri hambaMu ini ya Allah..

Masya said...

betul tu kak.. walaupun isteri lagi tua.. kenelah juga hormat suami yg masih mudakan...

jgnlah sampai kita jadi mcm ni.. x hormat suami...

Joanna Yunus said...

Ya Allah.... semoga kita tidak dlm golongan tersebut....

are_lin@yu said...

moga ktia dijauhi dari dahaka kepada ibu bapa/ suami..

QasehnyaRania said...

in shaa ALLAH semoga kita kaum wanita dijauhkan sifat2 sebegini kan

Lynn said...

Nauzubillah

Qhaifa Nur said...

derhaka pada suami , bau syurga pun tak dapat hidu...takutnya minta dijauhkan

:: Mrs.Eady :: said...

glup!

mama3heroo said...

tq share..mudah2 an kita tak tergolong di kalangan isteri yg menderhaka kepada suami..

Tina Othman said...

thanks kak fieda info ni

MyFreeMinded said...

Alamak, ada umpat sikitlah En Suami.. hehehe.. tapi dia tahu.. :)

ejulz said...

semoga dijauhkan dari sifat2 ini..

Ida Firdausi said...

terima kasih dah sudi sharing entri peringatan ni.

mungkin kita tak sedar ada perbuatan kita yang mengarah pada sikap menderhaka pada suami. minta di jauhkan.

ros_reeza said...

berdoa moga dijauhkan dari menjadi derhaka.. Allahuakbar...

Fadth Wan said...

Harap sy boleh hindarkan diri dr semua tue. Nk jd isteri solehah.....! Insyaalah..

Nurzakiah Hanum said...

noted

Mrs Velentine said...

setuju....

intanfirdaus247 said...

Ya Allah takutnya...minta dijauhkan..cayang suami kiter (hehehe)

Ima Salsuzaima said...

Astaghfirullahalazim..minta ima dijauhkan daripada menderhaka suami.

Chic Na said...

panduan utk masa depan.

Cik Nur™ said...

yaAllah..
minta jauh dari semua perkara....

IntaNBerliaN said...

moga kita semua dijauhkan dr derhaka dekat suami

Shida Radzuan said...

nice sharing kak..hope shida hindari dr prgai cmtu hehee :D

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

moga kita semua tak tergolong dalamnya

9n0L4 said...

huhuhu. takde la nk ungkit. saje menggedik skali skale dgn jnji terpatri. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.