Thursday, 20 June 2013

First time ke Sunway Lagoon

Aritu merasa jugak saya pi Sunway Lagoon...dah lama teringin nak masuk sna tp dek kerana bayaran masuk yg mahal bebenor tertangguh tangguh sampai sekarang...Aritu kebetulan sepupu nak gi sana dia ajak la saya pergi sekali..Alhamdulillah bayaran masuk sume dia support..tp saya dgn Maira je yg pergi sbb anak bujang dua org tu ada aktiviti sekolah...sepupu saya ambik 2 pakej family..satu pakej family berharga RM275 utk dua dewasa dan dua org kanak2...




Pas dorang dh check sume beg kite masuk dlm sikit je terus nmpk maskot ni...bergambar la jap buat kenangan...masa ni pukul 10 pagi dan org pun tak berapa nak ramai..oh ye..dorang spotcek beg kite sbb nak pastikan kite tak bawak makanan dri luar..Pastu terus cri locker untuk simpan beg..harga sewa locker saya rasa dalam RM15..


Kami sempat pi jalan2 kat Wildlife Park je...tempat ni mcm mini zoo...byk jugak la binatang kat situ..


 



Pastu sempat la jugak pi tgk mainan2 yg ada kat sana...tapi tak naik pun sbb budak2 ni takut dan termasuk lah saya sekali yg sgt penakut..sepupu saya jer yg naik roller coaster..saya bagi duit byk mana pun rasanya tetap takkan naik kot..





Dah dapat berendam seronok sgt la...x dpt nk tangkap gambar byk2 sbb hp kena simpan la kang basah sbb mamanya pun nak main air....hihihi..


Aritu pi pukul 8.30 pagi dan keluar dari sana pukul 5 ptg..mmg puas la berendam sampai kulit pun dh itam...


Beli jugak seketul FM sebagai kenangan..jam tu plk kira gantian duit deposit..sebelum masuk setiap seorang dikenakan bayaran deposit sebanyak RM10..jadi bile nak balik boleh ambik semula duit tu samada nk cash atau nk tukar dgn barang...saya pilih tukar jam....Maira berkenan sgt dgn  jam tu..

17 org bagi komen best..:

Masya said...

saya pernah masuk 2 kali, itu pun sbb opis saya dan sekolah hubby ada buat family day...

Nurzakiah Hanum said...

syoknya

are_lin@yu said...

wahh beznya g mndi2...ayu xsmpai lg..hehe

Deqla Manjew said...

bestnyeee.... tp mahai la kan...hihi... dulu2 penah la masok..skng x penah lagi masok..

*SiRibenMerah said...

bestnya..
percaya x, diri ini x penah lagi pegi sunway lagoon..
wakakaka~

Farah Waheda Wahid said...

wah seronoknya...tiba2 teringat masa team building... he hehe... jantung berdegup kencang kot naik roller coaster tu...cam nak tercabut jantung pun ada...

Rosmiza Ali said...

Mieza pun tak pernah masuk lagi Sunway Lagoon ni.. Kalaulah dapat masuk, Mieza nak cuba semua jenis permainan.. Hehehehehe.. Kat Lost World Of Tambun dah pegi, tapi tak banyak sangat permainan.. So, kurang best.. Hehehe..

:: Mrs.Eady :: said...

wahhhhhh dah lama tak kesini...

Sura Mohd said...

seronoknya pi sunway lagoon..dah lama x pegi..3 tahun dulu rasenya..:)

izan mama mia said...

ari tuu mmg anak sedara ada ajak masuk dpat rm 50 sorang je...tapi... hubby keje..mmg ralat sungguh..ehe...

kalau tak mmg mahal sungguh kan masuk ctu

Deq's Qienz said...

wahh db prnh smpy ek..sy belum lg pon..hehee

Cik Nur™ said...

seronoknya..Nur tak pernah pergi sunway lagoon...

rupanya dalam tu ada mcm2 ye... ruginya akak tak cuba...buka selalu pegi kak..hehehe

QasehnyaRania said...

bergambr dgn maskot itik tu semestinya kalau ke sunway kan

biras saya manager kat hotel sunway.
selalu gak la pergi. hihi

anitadiana said...

ari tu kawan kak ita bagi tiket ..dewasa bayar 90 free 2 kanak2 (12 th ke bawah)...bagi kak adik suruh bagi sapa pun..ada 4 ari tu...mula nak bawa yana cuti sekolah ari tu..papa tak nak gi sakit gigi...bulan 8 ne ada hari keluarga mqa..tu yg tak kesah sangat tu.

Si Matatajam said...

Mmg best sangat kan akak.. Khalish pun enjoy masa pi Sunway Lagoon.. Owh Maira amik jam yek, Khalish amik kamera mainan..

Puan Kutu said...

teringin nak pegi sunway lagoon ni dh lama juga..tp mmg mahal kan tiketnya

mama3heroo said...

bestnye..m3h lum pernah sampai sane lg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.