Tuesday, 18 June 2013

Kenali telur ayam segar

Jom kenali telur yg masih segar..kdg luaran je nmpk segar kan..tp dalaman kita x tau..saya pernah nk buat telur dadar..masa pecahkan telur tu sekali tgk dh ada byk darah...eeeiiiiiii....mmg dah lama agaknya telur tu..nk jadi anak ayam dh...nk muntah saya masa tu..boikot telur ayam sebulan...hahahahhaa..tp pastu mkn balik...aptb...



Pastikan masa kita basuh telur tu perhatikan jangan ada telur yg terapung dlm air..kang tak pasal2 makan telur tembelang plk....


14 org bagi komen best..:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Fieda,biasa beli telor ayam...tak pernah buat camgini :D

Acik Erna said...

tima kasih fieda..kongsi maklumat

Ayie Nabihah said...

tq for the info k :D

hana hadi said...

owh baru tahu ni.. tq info ni :)

Solehah Shamsuddin said...

Wah, nk tau telur segar pn ada jugak ye.hehe :)

Cik Nur™ said...

ohh...gitu caranya nak kenal...
senang je....

terima kaseh sudi berkongsi kak.. :)

Nurul Ain Zulkarnaind said...

ohh.. tq good info

Chic Na said...

ooo.. bagus petua ni. baru tau..

Izan Ishak said...

bagus petua ni. takdelah kita terpecahkan telur yg dah tak elok kan.

syawalsimpsons said...

info yang baik ni kakak

Deqla Manjew said...

pernah tgk pasal ni.. tu la, kalo terapung rugi la beli telur tu.. campak buang je la.. huhu..

Deq's Qienz said...

ohh xpernah tahu pulok be4 nih..tenkiu kak for da info :) sgt berguna

Ayin mm said...

baru saya tau... tahnks for sharing :)

Si Matatajam said...

Ada tengok kat FB ari tu.. Skang ni M mesti nak test dulu telur yg M beli kategori apa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.