Wednesday, 2 October 2013

Kenapa wanita lambat bersiap

Orang lelaki selalu komplain orang perempuan lambat siap bila nak keluar, tapi lihatlah disebalik kelambatan yang mereka selalu alami. Anak-anak menjadi keutamaan untuk disempurnakan terlebih dahulu sebelum menyiapkan diri sendiri. Itulah seorang isteri. Wahai sang suami, hargailah isteri anda sebaik mungkin...


Saya dlu masa anak2 kecik lagi mcm ni jugak la situasinya kalau nak keluar...mmg ambik masa nak siapkan dorang dlu...tp skrg dorang dh besar ni lega dah  sikit cuma nk uruskan Maira sorang je la...jadi mmg cepat lah sikit masa bersiap tu..pastu nasib baik la saya ni bukan jenis yg suke ber make up kalau nk keluar..cuma lmbt sikit kalau tang nak pakai shawl je la..kalau pakai tudung sarung tu mmg cepat bebenor la...

11 org bagi komen best..:

Deqla Manjew said...

yela kan.. nak siapkan anak2 ni mesti mamanya kan.. cuba papanya pulak siapkan..tgk camne.. huhu

Joanna Yunus said...

hehehehehe...
tak apa kira ok le kalau semua kita buatkan...
kalau ada yang semua suami buat ...
Suami hanya membantu sahaja bukan dia seharusnya buat kan...

Che Rosliza Che Mat said...

kita pun tak adalah lambat sangat hihihi

Cendol said...

Salam,akak..sangat2 setuju dengan entry ni kak.betul tu..cendol tak de anak punn tapi tau lah dulu memang mak siapkan kitorang dulu..nasib baik ayah tak banyak komplein,dia diam je n tunggu..hihi dah besar sekarang siap sendiri memang lama sikit kalau pakai shawl..kalau tudung biasa,sarung je siapp!! nak bermake up pun tak retii..haha

syawalsimpsons said...

saya pon alhamdulillah kak, dapat laki yang jenis boleh give n take ngan saya...saya mandikan anak2..dier siapkan anak2.

ros_reeza said...

banyak yang perlu dilakukan oleh orang perempuan.. tengok macam kat dalam gambar tu.. hihi

Mrs Velentine said...

MV mmmg lewat sebab kena uruskan anak2 dulu.sebab anak2 tak mau babah depa urus

Kakcik said...

Macam2 nak dilayan...

suami layan diri dia je!

Nurzakiah Hanum said...

sabar je la

Cik Nur™ said...

lelaki yg memahami okaylah kan..bantu isteri sama2...

tapi lelaki ni kadang2 tak faham...huhuhu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hikss terkena btg hidung sendiri hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.