Friday, 4 October 2013

Kicap oh kicap

Amboi harga kicap skrg bukanlah mcm dlu lagi..takde makna ayat makan nasi dgn kicap je...standard kicap kipas udang dh tinggi skrg kan...harga kicap lain mmg saya tak tau sbb dri dulu mmg pengguna kicap kipas udang je...aiseyyy...kena cri kicap jenama lain la plk lepas ni...kicap JALEN pun ok gak kan..sebotol kicap dh mcm harga seekor ayam dah...awat mahal benor..sbb dh populer ke...




40 org bagi komen best..:

Shima Salleh said...

sejak harga kicap kipas udang ni naik 2thn lepas shima dh tukar pakai ke kicap jalen :) Sampai lah skrg :)

TelingaBulat said...

sume bnde naik xagak2 aduii

mama tisya said...

kicap fav ni tp tula dh naik rege..pernh bli gk kicap lain tp tkleh lawan la kicap kipas udang

Nurzakiah Hanum said...

best2

Cik Nur™ said...

dulu, nur mmg penggemar kicap ni. sebulan 5 botol besar pun belum tentu cukup...

tapi sejak harga dia naik, mmg xbeli dah la...skrang tukar kicap jalin lemak manis...lebih kurang je rasanya..sedap.. :)

Crew Fathi said...

Kicap ni sedap!

Kniedaz said...

hahaha....makan nasi lauk telur goreng ngan kicap dan cili padi..sedapnya
saya tetap dengan kicap Jalen hehe

Nad MamaZN said...

Saya dh lama tak makan kicap ni huhu.. Skrg ni beralih ke jalen plak

nuyui a.k.a miss YUI said...

dlu kipas udang..tp sbb hrga dh over plak..tukar ke jalen..huhuuh

lelamaisara said...

saya penggemar kicap jalen..;)

Kakcik said...

Takde apa yang murah sekarang! :(

Ujie said...

harga minyak naik...kos bhn mentah naik..pekerja mintak naik gaji..bla2.. :D

Cik Aini said...

abis lah penggemar kicap lepas ni..dah la kicap tu mmg wajib ada kat umah Ai.hahahaha

Azza Afdzal said...

mak aiihhh bia betul rm10...kene mkn kicap lain pulak ney...

Azhafizah Md Nor said...

eh..RM10.00 ke sekarang?nasiblah tak makan kicap sangat..huhu

syawalsimpsons said...

makin lama makin mahal kan

Deqla Manjew said...

mak ai.. RM10?? deqla pun guna kicap ni gak kak.. aiayaakk.. pengsan! tp yg ni botol besar ke kecik??

Ummiarissa Mahdi said...

dia macam satu jenama roti tu,lagi ramai orang beli lagi naik harganya...tapi dulu takde pilihan,sekarang dah banyak pilihan,kicap jenama lain pun ok gak...saya beli kicap manis adabi sedap jugak..

dya bunga said...

Dya guna kicap manis jalen. Heheheh

umi alya said...

harganya mmg mendadak naik..

Mas Zull said...

assalamualaikum fieda...yer la kicap kipas udang ni mmg harganya dah mahal tapi rasanya sama jer mcm kicap2 yg lain...:)

Mas Zull said...

assalamualaikum fieda...yer la kicap kipas udang ni mmg harganya dah mahal tapi rasanya sama jer mcm kicap2 yg lain...:)

9n0L4 said...

takkan kicap pun 10 hengget. huhuhu.

Ummi Iman said...

Semua naik fieda..

Rosmiza Ali said...

Mieza pun guna kicap brand ni.. Huhu, lepas ni makan budu jelah.. Terpaksa balik Ganu beli stok budu banyak2.. Hehehe..
ZON PERMAISURI CHOMEL

shahdiana said...

itu baru kicap kak fieda..dulu orang kata makn nasi dengan ikan kering...sekarang ikan kering pun dah mahal jugak ken...so memang takde maknanya...idup zaman sekarang ni hidup duit kan...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kicap pn dh mahal skang ni kan kak

Ratu Hatiku said...

Mmg betol tu... harga kicap skrg sgt mahal.. Ank2 saya pun suka kicap nie..

jaakechik said...

jaa dedulu pun suka sangat beli kicap kipas udang ni, tapi sejak rege dia yg semakin menjadi-jadi tuh, jaa dah hentikan. sekarang ni jaa beli jalen atau MH Mohd jer... hahaha...

bukan apa, mahai sngat... dah tu kejap je habis kat umah jaa ni buat masak lagi, mkn ngn telor lagi, goreng mee, buat lauk jenis kicap2... ermmm tak kausa ler kalu mahai sgt....

ANIM said...

kat SP, depa taruh 1 botol kicap udang ni atas meja je untuk dimakan bersama ikan bakar atau bawal goreng. mana tak tinggi permintaan..

Nurullai Abdullah said...

Assalam,saya follow blog awak ye,kalau sudi jemputlah ke blog saya http://mylovekasih.blogspot.com.

Chot said...

kalo kt tesco..ade time2 rege dia murah :). smlm g rm6ringgit lebih je yg besor ni..
tp sy dah x beli kipas udang dah..
jalen pon sodap..haha...boikot dah kipas udang ni..melampau sgt hrga dia

izan mama mia said...

hihi...mmg izan gn kicap jalen jer...

effa farhana said...

salam perkenalan

jemput jengok2 blog saya and follow me back ^_^
http://wwweffafarhana.blogspot.com/

kayyana said...

eh? dulu rasanye tak sampai 10 hinggit pun.. amboi nak makan kicap pun dah mahal ye sekarang.

Haryati Faizal said...

samalah penggemar kicap ni jugak....

Solehah Shamsuddin said...

erkk rm10? ni dh sama harga dgn harga ayam kt tempat solehah ni. apasal kicap ni dh naik harga mendadak sgt

Yana Libra said...

kicap kipas udang mmg mahal pun kak..saya beli kicap jalen aje..huhu~

Mimi Azirah said...

umangggg aiiii mahalnye...

Puan Kutu said...

kicap ni mmg mahal,jalen pun mahal gak rasanya..sy paka kicap mudim je..sedapn murah skit la..selalu beli botol besar tu sekali dengan utk masak,tahan lama sikit sbb kt rumah ni mmg semuanya penggemar kicap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.