Friday, 18 October 2013

Tak sanggup kehilangan Ebab

Salam semua...tu dia....lama tak update blog nooo..bile time rajin bukan main laju je..time malas menjelma ginilah jadinya...langsung tak mai jenguk umah kedua ni....berhabuk bersawang habis...

Nak bukak topik psl kucing arini..bukan ape tersentuh hati ni baca status fb dri kwn gsf saya yg kehilangan kucing tersayangnya OMEY...Ya Allah hanya org yg ada bela kucing je yg tahu bagaimana rasa sgt2 kehilangan walaupun ianya hanya seekor kucing..

Saya turut rasa sedih atas kesedihan Deqla sbb saya pun adalah pencinta kucing...kat rumah ni adalah sekor seperti mana kwn2 tahu kan yg saya ni bela EBAB..walaupun Ebab ni saya hanya kutip dri tepi jalan tp kasih kami terhadapnya sgt2 lah mendalam...dh rasa mcm bela anak sendiri tau...

Sekarang Ebab dh besar dan baru2 pun saya kehilangan Ebab selama 2 hari..rutin harian pagi2 mmg saya kasi Ebab main kat taman.biasanya selepas 2 jam bermain dia akan balik sendiri ke rumah..ntah mcmna aritu sampai sudah dia tak naik..kejadian ni pada bulan pose bru2 ni..

Puas saya cri satu taman tp tak jumpe..korang boleh bayangkan tak tak tido malam saya dibuatnya asyik nk jenguk kat pintu je kot2 dia akan balik...Maira dgn Syahmi jangan ckp la..mogok..senyap je..sikit2 sebut nama Ebab pastu nangis..saya dh tgk anak2 nangis dgn saya pun nangis..jgn kata saya papanya pun tak diam duduk mencari tau..

2 hari pastu pada waktu yg sama Ebab kuor umah dan time tu jugak dia balik..Ebab ni kalau dia balik dia akan langgar pintu gate..gate umah kami ni akan bunyi bising dan kami tau lah tu tanda dia ketuk pintu..hihi..tgk betapa cerdiknya kucing kan..

Masuk je umah kami peluk dia jgn ckp la..Ebab plk dh huru hara jadinya sbb lapor agaknya...tak tau la mana dia menghilang..kalau la dia boleh bercakap nak je saya tanya mana pergi haaaaa.....

Agaknya aritu terlebih main dia sesat kot...adoiii..tak kasi main kat luar kesian jugak..asyik terkurung dalam umah kang jiwa kacau plk..hihihi..maklumlah dah remaja kan...

Al maklumlah rumah ni takde baby..ni la baby kami...hihihi..kalau boleh tak nak kehilangannnya..tp Ebab pun milik Allah kan...Allah kasi kami amanah ni untuk menjaganya...Alhamdulillah sejak Ebab ada dalam umah ni makin murah rezeki kami sekeluarga....amin...

Wajah2 yg menjadi kesayangan kami sekeluarga...



Ebab ni mmg suke tidor mana2 tmpt yg dia rasa selesa...



sgt pantang jumpe dgn plastik..jawabnya hancur la plastik tu dikejekan



Kisah Ebab dari kecik ada kat sini..buat Deqla tabah ye jgn sedih2..apa2 pun Deqla dah jalankan amanah dri Allah utk Deqla jaga Omey walaupun seketika...


15 org bagi komen best..:

Kisah Si Dairy said...

comelnya dia...mesti ebab nie manja kan..

~AmyLiana86~ said...

olo comeynyer..comeynyer header tu..suke sgt.. =)

TelingaBulat said...

alaa nomei nye geram...

Fiza Rahman said...

Ebab yg bijak & comel. Mau tak kalut klo 2 hari tak balik.

Nurzakiah Hanum said...

tomeinya

Ratu Hatiku said...

best kan dpt bela kucing...

syawalsimpsons said...

sedey kalo yang kiter sayang hilang kan kakak...saya pon pencinta kucing jugak...suke tgk ebab ni

ZalinZalina said...

Geram lak tengok gambar Ebab tido bawah meja tu...Ebab tu pandai membuang kat dalam toilet ke... kucing kak ina bela sekarang ni dok kat belakang rumah aje..time nak bagi makan dan main2 dengan dia baru bagi masuk...coz haritu sekali dia terbuang kat dalam rumah...camne nak ajar dia ek jangan buang merata2..he he..

Ibu Lala said...

Ala tomey tomeyyy

Mimi Azirah said...

bila kucing hilang memg sedih kan kak..nak2 kite jaga mcm menatang myk yg penuh

Azza Afdzal said...

memang rasa sedih kalau kucing kesayangan mati..tmbh2 pulak kalau bela dari kecil...

nuyui a.k.a miss YUI said...

hmm..sedihnyaa..

Cik Nur™ said...

berdebar2 nur baca entry ni, alhamdulillah, selamat ebab pandai cari jalan balik..Dia jantankan, jd mmg kena kasi keluar la. mcm bulat dia betina, boleh kawal...

Perasaan hilang kucing mati n hilang terus, dua2 nur pernah rasa... dan rasa perit lagi hilang kucing sbb kita tak tahu kemana dia. asyik fikir mkn ke tidak..
tidur dimana..ada org seksa ke..mcm2 la fikir...kalau kcing tu mati, sedih tu memang sedih, tapi skurang2nya kita tahu dia aman dgn penciptanyakan...

Nur pernah sedih sebulan sbb hilang kucing, xtahulah mana dia.. bila fikir2 jadi sedih sbb kucing nur yg hilang tu xboleh panas. dia suka tidur depan aircond atau atas kain lembab..

skrang ni, nur mmg akan jaga bulat kaw2 punya..nur xnak dia hilang... mcm mana akak syg ebab..mcm tu jugak nur syg bulat...huhuhu.. *away peluk bulat...

Puan Kutu said...

kucing sy pernah mati kena langgar dengan jiran.mmg menangs meratap la time tu

Deqla Manjew said...

ebab comei.. terima kasih kak krn sudi memahami.. sampai sekrg deqla still sedih.. bila teringat tu airmata laju mengalir..hmmm... T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.