Wednesday, 11 December 2013

Sedih melihat rumah kawan2 mangsa banjir di KUANTAN

Saya dh 4 hari ada kat Kuantan..Alhamdulillah start dri hari Isnin cuaca dh semakin ok..takde dh hujan yg berlarutan dn mengakibatkan banjir...tp kini khabarnya banjir sdg melanda di Kemaman,Terenganu dan Kelantan pula...Moga mangsa2 banjir tabah ye menghdapi semua ujian ni...

Sya pulang ke kg pda ari yg dikabarkan gelombang kedua bakal muncul..nekad je sbb dh tak sabar sgt nak balik...Alhamdulillah sepanjang perjalanan kami semuanya dipermudahkan..cuma hujan agak lebat jugak la di Temerloh...sampai di Kuantan nasib baik semua air banjir dh surut dn jalan pun dh dibuka utk laluan...oleh kerana kami bertolak pada waktu mlm saya tak dpat nk lihat bagaimana keadaan yg dilnada banjir tu..cuma yg saya dapat lihat byk kereta2 yg diletakkan di bahu jalanraya...sebagai langkah keselamatan la kan...

Memang sgt2 bersyukur sbb kawasan tmpat keluarga saya tggal mmg tidak ada sejarah banjir mgkn disebabkan oleh tmpt yg tggi sikit dn jenis kawasan berpasir...sedih melihat kawan2 saya yg rumah mereka terlibat dgn banjir...habis brg2 rosak..kerugian yg amat2 besar..seperti kena mulakan kehidupan yg baru...mendengar pengalaman mereka menyelamatkan diri dri air banjir dgn mengharung air separas dada sambil mendukung anak2 kecil mmg betul2 menginsafkan..





Keadaan rumah kawan saya dan umah mertua kwan saya selepas banjir..kredit gambar untuk Latif Jamaluddin dan Kak Rabeena Pink...Takziah juga buat rakan blogger kite Lya Afrina kerana beliau pun mangsa banjir di Kemaman..Inshaa Allah ada rahmat disebaliknya..

Inilah kuasa Tuhan..tiada sape yg boleh tandingi..


15 org bagi komen best..:

Falsya said...

Kesian kan kak..umah aunty falsya kat sg isap pun kene..

Nurzakiah Hanum said...

sedih sangat2

BaNu Syah said...

bersimpati dgn nasib mangsa2 banjir, moga mereka tabah mnghadapi dugaan ini..

nanakimie said...

Ya Allah..berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya kan kak...moga semua mangsa2 banjir tabah.....

Chot said...

Salam Takziah, Moga mangsa2 bnjir diberi kesabaran luar biasa. Aamiin

::NureeN:: said...

teruknya...
takziah buat mangsa2 banjir..
nureen pernah tolong mertua masa banjir 3thn sudah, mmg penat nk cuci semua..

syawalsimpsons said...

sedihkan...tak dengar khabar berita pon dari lya..moga semua selamat la kan kakak

Kniedaz said...

semoga semuanya dipermudahkan..sedih tengok keadaan rumah sebegitu..alhamdulillah umah mak di Johor tidak dilanda banjir tahun ni

Ratu Hatiku said...

Ya Allah ksiannya... kita yg tgk pun rasa sesak dada nie apatah lg yg hadapinya.. Semoga urusan mereka dipermudahkan..

Cik Puan Rara said...

berat mata memandang.berat lagi bahu memikul kan.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Fieda...syiannya.Semoga mangsa2 banjir bersabar dgn ujian dr Allah ini.
Penatnya nk ngemas rumah ngan keadaan yg kotor & brg2 byk yg rosak...

mama lieyna said...

Sedih dan sebak tengok keadaannya.. :(
Moga ramai yg tampil utk beri bantuan n sumbangan yang perlu...

Cik Nur™ said...

terukkan banjir kali ni....harap mereka semua tabah..

N.Aima K said...

:( sedih lah mudahan mereka ini diberi kekuatan

QasehnyaRania said...

semoga mereka tabah menghadapinya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.