Thursday, 16 January 2014

Isteri yg bekerja tolak disetubuhi tak dilaknat

"Tangggungjawab mencari nafkah untuk keluarga terletak sepenuhnya atas bahu suami, dan isteri tidak diwajibkan mencari nafkah. Justeru, apabila isteri reda bekerja mencari nafkah bagi membantu suami melaksanakan tanggungjawabnya, sudah tentu suami perlu bertolak ansur. "

"Mustahil Allah dan malaikat akan melaknat isteri yang bekerja siang dan malam bagi membantu suami membina keluarga sempurna. Sebaliknya, suami yang gagal meringankan kerja isteri sepatutnya dihukum. "

*klik utk imej yg lebih jelas

sumber dari FB

16 org bagi komen best..:

Nurzakiah Hanum said...

great sharing
semalam ada terbaca

nuyui a.k.a miss YUI said...

baru tau =)

Fiza Rahman said...

Good info. Thanks fieda ☺☺

mama_ka0ri said...

tak tahu nak kata apa..mende ni boleh diusahakan sama2..
si isteri boleh mencuba apa2 supplement..insyaAllah mampu melayan suami..

syawalsimpsons said...

info ni

syawalsimpsons said...

info ni

Zara Nurhaidah said...

Bru mklum info ni.. alhmdulillah. Kadang2 ada tfikir hal ni jg.

izan mama mia said...

syurga isteri bawah telapak kaki suami...

QasehnyaRania said...

terima kasih akak berkongsi

shahdiana said...

baru baca entry ni dekat FB tadi...bagus untuk di sharekan dengan para suami kan....sebagai peringatan bersama...

Cik Nur™ said...

tak tahu nak komen ape..hehehe

LYAfrina said...

tq for sahring..
apa2 pon hidup berumahtangga kena sama2 bertolak ansur..y pasti suami kna hargai isteri y penat lelah bkerja bantu ekonomi keluarga

Deqla Manjew said...

suami kena la faham kan kalo isteri tgh penat tu.. jgn main belasah jer..huhuhu...

Ibu Lala said...

Bestnya fakta ni. Gud info. Betul ka tu fida. Dah balik.keje mcm mcm nak buat. Nak projek pun dah x de mood.

Ibu Lala said...

Bestnya fakta ni. Gud info. Betul ka tu fida. Dah balik.keje mcm mcm nak buat. Nak projek pun dah x de mood.

Myra Jay said...

Banyak komen negatif dari artikel ni.. wallahualam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.