Tuesday, 25 February 2014

Ebab pun sibuk nk tolong tadah air

Selamat pagi semua....arini catuan air bermula di negeri Selangor..Pelaksanaan sistem catuan air secara bergilir-gilir di Selangor akan bermula hari ini bagi menyeimbangkan penyaluran air di kawasan yang mengalami gangguan..


Jadi mlam tdi saya pun tadah la air utk keperluan mana lah tau kot2 arini bekalan air tmpt saya yg akan mula dicatu..

Nak dijadikan cite msa tadah air minum kat sinki anak bulus saya si Ebab ni pn kemain dia pun bz nk tgk ape kite buat...sedar2 dia dh naik atas sinki dan duk dlm bakul tmpt saya keringkan pinggan..kemain comel lagi dia bertenggek..nsb la takde pinggan mangkuk dlm tu..dia mcm seronok plk tgk air sampaikan mlut dia msa tu dh dekat dengan air yg mengalir dri paip tu mcm nk minum..nsb baik saya sempat nmpk kalau tak kami minum la air bekas mulut Ebab...hihihi...tp tak sempat nk snap gmbr time tu..

Jangan kata kat sinki masa saya sibuk tadah air dlm bilik air dia pun sama naik gak sibuk msuk sama nk tgk...dia pun mcm memahami yg kite tgh sibuk kan...





Awal bulan 2 aritu umur Ebab genap 1 tahun..dah besar dah..kalau kucing betina ni mesti saya dah dapat cucu kan...hahahaha....Ebab ni manja sgt mcam tak pandai jer lagi nk berbini...yg dia tau kalau keluar umah main kejar2 burung je la...bkn kejar awekk...hahaha


10 org bagi komen best..:

saniah ibrahim said...

ala tomei2 nya ebab...pelik agaknya tengok tuan dia sibuk2 tadah air

Fiza Rahman said...

Geram betul tgk si ebab nih. Bijak betul. Muka geram jer dia tgk air tu ☺☺

HeNRieTTa JoSe said...

cumilnye dia...uiks...biasanya kuceng takut air...dia nie lain plak...hehehe...ooo dah start catuan erk...

Nurzakiah Hanum said...

salam dan selamat pagi
singgah sini jap

Syah Eida said...

tomeinya ebab.. tak takut air ekk

izan mama mia said...

jom jom tadah ayor kome.. eh

tifa anvar said...

comelnya ebab. smpat nyibuk tu. agaknya ebab tunggu tuannya carikan awek kot

Ann said...

comel je die tolong tengok eh..semoga cepat2 la selesai mslh catu air ni...

Cik Nur™ said...

heee..nyibok je dia ehh..!

geram tgk...

QasehnyaRania said...

aDa peneman yg memahami kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.