Thursday, 20 February 2014

Maira,nasi dan ikan masin

Selamat pagi semua....saje je tayang ikan masin kan...kasi semua orang lapor nak mkn nasi pagi2 ni...hihihi...


Anak dara saya Maira ni sejak dah masuk umur 6 tahun ni dah pandai nk makan nasi dengan ikan masin...asal nak mkn nasi je siap tanya ada ikan masin tak..sabo je la..kalau dlu wajib tanya ada ayam goreng upin ipin tak...

Al kisahnya dia start pandai makan ikan masin ni  masa balik kg aritu la..mak saya mmg buat ikan masin sendiri dri ikan2 yg segar..maklum lah duk pantai timur kan..ikan mmg dpt yg fresh2 je la...pagi tu mak saya msak pulut mkn dgn kelapa+ikan masin...mmg sodap la kan...dia memula tak pandai mkn..pastu dh suap sekali dan nak lagi dan lagi..katanya sedap jugak...

Masa nak balik KL mak saya bungkuskan utk saya beberapa ekor ikan masin..memula saya goreng utk saya je nak mkn sbb yg lain2 dlm umah ni semua tak pandai mkn ikan masin termasuklah papanya...pastu Maira tanya ni ikan masin yg kite mkn kat umah Wan ke mama...?

Wah sekali tgk kemain selera dia mkn nasi panas2 walau hanya berlaukkan ikan masin saje...aiii..biar betul budak ni....tp saya takde la hari2 goreng ikan masin ni...seminggu dua kali gitu je...

Tapi yg geram tu walau sekarang ni dia dh berselera makan nasi tp kalau boleh lauk hanya nak ayam goreng dan ikan masin je...pastu kalau ada kuah kari....mmg berselera sgt la..sayur jangan harap la..susah bebenor...nmpk sayur cinonet pun dh asing kt tepi pinggan...dia boleh kata ape tau kalau saya suh makan sayur...Ala..adik dah besar nanti bru la adik mkn sayur byk2..

*tetiba teringat saya dulu masa kecik2 pun mmg anti syur....puas mak paksa mkn sayur...dah bosar2 ni baru la pandai mkn sayur....


*gambar ehsan dari google

17 org bagi komen best..:

Ummi Iman said...

Sedap tu ikan masin buat sendiri. Ikan ni buat masak berlada sedap ni :) iman pun x suka sayur :(

Masya said...

ank sy pulak asyik nasi, telur dgn kicap sahaja.. saboo je lah.. ni dah besar 6 hn ni anti sayur jugak.. xmoo mkn sayur dah.. ade telu hancur cukup...

umi alya said...

sedapnya ikan masin tu

syawalsimpsons said...

seronok dier makan yee

Nurzakiah Hanum said...

sedap makan ngan nasi panas2

Gee® said...

Ermmm...terus lapar tgk ikan masin....

nuyui a.k.a miss YUI said...

lyn dgn pulut..best!

Aziela said...

Anak akak suka ikan masin yang rangup tu jer. Orang panggil ikan bulu ayam.

Ibu Lala said...

Ikan masin is my peberet.

aizamia3 said...

memang sedap.. ditambah lagi buat sendiri.. ;)

Kniedaz said...

ikan masin sepat tu makan nasi dengan sambal belacan n sayur lemak sangat marvelous huhu...kecur air liur dibuatnya

shasha yacob said...

nih kalau makan dengan sambal pedas perghhh . hihi

Cik Nur™ said...

maira mcm adik sepupu nur...suka betul ikan masin...

QasehnyaRania said...

ikut mama la ni.
sedap ikan kembung tu. ikan masin sy tgk ikan juga baru makan.tpi kalau ikan gelama masin mmg layan.

saniah ibrahim said...

budak2 manalah nak makan sayur....ank2 akak dah besar pun mkn sayur memilih.

shahdiana said...

yana minat jugak ikan masin..ikan masin gelama..ikan masin tenggiri yang dok dalam minyak tu...hmmm...kecur air liur..makan dengan nasi panas2 & sambal belacan...pergghhh...cakap pun tak guna....hahahahah

izan mama mia said...

ikan masin mmg pembuka selera... maira suka juga yaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.