Wednesday, 26 February 2014

Puff sardin homemade

Wah..rajinnyer saya buat puff pastri sadin...hihihi..bunyi mcm susah je kan nk buat...padahal senang sangat la..guna je kemudahan yg sedia ada....puff pastry tu beli je yg ready made..saya beli kat giant..cri kat bahagian sejuk beku tu..ada kat bahagian kulit popia..

Cuma nk kena buat inti sadin la...cara saya sempoi je ikan sadin dlm tin tu dihancurkan. Panaskan sedikit minyak, tumis bawang besar, hingga garing.pastu masuk ikan sadin yg dihancurkan dan sedikit sos cili..kacau dan last sekali perah asam limau sikit...pastu amik kulit puff pastry tu potong jadikan  2 keping..satu keping letakkan inti sadin tu dan satu keping tutupkan bahagian atasnya..ala mcm nk buat aiskrim goreng tu...tepi2 tu tekan dgn garfu nak kasi tertutup rapat..atas tu saya kelar sikit sbb tgk dlm gmbr kt plastik tu dorang kelar kan...pastu sapu kuning telur di atasnya dan bakar la agak2 dh kekuningan tu kire masak la..



Hasil guna kulit puff pastry dri brand kawan ni sedap la..dh siap masak sebijik jadi mcm puff yg beli kt kedai tu..lembut je...pasni harus wat stok la kulit puff pastry...tak yah dh nk beli2 kat kedai..


15 org bagi komen best..:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

tifa anvar said...

bln puasa saya biasa buat puff ni. mmng sdp mcm beli dikedai

Masya said...

teruja pulak sy tgk... blh simpankan kat stok sejuk beku senang nanti blh goreng klu nak makan.. sedappnya kak inti sardin

Fiza Rahman said...

Boleh try nih.

syawalsimpsons said...

nampak sedap la kakak

Sura Mohd said...

sedapnya..memang nampak macam yg kat kedai dah..nanti nak cari jugak la..:)

msredcheesecake said...

tak penah perasan puff ni ada jual...hheee...boleh try insyaAllah

Rizziela said...

sedapnya

sYiRa LoKMaN said...

sedappp tuuu ..yummy ~~

Mira Adzlia said...

cer tunjuk cara buat..hihihi...ley tiru nnti :p

:: Mrs.Eady :: said...

nyumss~

Chic Na said...

rajinnya kak fieda berpastry..

shasha yacob said...

sardinn? pestime dengar puff nih hehehe rasa pun idok pernah hehe

shahdiana said...

tengok gambar puff pastry kak fieda ni buat perut lapar sungguh...nampak macam susah je nak buat bentuk macam tu tapi bila baca explaination kak fieda nampak macam senang pulok....

Mimi Azirah said...

Sedapnye kak fieda...lpas nih xpyh bli kt luar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.