Wednesday, 25 June 2014

Atasi Sinki Tersumbat

Tentunya ada ramai antara anda yang pernah berhadapan dengan masalah sinki tersumbat. Sebelum memanggil tukang paip untuk membaikinya, lebih baik anda cuba beberapa langkah di bawah terlebih dahulu untuk menyelesaikan masalah ini. ia bukan sahaja mudah, tetapi juga menjimatkan wang anda.

1. Keluarkan semua air yang bertakung di dalam sinki dengan menggunakan baldi kecil atau cawan.

2. Curahkan secawan serbuk penaik ke dalam lubang sinki.

3. Diikuti dengan secawan garam halus.

4. Kemudian curahkan pula setengah cawan cuka tiruan.

5.Biarkan bahan-bahan yang dituangkan tadi bertindak selama 10 minit sebelum menuangkan air panas mendidih ke dalam lubang sinki tersebut.

6. Setelah segala kekotoran tersumbat terhapus. Anda boleh pam sinki mengunakan alat pengepam biasa.


8 org bagi komen best..:

cheekychubbycutegirl said...

waa..berguna ni..boleh apply kat sinki umh.hehe

Tina Othman said...

oh biasa curah air panas je, nak try lah nanti, tima kasih ye

Tihara said...

kadang-kadang ada pernah jugak sinki rumah tersumbat
boleh guna petua ni
thanks fieda :)

QasehnyaRania said...

thanks akak berkongsi :)

Ibu Lala said...

Bab bab sinki tersumbat ni mak ana punya keje la. Dia yg sll handle.

sue zainun said...

haaa umah kiter selalu jadi gini la..tensennn!..maybe kena cuba nih..:)

Myra Jay said...

Ha myra biasanya masak garam lepas tu curah kat sinki

Mimi Azirah said...

info berguna..thanks kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.