Monday, 23 June 2014

Dikurung hingga kurus kering

Berita yg menjadi sebutan dua tiga hari ni...saya tak terkata ape dah msa memula tgk gmbar dan video kt fb...sbb saya ingat kejadian tu berlaku luar Malaysia..mmg terasa sedih dan sebak melihat keadaan adik ni....rata2 mmg ramai yg menyalahkan ibunya kerana langsung tidak memberi perhatian kepada anak OKU ini...anak ini dikurung bersama sampah dan najis..korang boleh lihat sendiri gmbr di bawah bagaimana keadaannya sewaktu ditemui..

 



Ini adalah wajah adik Muhd Firdaus setahun lalu..elok plk dijaga..kenapa  kini dibiarkan smpai jadi macam mayat hidup..??kerana kesempitan hidup...??ramai lagi yg susah kat luar sana boleh je jaga anak istimewa dgn sempurna kn....apapun hanya Allah saje yg Maha Mangetahui samada mmg dia ikhlas atau tidak utk menjaga anugerah dari Allah ini..


3 org bagi komen best..:

Deqla Norumara said...

hmm..deqla pun x tau nk kata ape kak.. 1st time baca psl berita ni pun deqla dah menangis, sekrg pun menangis lagi.. sedih sgt.. kesian sgt kat budak ni.. apalah dosa dia diperlakukan mcm ni..dia pun ada hak utk hdp mcm budak2 lain.. ya Allah terasa betapa bersyukurnya kita hidup selesa, cukup mkn, pakai..kan kak.. sebak sgt..

mamaarifakeem said...

Tak terkata... linangan air mata bila tgk cerita adik ni kt buletin utama baru ni.. :(

Hanya ALLAH yg maha mngetahui...

QasehnyaRania said...

mmg sedey kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.