Thursday, 5 February 2015

Throwback hari pertama Maira darjah 1

Akhirnya bulan lepas Maira dh melangkah masuk darjah 1..sekejap msa berlalu..anak kecik yg saya duk tatang ni dh besar...saya kat umah pun dh kesunyian la..sume pi sekolah...

Gambar kat bawah ni msa sessi orientasi darjah 1 pada 31 Dec 2014 lepas...Maira dan abg2 nya bersekolah di Sek Keb Tasik Kesuma..kalau sebelum ni abg2 nya sekolah di Bandar Tun Hussein Onn Cheras...oleh sbb kami dah berpindah ke rumah baru di Semenyih maka terpaksa lah tukar sekolah..



Awal pagi 12 Jan 2015 Maira dh excited nk gi sekolah..sessi pagi sekolah agama dan sessi ptg sek keb..mmg sng budak ni bgun seawal 6.15 pagi..



Balik dari sekolah agama bersiap siap nk gi sek keb plk..ari pertama saya dan papanya htr la dlu..hari kedua dan seterusnya dh mula naik van..mmg ramai sgt pelajar darjah 1 kat sekolah Tasik Kesuma ni..hampir 400 org...mmg cuak la Maira tgk org ramai mcm ni...mula la saya tgk dia dh semacam...ada jugak la 3,4 org pelajar yg menangis...mujur Maira tak nangis..cuma dia kata dia takut sbb tkde kawan..pas dh siap berhimpun mereka dibawa ke kelas msg2..time ni mak bapak mmg tak dibenarkan ikut ye...hihihi




Time rehat saya pi jenguk jap..alhamdulillah dh ada kawan..nmpk la dia mcm seronok sikit..lega saya tgk dh pandai berdikari..


Sekolah keb Maira tak nak pakai tudung katanya nanti adik drjh 2 la ye adik pakai tudung sbb panas..ok la,,takkn la saya nk memaksa plk kan...kecik lagi tkpe la...belajar rajin2 ye sayang..lega dari hari ke hari menampakkan yg dia semakin seronok gi sekolah keb sbb katanya dah ada kawan...ujian transisi penempatan kelas aritu pn Maira dapat kelas pertama..alhamdulillah...


7 org bagi komen best..:

Acik Erna said...

comel nya dia..

Sue-Rya Qistina said...

alololo..somelnya..dah besar dah dia kan..pejam celik je..

suriaqistina.blogspot.com

adianiez AIDA said...

comel!
anak sulung aida dulu, nurin, start pakai tudung darjah 2. tu pun sebab dia yg nak sgt. mostly classmates dia da bertudung.

Tihara said...

oh dah masuk darjah 1 anak dara sorang ni..
alhamdulillah fida :)

Masya said...

alhamdulillah maira .. x meragam ..

Diana Rashid said...

Comel nya Maira...:)

eintan nurfuzie said...

hekhek.. comel je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Right Reserved To fieda . Full Edit By Cik Rose Cute.